Department of Management

Digital ledelsestræning: effekter og erfaringer

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReport

Documents

Links

  • Ann-Louise Holten, University of Copenhagen, Institut for Psykologi, Copenhagen Business School, Denmark
  • Anne Bøllingtoft
Formålet med nærværende rapport er at afdække, hvorvidt og hvordan man kan styrke ledelseskvaliteten i danske virksomheder (særligt SMV’er) via digitale ledelsestræningsmetoder. Rapporten bygger på data indsamlet som led i iLEAD digitalt ledelsesudviklingsforløb med 303 deltagende ledere i foråret 2020, og vil konkret besvare følgende: 1) Hvem deltager i digital ledelsestræning og hvorfor? 2) Hvor meget lægger deltagerne i selve træningen, hvornår træner de, og hvilke aktiviteter foretrækker de? 3) Hvad fik deltagerne ud af træningen? iLEAD ledelsesudviklingsforløbet og undersøgelsen af forløbets proces og effekt er udviklet og gennemført som led i iLEAD-projektet (www.ilead.digital), der er et samarbejde på tværs af Copenhagen Business School, Københavns Universitet og Århus Universitet med finansiering fra Industriens Fond. iLEAD-forløbet er et 8-ugers digitalt ledelsestræningsforløb tilbudt via en webapplikation (betegnet ”app”). Deltagerne træner via aktiviteter som fx podcasts, videoer og praktiske øvelser, og forventes at bruge 10 minutter i app’en dagligt plus tid på praktisk ledelsestræning i ledernes egen lokale kontekst. App’en er konstrueret til at imødekomme typiske udfordringer ved ledelsesudvikling. Den er let tilgængelig og gratis, der er indbygget feedback funktioner på ledelsesudviklingen, og ledelsestræningen foregår i den enkelte leders kontekst og hverdag.
Original languageDanish
PublisherIndustriens fond
Number of pages62
Publication statusPublished - 2021

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 211497405