Aarhus University Seal

Morten Rask

Scanima A/S - Fra tilfældig til succesfuld Web-strategi

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearch

  • Department of Management
Scanima A/S udvikler og producerer miksere, at der indgår i procesanlæg til blanding af vand og pulver og de anvendes primært i fødevareindustrien. Hjemmesidens formål er at styrke Scanima's internationaliseringsproces gennem at udvikle eksisterende kunderelationer og skabe nye kunderelationer. Det er faktisk gået godt. Hjemmesiden giver nye kunder. Det personlige salg bliver styrket, men hjemmesiden er kun et supplement til de traditionelle salgsværktøjer som telefonen, brevet og produktdemonstrationen. Disse traditionelle værktøjer bliver i udstrakt grad brugt sammen med hjemmesiden til en mere proaktiv form for markedsføring. Ansigt-til-ansigt situationen er suppleret med hjemmesiden, som er den digitale grænseflade til markedet. Udgiften er på omkring 10.000 kr. og har efter et stykke tid givet ordrer på over en million gode danske kroner. Disse resultater er ikke kommet fordi Scanima bevidst har ændret sin organisering. Hvilket der nu arbejdes på. Anden generation af hjemmesiden er på vej.
Translated title of the contributionScanima A/S - Fra tilfældig til succesfuld Web-strategi
Original languageDanish
Title of host publicatione-Business - En nødvendig omstilling af danske virksomheder
Place of publicationKøbenhavn
PublisherDansk Industri
Publication year2001
Publication statusPublished - 2001

    Research areas

  • Case, E-business

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 32296932