Musikpædagogisk praksis på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium: Et sociologisk orienteret studium af den pædagogiske dimension på en kunstnerisk uddannelsesinstitution
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Ph.D. thesis
I 2004 fik de danske musikkonservatorier ny udannelsesbekendtgørelse, som medførte en større uddannelsesstrukturel ændring. Dels blev de akademiske bachelor- og kandidtagrader indført i uddannelserne, dels blev grundlaget for konservatorieuddannelserne udvidet fra et kunstnerisk til et kunstnerisk og forskningsbaseret grundlag. Undersøgelsen tager udgangspunkt dels i et historisk blik på pædagogikken som begreb og fag i konservatorieregi gennem 140 år, og dels i et empirisk observationsstudium af undervisningspraksis hos lærere på DKDM samt interview med ledelse, lærere og studerende.
Original language
Danish
Publisher
Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
Number of pages
259
ISBN (Print)
9788774301363
Publication status
Published - 2010
Research areas
kunstnerisk uddannelsesinstitution, musikpædagogik, Det Kongelige Danske Musikkonservatorium