Sally Thorhauge

Læringens væsen og vækst i krydsfeltet mellem skole og museum

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Museets og skolens læringsmiljøer er væsensforskellige. Kapitlet har fokus på læringens væsen og vækst i krydsfeltet mellem det formelle og det uformelle læringsmiljøer på henholdsvis skoler og museer, som samarbejder om at udvikle og gennemføre fagligt relevante, museumsbaserede læringsoplevelser for elever. I lyset af temaet Åben Skole vil artiklen præsentere og diskutere, hvordan relationen mellem elever, lærere og museumsmedarbejdere påvirker elevernes - og de voksnes - læring.
Original languageDanish
Title of host publicationDidaktiske Studier
EditorsLars Emmerik Damgaard Knudsen, L.L. Jensen, C. Harrits
Number of pages13
PublisherAarhus Universitetsforlag
Publication statusIn preparation - 2019
SeriesDidaktiske studier
ISSN2446-4554

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 138524200