Det eksterne læringsrum

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearch

Abstract

Når daginstitutionen, klassen eller institutionen samarbejder med undervisere i eksterne læringsrum, så kan miljøskiftet være en generel udfordring. For hvilke muligheder og begrænsninger ligger der i, at være og lære et nyt sted, og hvordan afstemmer man forventningerne med underviseren? Eksterne læringsrum er ikke (altid) i forvejen indrettet til institutionens eller skolens pædagogiske behov, så derfor må pædagogen og underviseren kunne tale sammen om, hvad man kan og vil med forløbet. Hertil er der brug for et didaktisk sprog, så man kan skabe de bedste forudsætninger for at forstå hinanden.
Original languageDanish
Title of host publicationTemaer og aktiviteter i skole- og fritidspædagogik
EditorsTrine Ankerstjerne
Place of publicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date2023
Pages171-187
ISBN (Print)9788702311570
ISBN (Electronic)9788702397192
Publication statusPublished - 2023
SeriesPædagogikken i spil
  • Æstetisk dannelse

    Knudsen, L. E. D. & Sattrup, L., Feb 2024, Om dannelse: I skole og læreruddannelse. Løw, O. & Jensen, E. (eds.). København: Akademisk Forlag, p. 149-164

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  • Out of the Museum Into the Art

    Sattrup, L. & Knudsen, L. E. D., Jun 2024, Propositions for Museum Education: International Art Educators in Conversation. Sinner, A., Osler, P. & White, B. (eds.). Bristol: Intellect, p. 207-220 (Artwork Scholarship: International Perspectives in Education).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  • Stedsans: Elevdeltagelse i eksterne læringsmiljøer

    Sattrup, L. & Knudsen, L. E. D., 2024, In: Unge Pædagoger. 2024, 2, p. 67-76

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Cite this