Computationel tankegang i teknologiforståelsesfaget

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearch

Standard

Computationel tankegang i teknologiforståelsesfaget. / Caprani, Ole; Musaeus, Line Have.

In: Unge Paedagoger, No. 1, 03.2020, p. 36-47.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearch

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{4d11bd71413c488f875deb043279cedf,
title = "Computationel tankegang i teknologiforst{\aa}elsesfaget",
abstract = "Med titlen “Computationel tankegang i tek nologiforst{\aa}elsesfaget” beskriver Ole Caprani og Line Have Musaeus , hvordan begrebet computationel tankegang (CT) har udviklet sig gennem tiden. Forfatterne kommer ogs{\aa} ind p{\aa}, hvordan centrale elementer i CT ved hj{\ae}lp af algoritmisk tankegang samt automatisering kan beskrives som modellering. Anden del af artiklen gennemg{\aa}r, hvordan CT-begrebet helt konkret kan oms{\ae}ttes til elevrettede aktiviteter.",
keywords = "Computationel tankegang, teknologiforst{\aa}else, #CCTD",
author = "Ole Caprani and Musaeus, {Line Have}",
year = "2020",
month = mar,
language = "Dansk",
pages = "36--47",
journal = "Unge Paedagoger",
issn = "0106-5386",
publisher = "Foreningen Unge Paedagoger",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Computationel tankegang i teknologiforståelsesfaget

AU - Caprani, Ole

AU - Musaeus, Line Have

PY - 2020/3

Y1 - 2020/3

N2 - Med titlen “Computationel tankegang i tek nologiforståelsesfaget” beskriver Ole Caprani og Line Have Musaeus , hvordan begrebet computationel tankegang (CT) har udviklet sig gennem tiden. Forfatterne kommer også ind på, hvordan centrale elementer i CT ved hjælp af algoritmisk tankegang samt automatisering kan beskrives som modellering. Anden del af artiklen gennemgår, hvordan CT-begrebet helt konkret kan omsættes til elevrettede aktiviteter.

AB - Med titlen “Computationel tankegang i tek nologiforståelsesfaget” beskriver Ole Caprani og Line Have Musaeus , hvordan begrebet computationel tankegang (CT) har udviklet sig gennem tiden. Forfatterne kommer også ind på, hvordan centrale elementer i CT ved hjælp af algoritmisk tankegang samt automatisering kan beskrives som modellering. Anden del af artiklen gennemgår, hvordan CT-begrebet helt konkret kan omsættes til elevrettede aktiviteter.

KW - Computationel tankegang

KW - teknologiforståelse

KW - #CCTD

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 36

EP - 47

JO - Unge Paedagoger

JF - Unge Paedagoger

SN - 0106-5386

IS - 1

ER -