Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

At lære at værdsætte diversitet i dagtilbud: – professionel kompetenceudvikling i læringslaboratorier.

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationResearchpeer-review

Kan et kompetenceudviklingsforløb i læringslaboratorier føre til styrket professionel identitet, styrket pædagogisk arbejde i et helhedsperspektiv (EDUCARE) og styrket samarbejde mellem pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledere – og vil dette øge værdsættelsen af diversitet blandt medarbejdere og børn i dagtilbud? Disse spørgsmål har en forskergruppe fra Aarhus Universitet i samarbejde med forskere og professionshøjskoler fra tre andre lande – Belgien, Slovenien og Portugal – undersøgt i et Erasmus+ projekt.

I artiklen belyses den danske del af projektet, som er gennemført sammen med tre institutioner fra Randers kommune i en 8-månedersperiode i 2019-2020. Med bidrag fra Marianne Illeris Bundgård og Rikke Glassau, pædagogiske ledere i Randers
Original languageDanish
Publication yearSep 2020
Number of pages19
Publication statusPublished - Sep 2020

See relations at Aarhus University Citationformats

Activities

  • Følgegruppemøde VALUE

    Activity: Participating in or organising an event typesParticipation in or organisation af a conference

Projects

Download statistics

No data available

ID: 195492320