Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Didaktiske spor som grundlag for gentænkning af mål og deres rolle i undervisningen

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

I lyset af målstyringsbølgens efterladenskaber står den læringsmålorienterede didaktik i dag i flere krydsfelter.
Med dette kapitel tages en almendidaktisk diskussion op, som går på, hvilke elementer af målstyringsbølgen der er hensigtsmæssige at fastholde, og hvilke vi med fordel kan begrave. Med dette sigte fremlægges og drøftes her i kapitlet 2010’ernes målstyringsbølge – dens baggrund, fremkomst, udmatning og efterladenskaber.
På baggrund af erfaringerne fra implementeringen af en målstyret undervisning og de seneste års evalueringer af skolereformen gives afslutningsvis et bud på, hvilke didaktiske tilgange til arbejdet med mål den videre udvikling af en læringsmålorienteret didaktik kan profitere af.
Original languageDanish
Title of host publicationAlmendidaktik : – udfordringer og åbninger
EditorsMonica Carlsson, Mikkel Stovgaard
Place of publicationKøbenhavn
PublisherU Press
Publication yearJan 2021
Pages43-56
Chapter3
ISBN (print)978-87-93890-05-3
ISBN (Electronic)978-87-93890-11-4
Publication statusPublished - Jan 2021

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 174984746