Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Kapitlet tager afsæt i det forhold, at demokratisk dannelse eksplicit er nævnt i matematikundervisningens officielle formål, et af de få fag, hvor dette er tilfældet. Kapitlet forbinder den teoretisk orienterede diskussion om matematikundervisning og demokrati med praktiske undervisningserfaringer og muligheder. Kapitlet præsenterer konkret en didaktisk model for demokratisk matematikundervisning med eksempler på fire aspekter, der rummer formelt og uformelt demokrati samt de fire didaktiske grundspørgsmål hvorfor, hvad, for hvem og hvordan.
Original languageDanish
Title of host publicationFagdidaktik og demokrati
EditorsClaus Haas, Christina Matthiesen
Place of publicationFrederiksberg
PublisherSamfundslitteratur
Publication year29 Sep 2020
Pages29-50
Chapter1
ISBN (print)9788759335888
Publication statusPublished - 29 Sep 2020

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 195649566