Projects per year
Project Details
Description
Formålet med dette forskningsprojekt er at bidrage til praksisudvikling, der kan skabe nye handlemuligheder for de fagprofessionelle i forhold til at udvikle undervisning, fællesskaber og elevers deltagelsesbetingelser. Forskningsprojektet tager udgangspunkt i en forståelse af, at de fagprofessionelles pædagogiske og didaktiske overvejelser og valg har betydning for elevernes deltagelsesmuligheder i skolens faglige og sociale fællesskaber. I projektet udforskes nogle af de undervisningssituationer, hvor elever kommer i vanskeligheder, og hvor fagprofessionelle oplever dilemmaer, udfordringer eller afmagt. Elevers og forældres perspektiver og viden om aktuelle udfordringer og hvilken støtte, der opleves meningsfuld i hverdagen, inddrages i et udforskende samarbejde med de fagprofessionelle, der er tæt på eleverne i det daglige. Desuden udforskes det tværprofessionelle samarbejdes betingelser, herunder de problemforståelser, organisatoriske og ledelsesmæssige forhold, der spiller ind, og det undersøges, hvad der skal til for at barrierer for samarbejdet kan overskrides i praksis.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 01/09/2022 → 01/09/2025 |
Projects
- 1 Active
-
SamHver: Samarbejde om børns trivsel i hverdagslivets fællesskaber
Kousholt, D. (PI), Mardahl Hansen, T. (CoPI), Bendix-Olsen, K. (Participant) & Stanek, A. H. (Participant)
01/08/2022 → 31/07/2025
Project: Research
Activities
- 1 Other
-
Nationalt Center for PPR-forskning
Kousholt, D. (Participant), Borring, C. G. (Participant), Bøttcher, L. (Participant), Danneskiold-Samsøe, I. (Participant), Gylling-Andersen, T. (Participant), Hedegaard-Sørensen, L. (Participant), Kjær, B. (Participant), Skaaning Knage, F. (Participant), Kragh-Müller, G. (Participant), Madsen, C. (Participant), Morin, A. (Participant), Schultz, C. (Participant), Simovska, V. (Participant) & Madsen, C. D. (Participant)
1 Dec 2023Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Other