Den relationelle opmærksomheds fænomenologi

Research output: Contribution to conferencePaperResearchpeer-review

I pædagogik og undervisning træder relationelle samspil frem på særlige måder for de professionelle: pædagoger og lærere. De relationelle samspils verden træder frem i alle former for møder forbundet med pædagogik og undervisning. De relationelle samspils verden viser sig i umiddelbare fornemmelser, og i nogle sammenhænge i refleksive fortolkninger, af mening med andres (børns, elevers) væren og forholdemåde, og med den professionelles egen (pædagogens, lærerens) forholdemåde. Den professionelles relationelle opmærksomhed er en central kraft i udviklingen af relationelle samspil og dermed i både pædagogik og undervisning.
Original languageDanish
Publication year22 Aug 2018
Number of pages24
Publication statusPublished - 22 Aug 2018
EventForum for eksistentiel fænomenologi,: Tema: Fænomenologi i pædagogikken - DPU, København, Denmark
Duration: 22 Aug 201822 Aug 2018
http://www.livsverden.dk/

Seminar

SeminarForum for eksistentiel fænomenologi,
LocationDPU
CountryDenmark
CityKøbenhavn
Period22/08/201822/08/2018
Internet address

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 140884536