Aarhus University Seal

Lone Svinth

Børns forankring i krop, sind og fællesskab

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  • Department of Learning
  • Research Programme in Diversity and Learning
Artiklen indledes med en introduktion til begreberne mindfulness og nærvær. Med afsæt i den spirende forskning på området beskrives hvordan nærværsaktiviteter som fx afspænding samt opmærksomhed på vejrtrækning, krop og sind bl.a. kan understøtte børns viljestyret opmærksomhed og deres evne til at slappe af. Artiklen afrundes med en række etiske og kritiske overvejelser forbundet med at introducere nærværsaktiviteter i skoler og daginstitutioner og understreger vigtigheden af yderligere forskning på området.
Original languageDanish
Title of host publicationNærvær i pædagogisk praksis : Mindfulness i skole og daginstitution
EditorsLone Svinth
Number of pages16
Place of publicationKøbenhavn
PublisherAkademisk Forlag
Publication year2010
Edition1.
Pages19-35
ISBN (print)978-87-500-4164-1
Publication statusPublished - 2010

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 208357