Denne artikel tager udgangspunkt i en gruppe af danske virksomheders anvendelse af World Wide Web til international markedsføring i en periode fra 1996 til 1998. Der identificeres tre interaktionstyper for virksomhedernes profil på Web, nemlig Brochuren, Håndbogen og Handelspladsen. Der reflekteres over de krav de enkelte interaktionstyper i forhold til automatisering, formalisering, integration og evaluering kunne kræve. Konklusionen bliver, at de tre interaktionstyper afspejler de udfordringer og muligheder, der er i anvendelsen af Web til markedsføring primært i et internationalt perspektiv, men kan også bruges som input til nationale Web markedsføringsaktiviteter.
Original language
Danish
Journal
Ledelse og Erhvervsoekonomi
Volume
63
Issue
1
Pages (from-to)
41-54
Number of pages
14
ISSN
0902-3704
Publication status
Published - 1999
Research areas
Internet, Eksport, SME, Små og mellemstore virksomheder, SMV, Markedsføring, Informationssøgning, Markedsanalyse, Internationalisering, Globalisering