TY - JOUR
T1 - Anbefaling til den pædagogiske ledelse
T2 - der er potentiale i kollegial didaktisk refleksion
AU - Lund, Lea
PY - 2017/10/1
Y1 - 2017/10/1
N2 - Tilbage i oktober nummeret i 2015 (nr. 114)1 skrev jeg en artikel om behovet for at øge fælles didaktisk refleksion på lærerkollegierne på baggrund af min ph.d. VUC-lærerens læring i praksis ’Lærerens verden – almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer’.Jeg har siden da arbejdet videre med lærerkollegiers didaktiske refleksion. I artiklen her gør jeg opmærksom på, at hvis man som lærer er sig bevidst om de holdninger, man bringer med sig under forberedelsen og ind i klasserummet, så har man også et bedre afsæt for at korrigere sin undervisning. Og her spiller den pædagogiske ledelse en vigtig rolle. Min hensigt med denne artikel er således at gøre ledelsen opmærksom på at understøtte lærernei denne bevidsthed.
AB - Tilbage i oktober nummeret i 2015 (nr. 114)1 skrev jeg en artikel om behovet for at øge fælles didaktisk refleksion på lærerkollegierne på baggrund af min ph.d. VUC-lærerens læring i praksis ’Lærerens verden – almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer’.Jeg har siden da arbejdet videre med lærerkollegiers didaktiske refleksion. I artiklen her gør jeg opmærksom på, at hvis man som lærer er sig bevidst om de holdninger, man bringer med sig under forberedelsen og ind i klasserummet, så har man også et bedre afsæt for at korrigere sin undervisning. Og her spiller den pædagogiske ledelse en vigtig rolle. Min hensigt med denne artikel er således at gøre ledelsen opmærksom på at understøtte lærernei denne bevidsthed.
UR - http://vucvoksenuddannelse.dk/sandkasse/wp-content/uploads/2017/02/Voksenuddannelse-122.pdf
M3 - Tidsskriftartikel
VL - http://vucvoksenuddannelse.dk/776-2/
SP - 11
EP - 18
JO - Voksenuddannelse med VUC i centrum
JF - Voksenuddannelse med VUC i centrum
M1 - 3
ER -