Aarhus University Seal

Kristina Mariager-Anderson

Musikpædagogisk praksis på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium: Et sociologisk orienteret studium af den pædagogiske dimension på en kunstnerisk uddannelsesinstitution

Research output: Book/anthology/dissertation/reportPh.D. thesis

  • Department of Curriculum Research
I 2004 fik de danske musikkonservatorier ny udannelsesbekendtgørelse, som medførte en større uddannelsesstrukturel ændring. Dels blev de akademiske bachelor- og kandidtagrader indført i uddannelserne, dels blev grundlaget for konservatorieuddannelserne udvidet fra et kunstnerisk til et kunstnerisk og forskningsbaseret grundlag. Undersøgelsen tager udgangspunkt dels i et historisk blik på pædagogikken som begreb og fag i konservatorieregi gennem 140 år, og dels i et empirisk observationsstudium af undervisningspraksis hos lærere på DKDM samt interview med ledelse, lærere og studerende.
Original languageDanish
PublisherDanmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
Number of pages259
ISBN (Print)9788774301363
Publication statusPublished - 2010

    Research areas

  • kunstnerisk uddannelsesinstitution, musikpædagogik, Det Kongelige Danske Musikkonservatorium

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 34359182