Abstract
AKSOM er et tre-årigt projekt, som vil udvikle nye samarbejdspraksisser mellem skoler og museer. Deltagere er museumsinspektører og lærere fra hhv. tre museer og tre folkeskoler, som samarbejder i partnerskaber om såkaldte adoptionsklasser. Museet bliver for eleverne i disse klasser brugt som læringsrum og vidensressource fra eleverne bliver "adopteret" til de går ud af folkeskolen. Følgeforskningen i tilknytning til projektet er organiseret som Design Based Research (n http://ucsj.dk/fileadmin/user_upload/FU/Publikationer/Design-Based-Research-en-introduktion-KGY-020112.pdf). Følgeforskeren fungerer som facilitator af forskningsaktiviteterne og projektdeltagere virker som medforskere.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Danske Museer |
Volume | Årg. 29 |
Issue | 3 |
Pages (from-to) | 33-35 |
Number of pages | 3 |
ISSN | 0904-0579 |
Publication status | Published - Jul 2016 |