Anbefaling til den pædagogiske ledelse: der er potentiale i kollegial didaktisk refleksion

Lea Lund

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearch

143 Downloads (Pure)

Abstract

Tilbage i oktober nummeret i 2015 (nr. 114)1 skrev jeg en artikel om behovet for at øge fælles didaktisk refleksion på lærerkollegierne på baggrund af min ph.d. VUC-lærerens læring i praksis ’Lærerens verden – almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer’.

Jeg har siden da arbejdet videre med lærerkollegiers didaktiske refleksion. I artiklen her gør jeg opmærksom på, at hvis man som lærer er sig bevidst om de holdninger, man bringer med sig under forberedelsen og ind i klasserummet, så har man også et bedre afsæt for at korrigere sin undervisning. Og her spiller den pædagogiske ledelse en vigtig rolle. Min hensigt med denne artikel er således at gøre ledelsen opmærksom på at understøtte lærerne
i denne bevidsthed.
Original languageDanish
Article number3
JournalVoksenuddannelse med VUC i centrum
Volumehttp://vucvoksenuddannelse.dk/776-2/
Pages (from-to)11-18
Number of pages7
Publication statusPublished - 1 Oct 2017

Cite this