TY - BOOK
T1 - Børn og unge med diagnoser
T2 - en grundbog til lærere
A2 - Morin, Anne
A2 - Kjær, Bjørg
A2 - Petersen, Kirsten Elisa
PY - 2023/4
Y1 - 2023/4
N2 - Forekomsten af fire af de fem hyppigste psykiatriske diagnoser blandt børn og unge er mere end fordoblet over perioden 2009-2019. Samtidig har adskillige studier belyst, at denne udvikling sætter lærernes faglighed under pres, især hvad angår kompetencer til at observere, underrette og udvikle en pædagogisk praksis, der kan rumme denne gruppe børn og unge.Denne bog handler om problemstillingen ud fra et dobbelt-perspektiv. Det ene perspektiv retter opmærksomheden mod børnene og de unge, og hvordan de hyppigst forekommende diagnoser manifesterer sig i den pædagogiske praksis, mens bogens andet perspektiv belyser lærernes arbejde med og samarbejde om disse børn og unge.
AB - Forekomsten af fire af de fem hyppigste psykiatriske diagnoser blandt børn og unge er mere end fordoblet over perioden 2009-2019. Samtidig har adskillige studier belyst, at denne udvikling sætter lærernes faglighed under pres, især hvad angår kompetencer til at observere, underrette og udvikle en pædagogisk praksis, der kan rumme denne gruppe børn og unge.Denne bog handler om problemstillingen ud fra et dobbelt-perspektiv. Det ene perspektiv retter opmærksomheden mod børnene og de unge, og hvordan de hyppigst forekommende diagnoser manifesterer sig i den pædagogiske praksis, mens bogens andet perspektiv belyser lærernes arbejde med og samarbejde om disse børn og unge.
UR - https://samfundslitteratur.dk/bog/b%C3%B8rn-og-unge-med-diagnoser-0
UR - https://www.folkeskolen.dk/adhd-autisme-spektret-inklusion/anbefalelsesvaerdig-antologi-om-diagnoser-i-et-dobbeltperspektiv/4713248
M3 - Antologi
SN - 9788759339152
BT - Børn og unge med diagnoser
PB - Samfundslitteratur
CY - Frederiksberg
ER -