Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Mindfulness, læring og pædagogik

Project: Research

  • Department of Learning
  • Research Programme in Diversity and Learning
See relations at Aarhus University

Description

Forskningsprojektet er en kvalitativ undersøgelse af
1) Læreres oplevelser af en mindfulness-inspireret intervention (kursus) med fokus på meditation, kropslige sanselige øvelser, herunder både vejrtrænkningsøvelser og mindfull walking i naturen samt efterfølgende supervision på erfaringer fra skolepraksis.
2) Læreres erfaringer med at etablere en mindfull væren i klassen.
Undersøgelsen er forankret i en fænomenologisk og kulturpsykologisk forståelsesramme.
Projektet er afsluttet og er i første omgang publiceret i Psyke og Logos, nr 1, 2011, årgang 32 i artiklen: Læring af nævær - i et kultursensitivt perspektiv ( side 85-104).
StatusFinished
Effective start/end date01/03/201001/09/2011

Research outputs

ID: 128878290