Aarhus University Seal

Martin Nielsen

Specialekollokvium - erfaringer fra et læringsrum

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  • Department of Language and Business Communication
  • German teaching group
Et læringsrum forstået som "rum eller rammer for læringssituationer som det aktuelle samfund tilbyder", herunder "skoler og andre uddannelsesinstitutioner" (Illeris 1999: 138) kan antage mange og meget forskellige former. I det følgende vil vi kort skitsere baggrunden for og udviklingen af læringsrummet 'specialekollokvium': Hvorfor det er blevet indrettet, hvordan det har udviklet sig, og hvordan vi har prøvet at give det kontur og påvirke det. Afslutningsvis vil vi ganske kort give et bud på, i hvilke andre sammenhænge denne type læringsrum med fordel vil kunne finde anvendelse.
Translated title of the contributionSpecialekollokvium - erfaringer fra et læringsrum
Original languageDanish
JournalSprogforum
Issue27
Pages (from-to)52-57
Number of pages6
ISSN0909-9328
Publication statusPublished - 2003

    Research areas

  • læring, sprogstuderende, kollokvium, kompetence, specialeskrivning, specialekollokvium, HHÅ forskning

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 32322522