Department of Management

Digital ledelsestræning: effekter og erfaringer

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportCommunication

Standard

Digital ledelsestræning : effekter og erfaringer. / Holten, Ann-Louise; Bøllingtoft, Anne.

Industriens fond, 2021. 62 p.

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportCommunication

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Holten A-L, Bøllingtoft A. Digital ledelsestræning: effekter og erfaringer. Industriens fond, 2021. 62 p.

Author

Holten, Ann-Louise ; Bøllingtoft, Anne. / Digital ledelsestræning : effekter og erfaringer. Industriens fond, 2021. 62 p.

Bibtex

@book{5473e25a4be34cfd866f35db8bd8d5eb,
title = "Digital ledelsestr{\ae}ning: effekter og erfaringer",
abstract = "Form{\aa}let med n{\ae}rv{\ae}rende rapport er at afd{\ae}kke, hvorvidt og hvordan man kan styrke ledelseskvaliteten i danske virksomheder (s{\ae}rligt SMV{\textquoteright}er) via digitale ledelsestr{\ae}ningsmetoder. Rapporten bygger p{\aa} data indsamlet som led i iLEAD digitalt ledelsesudviklingsforl{\o}b med 303 deltagende ledere i for{\aa}ret 2020, og vil konkret besvare f{\o}lgende: 1) Hvem deltager i digital ledelsestr{\ae}ning og hvorfor? 2) Hvor meget l{\ae}gger deltagerne i selve tr{\ae}ningen, hvorn{\aa}r tr{\ae}ner de, og hvilke aktiviteter foretr{\ae}kker de? 3) Hvad fik deltagerne ud af tr{\ae}ningen? iLEAD ledelsesudviklingsforl{\o}bet og unders{\o}gelsen af forl{\o}bets proces og effekt er udviklet og gennemf{\o}rt som led i iLEAD-projektet (www.ilead.digital), der er et samarbejde p{\aa} tv{\ae}rs af Copenhagen Business School, K{\o}benhavns Universitet og {\AA}rhus Universitet med finansiering fra Industriens Fond. iLEAD-forl{\o}bet er et 8-ugers digitalt ledelsestr{\ae}ningsforl{\o}b tilbudt via en webapplikation (betegnet ”app”). Deltagerne tr{\ae}ner via aktiviteter som fx podcasts, videoer og praktiske {\o}velser, og forventes at bruge 10 minutter i app{\textquoteright}en dagligt plus tid p{\aa} praktisk ledelsestr{\ae}ning i ledernes egen lokale kontekst. App{\textquoteright}en er konstrueret til at im{\o}dekomme typiske udfordringer ved ledelsesudvikling. Den er let tilg{\ae}ngelig og gratis, der er indbygget feedback funktioner p{\aa} ledelsesudviklingen, og ledelsestr{\ae}ningen foreg{\aa}r i den enkelte leders kontekst og hverdag.",
author = "Ann-Louise Holten and Anne B{\o}llingtoft",
note = "I samarbejde med: Davide Cannito, Edmund Christensen Clink og Valdemar Demolade Honig Spring",
year = "2021",
language = "Dansk",
publisher = "Industriens fond",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Digital ledelsestræning

T2 - effekter og erfaringer

AU - Holten, Ann-Louise

AU - Bøllingtoft, Anne

N1 - I samarbejde med: Davide Cannito, Edmund Christensen Clink og Valdemar Demolade Honig Spring

PY - 2021

Y1 - 2021

N2 - Formålet med nærværende rapport er at afdække, hvorvidt og hvordan man kan styrke ledelseskvaliteten i danske virksomheder (særligt SMV’er) via digitale ledelsestræningsmetoder. Rapporten bygger på data indsamlet som led i iLEAD digitalt ledelsesudviklingsforløb med 303 deltagende ledere i foråret 2020, og vil konkret besvare følgende: 1) Hvem deltager i digital ledelsestræning og hvorfor? 2) Hvor meget lægger deltagerne i selve træningen, hvornår træner de, og hvilke aktiviteter foretrækker de? 3) Hvad fik deltagerne ud af træningen? iLEAD ledelsesudviklingsforløbet og undersøgelsen af forløbets proces og effekt er udviklet og gennemført som led i iLEAD-projektet (www.ilead.digital), der er et samarbejde på tværs af Copenhagen Business School, Københavns Universitet og Århus Universitet med finansiering fra Industriens Fond. iLEAD-forløbet er et 8-ugers digitalt ledelsestræningsforløb tilbudt via en webapplikation (betegnet ”app”). Deltagerne træner via aktiviteter som fx podcasts, videoer og praktiske øvelser, og forventes at bruge 10 minutter i app’en dagligt plus tid på praktisk ledelsestræning i ledernes egen lokale kontekst. App’en er konstrueret til at imødekomme typiske udfordringer ved ledelsesudvikling. Den er let tilgængelig og gratis, der er indbygget feedback funktioner på ledelsesudviklingen, og ledelsestræningen foregår i den enkelte leders kontekst og hverdag.

AB - Formålet med nærværende rapport er at afdække, hvorvidt og hvordan man kan styrke ledelseskvaliteten i danske virksomheder (særligt SMV’er) via digitale ledelsestræningsmetoder. Rapporten bygger på data indsamlet som led i iLEAD digitalt ledelsesudviklingsforløb med 303 deltagende ledere i foråret 2020, og vil konkret besvare følgende: 1) Hvem deltager i digital ledelsestræning og hvorfor? 2) Hvor meget lægger deltagerne i selve træningen, hvornår træner de, og hvilke aktiviteter foretrækker de? 3) Hvad fik deltagerne ud af træningen? iLEAD ledelsesudviklingsforløbet og undersøgelsen af forløbets proces og effekt er udviklet og gennemført som led i iLEAD-projektet (www.ilead.digital), der er et samarbejde på tværs af Copenhagen Business School, Københavns Universitet og Århus Universitet med finansiering fra Industriens Fond. iLEAD-forløbet er et 8-ugers digitalt ledelsestræningsforløb tilbudt via en webapplikation (betegnet ”app”). Deltagerne træner via aktiviteter som fx podcasts, videoer og praktiske øvelser, og forventes at bruge 10 minutter i app’en dagligt plus tid på praktisk ledelsestræning i ledernes egen lokale kontekst. App’en er konstrueret til at imødekomme typiske udfordringer ved ledelsesudvikling. Den er let tilgængelig og gratis, der er indbygget feedback funktioner på ledelsesudviklingen, og ledelsestræningen foregår i den enkelte leders kontekst og hverdag.

M3 - Rapport

BT - Digital ledelsestræning

PB - Industriens fond

ER -