Aarhus University Seal

Pernelle Rose Hansen

Børn og unges egne perspektiver på betydningen af deltagelse i fritids- og ungdomspædagogiske institutioner

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

At fritids- og ungdomsklubber har vidtrækkende betydninger for børn og unges oplevelser af trivsel hersker der ingen tvivl om. Vennerne, fællesskabet, legen og aktiviteterne kendetegner nogle af de kerneelementer, der udgør drivkraften for børn og unges tilvalg af de fritids- og ungdomspædagogiske tilbud. I dette kapitel vil vi derfor gerne udfolde børn og unges egne oplevelser af, hvilke betydninger det har for dem at være en del af et fællesskabende fritids- og ungdomsklubmiljø og udfolde deres perspektiver på, hvad der kendetegner et godt børne- og ungeliv. Den fritids- og ungdomspædagogiske ramme repræsenterer et mulighedslandskab for mødesteder, hvor (nye) venskaber med andre børn og unge kan gro og fællesskaber spire. Det vil vi gerne kigge nærmere på i nærværende kapitel.
Original languageDanish
Title of host publicationFritids- og ungdomspædagogik : En introduktion til større børn og unges hverdagsliv i fritids- og ungdomsklubber
EditorsKirsten Elisa Petersen, Christoffer Schultz
Number of pages10
Place of publicationUngdomsringen
PublisherUngdomsringens Forlag
Chapter2.1
Publication statusSubmitted - Feb 2023

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 306289748