Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Denne artikel handler om elevers og forældres erfaringer fra nødundervisningen under coronakrisen med fokus på den gruppe skoleelever, som havde det særligt svært. Artiklen ser på, hvordan eleverne klarede hjemmeskolearbejdet og også på elevernes trivsel og mentale sundhed og på betydningen af aldersfordeling i forhold til, hvordan eleverne har klaret sig. Artiklen bygger på en undersøgelse, som forfatterne lavede, mens skolerne var lukket i Danmark. Artiklen viser, at der var klare aldersforskelle hvad angik undervisning og læring. At en femtedel af eleverne havde det særligt svært. Og at situationen med hjemmeskole også udfordrede elevernes mentale sundhed og trivsel.
Original languageDanish
JournalPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Issue20
Pages (from-to)22-28
ISSN1904-9633
Publication statusPublished - Nov 2020

See relations at Aarhus University Citationformats

Activities

Projects

Press/Media items

ID: 192556077