Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Analyse af barrierer og potentialer for at udbrede det økologiske mærke hos de private professionelle spisesteder

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportCommissioned

Standard

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@book{fd2bc78755b54a5ab15c3ddfaebf72d1,
title = "Analyse af barrierer og potentialer for at udbrede det {\o}kologiske m{\ae}rke hos de private professionelle spisesteder",
abstract = "Linket til h{\o}jre henviser til rapporten i trykt format til download. Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med f{\o}lgebrev.Denne rapport beskriver drivkr{\ae}fter og barrierer for udbredelsen af Det {\O}kologiske Spisem{\ae}rke i Horecasegmentet. Dette sker ved hj{\ae}lp af tre unders{\o}gelser. Unders{\o}gelse 1 kategoriserer og udv{\ae}lger Horecasegmenter til n{\ae}rmere unders{\o}gelse. Unders{\o}gelse 2 best{\aa}r af 19 kvalitative interviews med repr{\ae}sentanter for de p{\aa}g{\ae}ldende Horeca-segmenter. Unders{\o}gelse 3 best{\aa}r af 3 kvalitative interviews med repr{\ae}sentanter for f{\o}devaregrossisterne. Rapporten konkluderer at der findes en r{\ae}kke drivkr{\ae}fter og barrierer for udbredelsen af Det {\O}kologiske Spisem{\ae}rke hos ledelse, leverand{\o}rer, kunder og marked. Det fremh{\ae}ves blandt andet at forbrugernes manglende kendskab til og eftersp{\o}rgsel efter Det {\O}kologiske Spisem{\ae}rke er en udfordring, der fortjener s{\ae}rlig opm{\ae}rksomhed. I 2019 udforskes disse problemstillinger yderligere med endnu tre delunders{\o}gelser der omfatter b{\aa}de en kvalitativ og en kvantitativ forbrugerunders{\o}gelse samt en kvantitativ unders{\o}gelse af Horeca-segmenterne.",
keywords = "T0-2018",
author = "Lise Bundgaard and Videb{\ae}k, {Pernille N{\o}rgaard} and Grunert, {Klaus G}",
note = "Journal 2017-760-000508",
year = "2018",
month = "12",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-93643-99-4.",
volume = "136",
series = "DCA rapport",
number = "136",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Analyse af barrierer og potentialer for at udbrede det økologiske mærke hos de private professionelle spisesteder

AU - Bundgaard, Lise

AU - Videbæk, Pernille Nørgaard

AU - Grunert, Klaus G

N1 - Journal 2017-760-000508

PY - 2018/12

Y1 - 2018/12

N2 - Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download. Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev.Denne rapport beskriver drivkræfter og barrierer for udbredelsen af Det Økologiske Spisemærke i Horecasegmentet. Dette sker ved hjælp af tre undersøgelser. Undersøgelse 1 kategoriserer og udvælger Horecasegmenter til nærmere undersøgelse. Undersøgelse 2 består af 19 kvalitative interviews med repræsentanter for de pågældende Horeca-segmenter. Undersøgelse 3 består af 3 kvalitative interviews med repræsentanter for fødevaregrossisterne. Rapporten konkluderer at der findes en række drivkræfter og barrierer for udbredelsen af Det Økologiske Spisemærke hos ledelse, leverandører, kunder og marked. Det fremhæves blandt andet at forbrugernes manglende kendskab til og efterspørgsel efter Det Økologiske Spisemærke er en udfordring, der fortjener særlig opmærksomhed. I 2019 udforskes disse problemstillinger yderligere med endnu tre delundersøgelser der omfatter både en kvalitativ og en kvantitativ forbrugerundersøgelse samt en kvantitativ undersøgelse af Horeca-segmenterne.

AB - Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download. Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev.Denne rapport beskriver drivkræfter og barrierer for udbredelsen af Det Økologiske Spisemærke i Horecasegmentet. Dette sker ved hjælp af tre undersøgelser. Undersøgelse 1 kategoriserer og udvælger Horecasegmenter til nærmere undersøgelse. Undersøgelse 2 består af 19 kvalitative interviews med repræsentanter for de pågældende Horeca-segmenter. Undersøgelse 3 består af 3 kvalitative interviews med repræsentanter for fødevaregrossisterne. Rapporten konkluderer at der findes en række drivkræfter og barrierer for udbredelsen af Det Økologiske Spisemærke hos ledelse, leverandører, kunder og marked. Det fremhæves blandt andet at forbrugernes manglende kendskab til og efterspørgsel efter Det Økologiske Spisemærke er en udfordring, der fortjener særlig opmærksomhed. I 2019 udforskes disse problemstillinger yderligere med endnu tre delundersøgelser der omfatter både en kvalitativ og en kvantitativ forbrugerundersøgelse samt en kvantitativ undersøgelse af Horeca-segmenterne.

KW - T0-2018

M3 - Rapport

SN - 978-87-93643-99-4.

VL - 136

T3 - DCA rapport

BT - Analyse af barrierer og potentialer for at udbrede det økologiske mærke hos de private professionelle spisesteder

ER -