Projects per year
Project Details
Description
Udgangspunktet for Technucation er, at professionsuddannede skal få muligheden for at erobre teknologien og at udviklingen af ny teknologi ikke må ske alene på teknologiens præmisser, men skal ske i et samspil med læreres og sygeplejerskers professionsfagligheder. Der skal skabes ny viden om ’technological literacy’ – som forsimplet kan kaldes teknologi-forståelse på dansk – og den viden danne basis for udvikling af uddannelserne af fremtidens lærere og sygeplejersker.
Acronym | tecU |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 15/03/2011 → 01/03/2015 |
Keywords
- Teknologiforståelse
- Innovation
- Sygeplejeuddannelse/profession
- Lærerprofession
- Kompetenceudvikling
Projects
- 3 Finished
-
PENSOR: Philosophical and Transdisciplinary Enquiries in Social Robotics
Seibt, J. (Participant), Rodogno, R. (Participant), Nørskov, M. (Participant), Damholdt, M. F. (Participant) & Hasse, C. (Participant)
01/01/2013 → 31/12/2015
Project: Research
-
Teknologi, politik og ledelse
Hasse, C. (Project manager), Hansbøl, M. (Participant) & Søndergaard, K. D. (Participant)
01/02/2012 → 15/03/2015
Project: Research
-
Teknologi på læreruddannelsen - en forestillet eller en realiseret praksis?
Arstorp, A.-T. (Participant)
01/01/2012 → 31/12/2014
Project: Research
-
At lære teknologiforståelse gennem handlerækkefølger: en pædagogisk antropologisk kulturanalyse af sygeplejestuderendes læreprocesser med teknologi i krydsgående figured worlds
Esbensen, G. L., 12 Oct 2015, København: Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. 239 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Ph.D. thesis
-
Teknologi i læreruddannelsen - en forestillet eller en realiseret praksis? en virksomhedsteoretisk analyse af objekter, motiver og rettethed på samfunds-, institutions- og undervisningsniveau
Arstorp, A.-T., 8 Jun 2015, Emdrup: Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet. 334 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Ph.D. thesis
Open AccessFile466 Downloads (Pure) -
Artefacts that talk: Mediating technologies as multistable signs and tools
Hasse, C., 2013, In: Subjectivity: international journal of critical psychology. 6, 1, p. 79-100 21 p.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Activities
- 2 Participation in or organisation of workshop, seminar or course
-
Innovationlab
Esbensen, G. L. (Participant)
2012Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation of workshop, seminar or course
-
X - changelab
Esbensen, G. L. (Participant)
2011Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation of workshop, seminar or course