Uhensigtsmæssige uddannelsesforløb blandt læger i Danmark - hvorfor og hvordan?

Project: Research

Project Details

Description

Formålet med nærværende forskningsprojekt er at få overblik over omfang, typologi, og tidsmæssig udstrækning af uhensigtsmæssige uddannelsesforløb blandt læger i Danmark, samt at forstå identitetsmæssige og uddannelseskulturelle aspekter af forløbene. Målet med forskningsprojektet er:
1) At kortlægge uhensigtsmæssige uddannelsesforløb.
2) At identificere kritiske transitioner og indsatsmuligheder, herunder hvor tidligt den uddannelsesansvarlige overlæge kan/bør træffe beslutningen om at afbryde uddannelsesforløbet.
3) At udvikle en typologi over uhensigtsmæssige uddannelsesforløb.
4) At opstille tiltag til hurtig identifikation af og handling på uhensigtsmæssige uddannelsesforløb.
Målene opnås gennem udarbejdelsen af to delprojekter. Delprojekt 1 er i udgangspunktet deskriptivt og skal give det overordnede overblik over omfang, adfærd og årsager forbundet med uhensigtsmæssige uddannelsesforløb. Delprojekt 2 skal give det dybdegående indblik i, hvordan forskellige faktorer spiller sammen i konkrete transitioner og narrativer i uhensigtsmæssige uddannelsesforløb. På den baggrund skal der udvikles en typologi over uhensigtsmæssige uddannelsesforløb med henblik på at opstille mulige tiltag til hurtig identifikation af og handling på uhensigtsmæssige uddannelsesforløb.
StatusFinished
Effective start/end date01/03/201331/12/2014

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.