Project Details
Description
Formålet er at støtte branding af dansk grisekød i Kina ved at tilvejebringe viden om hvordan kinesiske forbrugere danner brand images og opbygger præferencer for grisekød på tværs af forskellige afsætningskanaler, undersøge fordele og ulemper af forskellige brandingstrategier, og komme med anbefalinger om samarbejdsstrategier med de kinesiske aktører.
Aktiviteter:
1) En kortlægning af nuværende og potentielle afsætningskanaler for dansk grisekød i Kina (detailkæder, online salg, food service-sektoren) og de former for branding der bliver brugt der
2) En undersøgelse af hvordan de kinesiske forbrugere danner brand images for grisekød på tværs af de forskellige afsætningskanaler
3) En kortlægning af de kinesiske aktørers motivation og kompetence for at indgå et samarbejde om branding af dansk grisekød
4) En undersøgelse om hvordan branding strategier i Kina kan optimeres
5) Anbefalinger for branding af dansk grisekød i Kina
Effekter:
På kort sigt et forbedret beslutningsgrundlag for tilrettelæggelsen af eksportstrategier for dansk grisekød på en sådan måde at der dannes præferencer og villighed til at betale en merpris. På sigt en fortsat vækst af dansk eksport af grisekød til Kina baseret på en stabil præferencedannelse hos de kinesiske forbrugere.
Aktiviteter:
1) En kortlægning af nuværende og potentielle afsætningskanaler for dansk grisekød i Kina (detailkæder, online salg, food service-sektoren) og de former for branding der bliver brugt der
2) En undersøgelse af hvordan de kinesiske forbrugere danner brand images for grisekød på tværs af de forskellige afsætningskanaler
3) En kortlægning af de kinesiske aktørers motivation og kompetence for at indgå et samarbejde om branding af dansk grisekød
4) En undersøgelse om hvordan branding strategier i Kina kan optimeres
5) Anbefalinger for branding af dansk grisekød i Kina
Effekter:
På kort sigt et forbedret beslutningsgrundlag for tilrettelæggelsen af eksportstrategier for dansk grisekød på en sådan måde at der dannes præferencer og villighed til at betale en merpris. På sigt en fortsat vækst af dansk eksport af grisekød til Kina baseret på en stabil præferencedannelse hos de kinesiske forbrugere.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/2019 → 31/12/2020 |