Projects per year
Personal profile
Keywords
- Education, teaching and philosophy
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Stedets Pædagogik
Petersen, K. B. (PI), Knudsen, L. E. D. (PI), Hedegaard-Sørensen, L. (PI), Wiberg, M. (PI) & Ejersbo, L. R. (PI)
01/04/2020 → …
Project: Research
-
Talblindhedsprojektet 2014 - 2018 - Udvikling af test for talblindhed 4. klasse
Lindenskov, L. (Project manager), Lindhardt, B. (Project manager), Ejersbo, L. R. (Participant), Allerup, P. N. (Participant), Kirsted, K. (Participant), Pind, P. (Participant) & Andersen, M. W. (Participant)
01/10/2014 → 31/12/2018
Project: Research
-
Forskningsprojekt om talord og talforståelse på Husum skole
Ejersbo, L. R. (Participant) & Misfeldt, M. (Participant)
19/08/2013 → 12/08/2016
Project: Research
-
Sprog og matematik
Ejersbo, L. R. (Participant), Müller, P. (Participant), Bladt Jørgensen, A.-M. (Participant) & Björk Joelsdottir, L. (Participant)
03/09/2012 → 01/01/2014
Project: Research
-
Rollespil som læringsmiddel
Ejersbo, L. R. (Participant) & Gjedde, L. (Project manager)
02/01/2012 → 01/01/2014
Project: Research
Research output
-
Anna, Bo, Cecilie og Dan er i matematikvanskeligheder: Hvordan støtter lærerne bedst i vanskeligheder i forhold til at lykkes med den krævede matematik for mellemtrinnet
Ejersbo, L. R. & Andersen, Wahl, M., 15 Jun 2024, In: Matematik: tidsskrift for regne- og matematiklærere. 52, 3, p. 55-59 5 p., 3.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Frøken Smillas fornemmelse for tal
Ejersbo, L. R. & Andersen, Wahl, M., 15 Jun 2024, In: Matematik: tidsskrift for regne- og matematiklærere. 3, p. 64-67 4 p., 11.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Mystik på Talmuseet: En krimi for talmodige børn
Ejersbo, L. R. & Müller, P., Jan 2024, København: Forlaget Matematik. 48 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Book › Communication
-
Fællesskabende matematik: Dannelsen kommer gennem de metoder, der tages i brug. Det er dem, der er fællesskabende, uden at det faglige bliver ned- prioriteret. Det drejer sig om fagligt samarbejde. Normerne for samarbejde bliver en del af arbejdet med det faglige.
Ejersbo, L. R., 2023, Fællesskabende didaktikker. Rabøl Hansen, H., Rasmussen, T. N. & Søndberg, A. (eds.). Aarhus: Kvan, p. 113-128 (Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Hvordan og hvorfor opstår der benspænd for at udvikle regnestrategier?
Ejersbo, L. R., Sept 2022, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2022, 3, p. 104-107 4 p., 8.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Open Access
Activities
-
Forskningsprogrammet Teachers and Teaching
Plauborg, H. (Organizer), Kristensen, R. M. (Organizer) & Ejersbo, L. R. (Organizer)
10 May 2021 → 11 May 2021Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation af a conference
File -
Forskningsprogrammet Teachers and Teaching: Teacher Education, Practice, Professional Development (TaT)
Kiær, K. (Participant), Plauborg, H. (Organizer), Kristensen, R. M. (Organizer) & Ejersbo, L. R. (Organizer)
10 May 2021 → 11 May 2021Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation af a conference
-
Webinar on teacher induction
Plauborg, H. (Participant), Knudsen, L. E. D. (Participant), Rasmussen, J. (Participant) & Ejersbo, L. R. (Participant)
12 Nov 2020 → 13 Nov 2020Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation af a conference
-
Webinar on teacher induction
Plauborg, H. (Organizer), rasmussen, J. (Organizer), Knudsen, L. E. D. (Organizer) & Ejersbo, L. R. (Organizer)
12 Nov 2020 → 13 Nov 2020Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation af a conference
-
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift (Journal)
Ejersbo, L. R. (Editor)
Dec 2014Activity: Publication peer-review and editorial work types › Editor of Research journal › Research
Press/Media
-
Danske talnavne hæmmer børns talforståelse
Ejersbo, L. R. & Misfeldt, M.
17/01/2024
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
Danske talnavne hæmmer børns talforståelse
Ejersbo, L. R. & Misfeldt, M.
17/01/2024
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
Podcast: Hvordan får man hjerneforskningen ud i uddannelsessystemet?
02/02/2021
2 Media contributions
Press/Media: Press / Media
-
-