Digitale kompetencer i gymnasiet

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportResearch

Standard

Digitale kompetencer i gymnasiet. / Dalsgaard, Christian; Caviglia, Francesco; Boie, Mette Alma Kjærsholm; Færgemann, Helle Meibom; Thomsen, Mette Brinch.

Aarhus : Aarhus Universitet, 2020. 95 p.

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportResearch

Harvard

APA

CBE

MLA

Dalsgaard, Christian et al. Digitale kompetencer i gymnasiet Aarhus : Aarhus Universitet. 2020.

Vancouver

Author

Bibtex

@book{0a4cd4ec4c3b4b1aae3d9cc83517ea95,
title = "Digitale kompetencer i gymnasiet",
abstract = "Hvad skal elever vide og kunne i fagene med brug af digitale teknologier? Hvordan undg{\aa}r man, at digitale kompetencer bliver et afkoblet ekstra lagt oven p{\aa} faget? Og hvordan underst{\o}ttes l{\ae}rernes arbejde med at indarbejde digitale kompetencer i fagene?Med afs{\ae}t i elevers, l{\ae}reres og lederes forst{\aa}elser og oplevelser af digitale teknologiers rolle i fagene unders{\o}ger publikationen, hvordan digitale kompetencer kan blive en del af gymnasieskolernes fag og undervisningspraksis. Publikationen peger blandt andet p{\aa}, at digitale medier styrker elevernes handlingsduelighed, og at digitale kompetencer kan bidrage til en udvidet faglighed. Derudover er det centralt at s{\ae}tte fokus p{\aa} et f{\ae}lles sprog for at forankre arbejdet med digitale kompetencer i gymnasieskolen.",
keywords = "digitale kompetencer, digital dannelse, gymnasiale uddannelser, ungdomsuddannelse, digitale medier",
author = "Christian Dalsgaard and Francesco Caviglia and Boie, {Mette Alma Kj{\ae}rsholm} and F{\ae}rgemann, {Helle Meibom} and Thomsen, {Mette Brinch}",
year = "2020",
month = jan,
language = "Dansk",
isbn = "87-7684-543-5",
publisher = "Aarhus Universitet",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Digitale kompetencer i gymnasiet

AU - Dalsgaard, Christian

AU - Caviglia, Francesco

AU - Boie, Mette Alma Kjærsholm

AU - Færgemann, Helle Meibom

AU - Thomsen, Mette Brinch

PY - 2020/1

Y1 - 2020/1

N2 - Hvad skal elever vide og kunne i fagene med brug af digitale teknologier? Hvordan undgår man, at digitale kompetencer bliver et afkoblet ekstra lagt oven på faget? Og hvordan understøttes lærernes arbejde med at indarbejde digitale kompetencer i fagene?Med afsæt i elevers, læreres og lederes forståelser og oplevelser af digitale teknologiers rolle i fagene undersøger publikationen, hvordan digitale kompetencer kan blive en del af gymnasieskolernes fag og undervisningspraksis. Publikationen peger blandt andet på, at digitale medier styrker elevernes handlingsduelighed, og at digitale kompetencer kan bidrage til en udvidet faglighed. Derudover er det centralt at sætte fokus på et fælles sprog for at forankre arbejdet med digitale kompetencer i gymnasieskolen.

AB - Hvad skal elever vide og kunne i fagene med brug af digitale teknologier? Hvordan undgår man, at digitale kompetencer bliver et afkoblet ekstra lagt oven på faget? Og hvordan understøttes lærernes arbejde med at indarbejde digitale kompetencer i fagene?Med afsæt i elevers, læreres og lederes forståelser og oplevelser af digitale teknologiers rolle i fagene undersøger publikationen, hvordan digitale kompetencer kan blive en del af gymnasieskolernes fag og undervisningspraksis. Publikationen peger blandt andet på, at digitale medier styrker elevernes handlingsduelighed, og at digitale kompetencer kan bidrage til en udvidet faglighed. Derudover er det centralt at sætte fokus på et fælles sprog for at forankre arbejdet med digitale kompetencer i gymnasieskolen.

KW - digitale kompetencer

KW - digital dannelse

KW - gymnasiale uddannelser

KW - ungdomsuddannelse

KW - digitale medier

M3 - Rapport

SN - 87-7684-543-5

BT - Digitale kompetencer i gymnasiet

PB - Aarhus Universitet

CY - Aarhus

ER -