Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Line Hassall Thomsen

Da flashmobs blev kommercielle: Nye marketingstrategier i byrummet

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Det ligner leg. Og så leger du selv med. Men i virkeligheden er du pludselig en del af en markedsføring med sløret afsender. Det hele tager kun et par minutter i virkeligheden, og det synes måske ikke af noget stort, men det efterlader et medieprodukt, der varer langt længere og deles til hele verden. Måske står du på en banegård, og pludselig bryder alle rundt om dig ud i operasang. Eller du går rundt i et supermarked, og lige pludselig vrimler det med balletdansere i strutskørt. Efter tre minutter er de væk igen. Først er den der, så er den væk igen. En flashmob. På et øjeblik kan den forvandle ethvert offentligt sted til kulisse og enhver forbipasserende til statist. Er det leg, reklame, virkelighed eller fiktion? Budskabets afsenderforhold er slørede. Men ét er sikkert: Flashmobs er en marketingsucces….

Original languageDanish
Title of host publicationKreativ markedskommunikation : Æstetik og digital deltagelse
EditorsBirgitte Stougaard Pedersen, Anne Marit Waade
Number of pages24
Place of publicationAarhus
PublisherSystime
Publication year7 Dec 2017
Pages195-218
ISBN (print)978-87-616-9221-4
Publication statusPublished - 7 Dec 2017
SeriesMÆRKK – Æstetik og Kommunikation
Volume6
ISSN2245-2818

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 119293614