Deltagelses- og handlingsorienteret seksualundervisning: at planlægge det uforudsigelige

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducationpeer-review

Undervisning, der bygger på de pædagogiske principper om elevdeltagelse og handlingsorientering, har længe været afprøvet og udforsket inden for den kritiske sundhedsundervisning, men tilgangen er kun i begrænset omfang udfoldet i pædagogisk teori og forskning relateret til seksualundervisning. I dette kapitel præsenterer og diskuterer vi teorien bag, praksis for og udfordringer ved en model for deltagelses- og handlingsorienteret seksualundervisning. Hensigten er, at modellen kan støtte lærere med at planlægge og gennemføre meningsfulde, motivende og forandrende læreprocesser for elever på alle klassetrin.
Original languageDanish
Title of host publicationSeksualitet, skole og samfund : kritiske perspektiver på seksualundervisning
EditorsLine Anne Roien, Venka Simovska, Christian Graugaard
Number of pages20
Place of publicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication year2018
Pages233-253
Chapter10
ISBN (print)978-87-412-6052-5
Publication statusPublished - 2018

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 120198041