Sally Thorhauge

Styrken er forskelligheden: Museum-skole partnerskaber: Afsluttende rapport vedr. Udviklingsprojektet AKSOM - Adoptionsklasser som grundlag for lærende partnerskaber mellem skoler og museer

Research output: Other contributionCommunication

Det giver pædagogisk, didaktisk, og skole- og museumsudviklingsmæssig mening, at skoler og museer rykker tættere på hinanden og etablerer formaliserede, bæredygtige samarbejder. I AKSOM-projektet og mange andre skole-museum-projekter i Danmark er der blevet skabt værdifuld tværprofessionel viden og erfaring, som kan bruges strategisk i udviklingen af begge professioner og institutioner. Det kræver, at politikere og embedsmænd ved Kulturministeriet og Undervisningsministeriet, og skoleledere og museumsledere, indser disse strategiske fordele og skaber et økonomisk driftsmæssigt grundlag for at de kan realiseres.
Original languageDanish
Publication year13 Dec 2018
PublisherSlots- og Kulturstyrelsen
Number of pages61
Publication statusSubmitted - 13 Dec 2018

See relations at Aarhus University Citationformats

Download statistics

No data available

ID: 138522989