Brugbar peer feedback: instruktion og træning før vi slipper de studerende løs

Helle Hvass, Stine Heger

Research output: Contribution to conferencePosterCommunication

109 Downloads (Pure)

Abstract

Studerende kan være medskabere af undervisning i akademisk skrivning, når de modtager og giver feedback til hinandens ufærdige akademiske tekster. Det ser vi i et udviklingsprojekt, hvor vi afprøver kollektive vejledningsformater. Vi har dog erfaret:
1. at studerende mangler træning i at give og modtage feedback
2. at den manglende træning kan stå i vejen for realiseringen af læringspotentialet ved peer feedback.
Original languageDanish
Publication date2017
Publication statusPublished - 2017
EventDUN: Dansk Universitetspædagogisk Netværk - Vingsted hotel og konferencecenter, Bredsten, Denmark
Duration: 30 May 201731 May 2017
http://dun-net.dk/aktiviteter/2017/dun-conference-2017/

Conference

ConferenceDUN: Dansk Universitetspædagogisk Netværk
LocationVingsted hotel og konferencecenter
Country/TerritoryDenmark
CityBredsten
Period30/05/201731/05/2017
Internet address

Cite this