Standard
Harvard
APA
CBE
MLA
Vancouver
Author
Bibtex
@article{f5940da9dfe64ee0b87ebc0d06a04dea,
title = "Den kreative fabrik: Interview med Nadia Kl{\o}vedal Reich",
abstract = "Nadia Kl{\o}vedal Reich blev ansat i DR{\textquoteright}s fiktionsafdeling i december 2007 f{\aa} uger efter, at de f{\o}rste tyve afsnit af Forbrydelsen var l{\o}bet over sk{\ae}rmen. I dag er hun fiktionschef i afdelingen med dramachef Piv Bernth som en t{\ae}t samarbejdspartner. Meget betegnende for Kl{\o}vedal Reichs spaltede rolle mellem p{\aa} den ene side at orientere sig mod de kreative dynamikker i afdelingen og p{\aa} den anden side de kulturpolitiske, {\o}konomiske og strukturelle rammer, s{\aa} giver hun et bredt indblik i, hvad der karakteriserer DR{\textquoteright}s tv-serier – herunder Forbrydelsen – ligesom hun giver sin udl{\ae}gning af, hvordan DR{\textquoteright}s tv-serier adskiller sig fra andre landes tv-serier.",
author = "Nielsen, {Jakob Isak}",
year = "2012",
month = dec,
language = "Dansk",
volume = "10",
journal = "16:9",
issn = "1603-5194",
publisher = "16:9 Filmtidsskrift",
number = "48",
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Den kreative fabrik
T2 - Interview med Nadia Kløvedal Reich
AU - Nielsen, Jakob Isak
PY - 2012/12
Y1 - 2012/12
N2 - Nadia Kløvedal Reich blev ansat i DR’s fiktionsafdeling i december 2007 få uger efter, at de første tyve afsnit af Forbrydelsen var løbet over skærmen. I dag er hun fiktionschef i afdelingen med dramachef Piv Bernth som en tæt samarbejdspartner. Meget betegnende for Kløvedal Reichs spaltede rolle mellem på den ene side at orientere sig mod de kreative dynamikker i afdelingen og på den anden side de kulturpolitiske, økonomiske og strukturelle rammer, så giver hun et bredt indblik i, hvad der karakteriserer DR’s tv-serier – herunder Forbrydelsen – ligesom hun giver sin udlægning af, hvordan DR’s tv-serier adskiller sig fra andre landes tv-serier.
AB - Nadia Kløvedal Reich blev ansat i DR’s fiktionsafdeling i december 2007 få uger efter, at de første tyve afsnit af Forbrydelsen var løbet over skærmen. I dag er hun fiktionschef i afdelingen med dramachef Piv Bernth som en tæt samarbejdspartner. Meget betegnende for Kløvedal Reichs spaltede rolle mellem på den ene side at orientere sig mod de kreative dynamikker i afdelingen og på den anden side de kulturpolitiske, økonomiske og strukturelle rammer, så giver hun et bredt indblik i, hvad der karakteriserer DR’s tv-serier – herunder Forbrydelsen – ligesom hun giver sin udlægning af, hvordan DR’s tv-serier adskiller sig fra andre landes tv-serier.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 10
JO - 16:9
JF - 16:9
SN - 1603-5194
IS - 48
ER -