Abstract
I denne artikel præsenteres de vigtigste resultater af fire undersøgelser af de danske forbrugeres holdning til fødevaremballagens funktions- og miljøkonsekvenser samt de psykologiske barrierer, der kan forhindre, at forbrugernes eventuelle miljøb holdninger påvirker deres købsadfærd. Indledningsvis gives en kort beskrivelse af undersøgelsernes substantielle baggrund og teoretiske grundlag. Artiklen afsluttes med en diskussion af hvilke implikationer undesøgelsernes resultater har for dansk fødevare- og emballageproducenter henholdsvis de danske miljømyndigheder.
Translated title of the contribution | Danske forbrugeres holdninger til fødevareemballagens funktion og miljøkonsekvenser |
---|---|
Original language | Danish |
Title of host publication | Virksomhedens Miljøhåndbog |
Editors | J. Ulhöi |
Number of pages | 2 |
Place of publication | København |
Publisher | Børsen |
Publication date | 1995 |
Pages | Kap. 8.5, s. 1-16 |
Publication status | Published - 1995 |
Keywords
- HHÅ forskning
- MAPP