Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Morten Rask

International Markedsføring på World Wide Web: Begreber til forståelse og handling

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Standard

International Markedsføring på World Wide Web : Begreber til forståelse og handling. / Rask, Morten; Buch, Niels Jakob.

In: Ledelse og Erhvervsoekonomi, Vol. 63, No. 1, 1999, p. 41-54.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Rask, M & Buch, NJ 1999, 'International Markedsføring på World Wide Web: Begreber til forståelse og handling', Ledelse og Erhvervsoekonomi, vol. 63, no. 1, pp. 41-54.

APA

Rask, M., & Buch, N. J. (1999). International Markedsføring på World Wide Web: Begreber til forståelse og handling. Ledelse og Erhvervsoekonomi, 63(1), 41-54.

CBE

MLA

Rask, Morten and Niels Jakob Buch. "International Markedsføring på World Wide Web: Begreber til forståelse og handling". Ledelse og Erhvervsoekonomi. 1999, 63(1). 41-54.

Vancouver

Author

Rask, Morten ; Buch, Niels Jakob. / International Markedsføring på World Wide Web : Begreber til forståelse og handling. In: Ledelse og Erhvervsoekonomi. 1999 ; Vol. 63, No. 1. pp. 41-54.

Bibtex

@article{9d2eced0ae7811daa378000ea68e967b,
title = "International Markedsf{\o}ring p{\aa} World Wide Web: Begreber til forst{\aa}else og handling",
abstract = "Denne artikel tager udgangspunkt i en gruppe af danske virksomheders anvendelse af World Wide Web til international markedsf{\o}ring i en periode fra 1996 til 1998. Der identificeres tre interaktionstyper for virksomhedernes profil p{\aa} Web, nemlig Brochuren, H{\aa}ndbogen og Handelspladsen. Der reflekteres over de krav de enkelte interaktionstyper i forhold til automatisering, formalisering, integration og evaluering kunne kr{\ae}ve. Konklusionen bliver, at de tre interaktionstyper afspejler de udfordringer og muligheder, der er i anvendelsen af Web til markedsf{\o}ring prim{\ae}rt i et internationalt perspektiv, men kan ogs{\aa} bruges som input til nationale Web markedsf{\o}ringsaktiviteter.",
keywords = "Internet, Eksport, SME, Sm{\aa} og mellemstore virksomheder, SMV, Markedsf{\o}ring, Informationss{\o}gning, Markedsanalyse, Internationalisering, Globalisering, Internet, Eksport, SME, Sm{\aa} og mellemstore virksomheder, SMV, Markedsf{\o}ring, Informationss{\o}gning, Markedsanalyse, Internationalisering, Globalisering",
author = "Morten Rask and Buch, {Niels Jakob}",
year = "1999",
language = "Dansk",
volume = "63",
pages = "41--54",
journal = "Ledelse & Erhvervsoekonomi",
issn = "0902-3704",
publisher = "DJ{\O}F forlag",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - International Markedsføring på World Wide Web

T2 - Begreber til forståelse og handling

AU - Rask, Morten

AU - Buch, Niels Jakob

PY - 1999

Y1 - 1999

N2 - Denne artikel tager udgangspunkt i en gruppe af danske virksomheders anvendelse af World Wide Web til international markedsføring i en periode fra 1996 til 1998. Der identificeres tre interaktionstyper for virksomhedernes profil på Web, nemlig Brochuren, Håndbogen og Handelspladsen. Der reflekteres over de krav de enkelte interaktionstyper i forhold til automatisering, formalisering, integration og evaluering kunne kræve. Konklusionen bliver, at de tre interaktionstyper afspejler de udfordringer og muligheder, der er i anvendelsen af Web til markedsføring primært i et internationalt perspektiv, men kan også bruges som input til nationale Web markedsføringsaktiviteter.

AB - Denne artikel tager udgangspunkt i en gruppe af danske virksomheders anvendelse af World Wide Web til international markedsføring i en periode fra 1996 til 1998. Der identificeres tre interaktionstyper for virksomhedernes profil på Web, nemlig Brochuren, Håndbogen og Handelspladsen. Der reflekteres over de krav de enkelte interaktionstyper i forhold til automatisering, formalisering, integration og evaluering kunne kræve. Konklusionen bliver, at de tre interaktionstyper afspejler de udfordringer og muligheder, der er i anvendelsen af Web til markedsføring primært i et internationalt perspektiv, men kan også bruges som input til nationale Web markedsføringsaktiviteter.

KW - Internet

KW - Eksport

KW - SME

KW - Små og mellemstore virksomheder

KW - SMV

KW - Markedsføring

KW - Informationssøgning

KW - Markedsanalyse

KW - Internationalisering

KW - Globalisering

KW - Internet

KW - Eksport

KW - SME

KW - Små og mellemstore virksomheder

KW - SMV

KW - Markedsføring

KW - Informationssøgning

KW - Markedsanalyse

KW - Internationalisering

KW - Globalisering

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 63

SP - 41

EP - 54

JO - Ledelse & Erhvervsoekonomi

JF - Ledelse & Erhvervsoekonomi

SN - 0902-3704

IS - 1

ER -