Projects per year
Personal profile
Keywords
- Pedagogical psychology
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Styrkelse af pædagogisk omsorg i daginstitutioner
Svinth, L. (PI) & Winther-Lindqvist, D. A. (Participant)
01/08/2024 → 15/08/2027
Project: Research
-
Implementering af Fødevarestyrelsens guide og tilhørende materialer vedrørende rammer om det gode måltid i daginstitutionen – En evaluering.
Hansen, O. H., Svinth, L., Jensen, T. M. & Eskildsen, M. T.
01/06/2019 → 31/03/2021
Project: Research
-
LLS: Legende Lærende Samspil
Ringsmose, C. (PI), Svinth, L. (Project manager) & Petersen, F. F. (Participant)
01/01/2017 → 01/06/2019
Project: Research
-
-
BiC2: Barnet i Centrum v2
Hansen, O. H. (Project manager), Broström, S. (Participant) & Svinth, L. (Participant)
01/01/2016 → 01/01/2018
Project: Research
-
Daglige rutiner og børns deltagelse – den inspirerende praksis ifølge pædagogisk personale
Svinth, L. & Ringsmose, C., Oct 2024, In: Paideia.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Etniske minoritetsmødres oplevelse af fællesskab og forskellighed i samarbejdet med deres barns daginstitution
Svinth, L. & Meier Marker, F., 1 Oct 2024, In: Psyke & Logos. 2, 45Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Fri for Mobberi i daginstitutioner: En kvalitativ analyse af inspirerende pædagogisk praksis – muligheder og udfordringer
Svinth, L., 15 Mar 2024Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
Open Access -
Omsorg er for lavt prioriteret både i læreplanen og i andre officielle dokumenter
Svinth, L., Mar 2024, In: 0-14 : nul til fjorten. 2014, 1, p. 18-21Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
-
Børns medbestemmelse og fællesskaber i LæseLeg – I et krydspres mellem udvikling og dannelse?
Svinth, L., 2023, In: Kognition & Pædagogik. 33, 128, p. 20-28Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Activities
-
Daginstitutioner som omsorgs- og læringsmiljø for alle børn
Svinth, L. (Lecturer)
25 Jan 2024Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
-
Udvikling af omsorgsfulde læringsmiljøer og deltagelsesmuligheder for børn i udsatte positioner Temamøde om stærke børnefællesskaber
Svinth, L. (Lecturer)
13 Sept 2023Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
-
Pædagogisk omsorg Udfordringer og muligheder i forhold til børns deltagelse
Svinth, L. (Lecturer)
8 Jul 2023Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
-
Børns deltagelsesmuligheder i hverdags- og rutinesituationer Workshop - Småbørnskonferencen
Svinth, L. (Lecturer)
6 Jun 2023Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
-
Fælles fagligt afsæt for kvalitet i dagtilbud i Fredensborg Kommune
Svinth, L. (Lecturer)
7 Apr 2023Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
Prizes
Press/Media
-
Pludselig skulle børnehaven lukke – havde jeg misforstået loven om minimumsnormeringer?
11/10/2023
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
Artiklen om minimumsnormeringer og kvalitet i dagtilbud
11/10/2023
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
Får barnehagebarna daglig massasje, blir det færre konflikter og mer ro
01/01/2019
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
Forskere: Almene forskningskriterier er ikke så almene endda
06/09/2018
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-