E-markedspladser beskriver den nye digitale platform, hvor virksomheder kan købe og sælge varer. Og e-markedspladser kan bruges til at understøtte virksom-heders internationaliseringsproces. Danske virksomheder kunne i langt højere grad benytte internettet og e-markedspladser ved deres køb og salg. Dermed kunne de udnytte de oplagte muligheder for at udvide kundegrundlaget og på længere sigt øge virksomhedens indtjening. Bogen rejser en række spørgsmål og problemstillinger, som man i virksomheden må tage stilling til, når man begiver sig i kast med at trænge ind på forskellige markeder. Bogen er skrevet ud fra et ledelsesperspektiv og henvender sig primært til ledere med kommerciel såvel som teknisk baggrund, men bogen kan også læses af studerende, forskere og konsulenter. Forfatterne kommer med forslag til overvejelser, der skal gøres, og opbygger på den måde en forståelse, som kan hjælpe læseren med at navigere i de nye digitale muligheder. Læseren bliver dermed rustet til at tage skridtet fra teori til praksis: At anvende e-markedspladser og derigennem skabe strategiske fordele.