Aarhus University Seal

Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: Bog 2: analyser og indblik

Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookResearchpeer-review

Standard

Digitalt understøttet faglighed og almendannelse : Bog 2: analyser og indblik. / Paulsen, Michael; Tække, Jesper.

København : Unge Pædagogers Forlag, 2019. 250 p. (Undervisning og medialisering).

Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookResearchpeer-review

Harvard

Paulsen, M & Tække, J 2019, Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: Bog 2: analyser og indblik. Undervisning og medialisering, vol. 2, Unge Pædagogers Forlag, København.

APA

Paulsen, M., & Tække, J. (2019). Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: Bog 2: analyser og indblik. Unge Pædagogers Forlag. Undervisning og medialisering

CBE

Paulsen M, Tække J 2019. Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: Bog 2: analyser og indblik. København: Unge Pædagogers Forlag. 250 p. (Undervisning og medialisering).

MLA

Paulsen, Michael and Jesper Tække Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: Bog 2: analyser og indblik København: Unge Pædagogers Forlag. 2019. (Undervisning og medialisering).

Vancouver

Paulsen M, Tække J. Digitalt understøttet faglighed og almendannelse: Bog 2: analyser og indblik. København: Unge Pædagogers Forlag, 2019. 250 p. (Undervisning og medialisering).

Author

Paulsen, Michael ; Tække, Jesper. / Digitalt understøttet faglighed og almendannelse : Bog 2: analyser og indblik. København : Unge Pædagogers Forlag, 2019. 250 p. (Undervisning og medialisering).

Bibtex

@book{038d1f12981441159bb857577d32625a,
title = "Digitalt underst{\o}ttet faglighed og almendannelse: Bog 2: analyser og indblik",
abstract = "Bagsidetekst:Hvordan kan faglighed og almendannelse underst{\o}ttes ved hj{\ae}lp af it og digitale medier? I denne bog pr{\ae}senteres 10 eksemplariske undervisningsforl{\o}b, der alle byder ind med svar p{\aa} dette sp{\o}rgsm{\aa}l. Undervisningsforl{\o}bene er udt{\ae}nkt indenfor det samfundsfaglige, det naturfaglige og det kulturfaglige omr{\aa}de og gennempr{\o}vet p{\aa} to danske gymnasier. De 10 forl{\o}b analyseres og kvalificeres ud fra et mediedidaktisk perspektiv, og l{\ae}seren kan hente konkret inspiration til undervisning i sp{\ae}ndingsfeltet mellem almen didaktik og digitalisering.Bogen er del 2 af DUFA-projektet, og bygger p{\aa} den analytik, der er udviklet og pr{\ae}senteret i bog 1, der b{\aa}de har {\o}je for vores digitale verden og didaktisk praksis i forhold til de demokratiske dannelsesidealer.Gennem de 10 konkrete undervisningsforl{\o}b {\aa}bner bogen for mere overordnede refleksioner over (gymnasie)skolens udvikling i det digitaliserede samfund og skitserer nogle store og vigtige sp{\o}rgsm{\aa}l om, hvilken slags dannelse og uddannelse vi m{\aa} have i en digital verden.Bogen kan l{\ae}ses selvst{\ae}ndigt og inspirere undervisere i gymnasiet, i folkeskolens {\ae}ldste klasser og p{\aa} videreg{\aa}ende uddannelser til at anvende medier p{\aa} en kvalificeret m{\aa}de i undervisningen. Bogen kan ligeledes anvendes af skoleledere, rektorer, forskere, politikere og almindelige borgere til at forst{\aa} it og digitale medier i en dansk uddannelseskontekst.",
keywords = "digital dannelse, dannelse, digitale medier, undervisning, gymnasie, aktionsforskning, DUFA",
author = "Michael Paulsen and Jesper T{\ae}kke",
year = "2019",
language = "Dansk",
isbn = "9788792914-552",
volume = "2",
series = "Undervisning og medialisering",
publisher = "Unge P{\ae}dagogers Forlag",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Digitalt understøttet faglighed og almendannelse

T2 - Bog 2: analyser og indblik

AU - Paulsen, Michael

AU - Tække, Jesper

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Bagsidetekst:Hvordan kan faglighed og almendannelse understøttes ved hjælp af it og digitale medier? I denne bog præsenteres 10 eksemplariske undervisningsforløb, der alle byder ind med svar på dette spørgsmål. Undervisningsforløbene er udtænkt indenfor det samfundsfaglige, det naturfaglige og det kulturfaglige område og gennemprøvet på to danske gymnasier. De 10 forløb analyseres og kvalificeres ud fra et mediedidaktisk perspektiv, og læseren kan hente konkret inspiration til undervisning i spændingsfeltet mellem almen didaktik og digitalisering.Bogen er del 2 af DUFA-projektet, og bygger på den analytik, der er udviklet og præsenteret i bog 1, der både har øje for vores digitale verden og didaktisk praksis i forhold til de demokratiske dannelsesidealer.Gennem de 10 konkrete undervisningsforløb åbner bogen for mere overordnede refleksioner over (gymnasie)skolens udvikling i det digitaliserede samfund og skitserer nogle store og vigtige spørgsmål om, hvilken slags dannelse og uddannelse vi må have i en digital verden.Bogen kan læses selvstændigt og inspirere undervisere i gymnasiet, i folkeskolens ældste klasser og på videregående uddannelser til at anvende medier på en kvalificeret måde i undervisningen. Bogen kan ligeledes anvendes af skoleledere, rektorer, forskere, politikere og almindelige borgere til at forstå it og digitale medier i en dansk uddannelseskontekst.

AB - Bagsidetekst:Hvordan kan faglighed og almendannelse understøttes ved hjælp af it og digitale medier? I denne bog præsenteres 10 eksemplariske undervisningsforløb, der alle byder ind med svar på dette spørgsmål. Undervisningsforløbene er udtænkt indenfor det samfundsfaglige, det naturfaglige og det kulturfaglige område og gennemprøvet på to danske gymnasier. De 10 forløb analyseres og kvalificeres ud fra et mediedidaktisk perspektiv, og læseren kan hente konkret inspiration til undervisning i spændingsfeltet mellem almen didaktik og digitalisering.Bogen er del 2 af DUFA-projektet, og bygger på den analytik, der er udviklet og præsenteret i bog 1, der både har øje for vores digitale verden og didaktisk praksis i forhold til de demokratiske dannelsesidealer.Gennem de 10 konkrete undervisningsforløb åbner bogen for mere overordnede refleksioner over (gymnasie)skolens udvikling i det digitaliserede samfund og skitserer nogle store og vigtige spørgsmål om, hvilken slags dannelse og uddannelse vi må have i en digital verden.Bogen kan læses selvstændigt og inspirere undervisere i gymnasiet, i folkeskolens ældste klasser og på videregående uddannelser til at anvende medier på en kvalificeret måde i undervisningen. Bogen kan ligeledes anvendes af skoleledere, rektorer, forskere, politikere og almindelige borgere til at forstå it og digitale medier i en dansk uddannelseskontekst.

KW - digital dannelse

KW - dannelse

KW - digitale medier

KW - undervisning

KW - gymnasie

KW - aktionsforskning

KW - DUFA

UR - https://u-p.dk/produkt/dufa/

M3 - Bog

SN - 9788792914-552

VL - 2

T3 - Undervisning og medialisering

BT - Digitalt understøttet faglighed og almendannelse

PB - Unge Pædagogers Forlag

CY - København

ER -