Morten Rask

International Markedsføring på World Wide Web: Begreber til forståelse og handling

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Documents

  • Vol

    Final published version, 63 KB, PDF-document

  • Department of Management
Denne artikel tager udgangspunkt i en gruppe af danske virksomheders anvendelse af World Wide Web til international markedsføring i en periode fra 1996 til 1998. Der identificeres tre interaktionstyper for virksomhedernes profil på Web, nemlig Brochuren, Håndbogen og Handelspladsen. Der reflekteres over de krav de enkelte interaktionstyper i forhold til automatisering, formalisering, integration og evaluering kunne kræve. Konklusionen bliver, at de tre interaktionstyper afspejler de udfordringer og muligheder, der er i anvendelsen af Web til markedsføring primært i et internationalt perspektiv, men kan også bruges som input til nationale Web markedsføringsaktiviteter.
Original languageDanish
JournalLedelse og Erhvervsoekonomi
Volume63
Issue number1
Pages (from-to)41-54
Number of pages14
ISSN0902-3704
Publication statusPublished - 1999

    Research areas

  • Internet, Eksport, SME, Små og mellemstore virksomheder, SMV, Markedsføring, Informationssøgning, Markedsanalyse, Internationalisering, Globalisering

See relations at Aarhus University Citationformats

Download statistics

No data available

ID: 32325413