Kim Jesper Herrmann

Associate professor

Profile photo

Kim Jesper Herrmann

Associate professor

  • Centre for Teaching and Learning
Postal address:
Bartholins Allé 10
1323, 320
8000
Aarhus C
Denmark

Email: kh@au.dk

Phone: +4587164737

Publications

Automatized online study skill counselling. Will students appreciate the advice?

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 25 Jun 2019.

Tilpasset, automatisk studieteknikrådgivning – Kan studerende bruge gode råd om at studere givet på baggrund af selvrapporteret adfærd?

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 28 May 2019.

Are leavers different from stayers? Dropout and students’ perceptions of the teaching–learning environment

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J., Troelsen, R. & Ulriksen, L., 2019, In : UNIPED (Tromsø). 42, 2, p. 139-156

Kig op! Undervisning uden et blåt skær

Herrmann, K. J., 2019, In : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 14, 26, p. 136 138 p.

Kortlægning af årsager til stress - En kvalitativ undersøgelse blandt studerende på Aarhus BSS

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Jensen, E. K., Jakobsen, M. L., Hedegaard, S. M. N. & Verdoner, T. E., 2019, 47 p.

Specialekvalitet under Fremdriftsreformen 2017/2018: Rapport for School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J. & Wichmann-Hansen, G., 5 Jan 2018, 16 p.

Analyse af mulige årsager til stress blandt ph.d.-studerende

Herrmann, K. J. & Wichmann-Hansen, G., 2018, 13 p.

Bevillingsreformens betydning for undervisning og undervisningsudvikling på danske universiteter

Herrmann, K. J., 2018. 2 p.

Et fællesskab fylder 25

Herrmann, K. J., 2018, In : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 13, 25, p. 1-2 2 p.

Fostering in(ter)dependence in doctoral education through supervision

Kristensen, S. B., Herrmann, K. J. & Bach, L. W., 2018.

Hvad er konsekvensen af Fremdriftsreformen for specialevejledning?

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Andersen, P., 2018.

Når forberedelse er en pligt, og undervisningen er et privilegium: et casestudie af universitetsstuderendes forberedelsespraksis

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2018, In : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 13, 24, p. 37-54 18 p.

Sådan opnår man høje svarprocenter: En undersøgelse af 335 undervisningsevalueringer

Jensen, T. K., El-Ahmad, M. A., Brock, M. T. & Herrmann, K. J., 2018.

Trives ph.d.-studerende bedre med en fast vejlederhånd? En undersøgelse af fagforskelle i styring og trivsel

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2018.

Does external funding push doctoral supervisors to be more directive? A large-scale Danish study

Wichmann-Hansen, G. & Herrmann, K. J., 3 Jul 2017, In : Higher Education. 74, 2, p. 357-376 19 p.

AU-forskere: Studerendes digitale fodspor skal bruges med forsigtighed

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 4 Apr 2017, In : Altinget.dk.

Studiemiljø 2017. Undersøgelse af studiemiljøet ved Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Jensen, T. K. & Hansen, I. B., 1 Apr 2017

AU-forskere: Sådan måler vi kvalitet på videregående uddannelser

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 13 Mar 2017, In : Altinget.dk.

Alignment

Herrmann, K. J., 2017, Introduction to Teaching and Learning – Content from the online module. Godsk, M., Keiding, T. B., Greve, L. & Dahl, M. R. (eds.). Aarhus: UPNet, Aarhus University, p. 13-14 2 p.

Approaches to learning as predictors of academic achievement: Results from a large scale, multi-level analysis

Herrmann, K. J., McCune, V. & Bager-Elsborg, A., 2017, In : Högre utbildning. 7, 1, p. 29-42 14 p.

Arild Raaheim: Eksamensrevolusjonen: Råd og tips om eksamen og alternative vurderingsformer. Gyldendal Norsk Forlag, Oslo (2016)

Herrmann, K. J., 2017, In : UNIPED (Tromsø). 40, 3, p. 275-276 2 p.

Investigating the relationships between approaches to learning, learner identities and academic achievement in higher education

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & McCune, V., 2017, In : Higher Education. 74, 3, p. 385-400 16 p.

Kvalitet i Ph.d-forløb 2017: Hovedrapport for Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Wichmann-Hansen, G., 2017, Aarhus: Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet. 49 p.

Learning Analytics in Higher Education Assessment - Suggestions for the development of WISEflow: Report for the Completion of WP11 of the OMAP (Online Massive Asessment Platform) Project

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J. & Jensen, T. K., 2017, 55 p.

Measuring perceptions of the learning environment and approaches to learning: validation of the learn questionnaire

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Parpala, A., 2017, In : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 5, p. 526-539 14 p.

Validation of the Quality in PhD Processes Questionnaire

Herrmann, K. J. & Wichmann-Hansen, G., 2017, In : Studies in Graduate and Postdoctoral Education. 8, 2, p. 189-204 15 p.

”Adgangsbilletten”: Hvordan reagerer studerende på krav om forberedelse?

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2017. 15 p.

APV2016. Psykisk arbejdspladsvurdering for Aarhus Universitet: Rapporterne nr. 1-16

Herrmann, K. J., Bækgaard, L., Bager-Elsborg, A. & Jensen, T. K., 19 May 2016, Aarhus Universitet. 1100 p.

Are supervisors more ‘hands-on’ if they have secured the funding of the research project?

Wichmann-Hansen, G. & Herrmann, K. J., 4 Jan 2016.

Med tvivlen som følgesvend: En analyse af omfang af og kilder til studietvivl blandt studerende

Herrmann, K. J., Troelsen, R. & Bager-Elsborg, A., Sep 2015, In : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 10, 19, p. 56-71 16 p.

Approaches to learning and perceptions of the teaching-learning environment as predictors of stress

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Parpala, A., 2015.

Dansk Universitetspædagogik frem i lyset

Herrmann, K. J., 2015, In : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 10, 18, p. 3 6 p.

Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Hansen, I. B. & Nielsen, R., 2015, In : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 10, 18, p. 35-50 16 p.

Organised effort and approaches to learning as predictors of academic achievement

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2015.

The downside of external funding: Does it affect doctoral supervision?

Wichmann-Hansen, G. & Herrmann, K. J., 2015.

How does external funding affect doctoral supervision?

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J. & Jensen, T. K., 19 Dec 2014.

Effektiv holdundervisning: En håndbog for nye undervisere på universitetsniveau

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2014, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 124 p.

Learning from tutorials: a qualitative study of approaches to learning and perceptions of tutorial interaction

Herrmann, K. J., 2014, In : Higher Education: Handbook of Theory and Research. 68, 4, p. 591-606 16 p.

Quality in the PhD Process: A survey among PhD students at Aarhus University

Herrmann, K. J., Wichmann-Hansen, G. & Jensen, T. K., 2014, Aarhus: Center for Undervisning og Læring. School of Business and Social Sciences. Aarhus Universitet. 145 p.

Studiemiljø2014: Rapporterne 1-5

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Hansen, I. B., Nielsen, I. & Nielsen, R., 2014, Aarhus: Aarhus Universitet.

The Dimensionality of the Aarhus University Quality in the PhD Process Survey

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Wichmann-Hansen, G., 2014, Aarhus: Centre for Teaching and Learning, Aarhus University. 14 p.

Ny notefabrik er bekymrende

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 30 Dec 2013, In : Politiken.

"Du skal ikke stikke næsen for langt frem": Et studie af normer for deltagelse og forberedelse blandt førsteårsstuderende

Bager, A. & Herrmann, K. J., Sep 2013, In : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 8, 15

Cooperative Learning in Higher Education: A study of the influence of cooperative learning on students approaches to learning

Herrmann, K. J., 2013, Aarhus: Centre for Teaching and Learning, Aarhus University. 93 p.

Learning from tutorials: Approaches to learning and perceptions of tutorial interaction

Herrmann, K. J., 2013.

Rapporterne 1-9 i serien Psykisk Arbejdsmiljøundersøgelse (APV2012) Aarhus Universitet

Jensen, T. K., Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 2013, Aarhus: Aarhus Universitet. 564 p.

Studiekompetencedag: Et koncept for udvikling af universitetsstuderendes studievaner

Herrmann, K. J., Lassesen, B., Bager, A. J. & Jensen, T. K., 2013, In : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 8, 15

The impact of cooperative learning on student engagement: Results from an intervention

Herrmann, K. J., 2013, In : Active Learning in Higher Education. 14, 3, p. 175-187 13 p.

Skrøne: Måske er 'dovne' studerende ikke så dovne

Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 5 Oct 2012, In : Politiken.

Hvilke faktorer i studiemiljøet fremmer trivsel? - en analyse på baggrund af svar fra 11401 studerende ved Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Jensen, T. K. & Lassesen, B., 2012, In : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 7, 13, p. 1-13

Strategic Use of Study Environment Surveys to Promote Change

Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 2012. 6 p.

Sådan holder man de studerende i sving

Jensen, T. K. & Herrmann, K. J., 14 Jun 2011, In : Politiken sektion 2.

Studiemiljø2011: Rapporterne 1-7

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Bager, A. J., Pallesen, E. S., Søndergaard, M. K. & Lyager, M., Jun 2011, Aarhus. 70 p.

APV 2009 - Psykisk Arbejdspladsvurdering: Rapporterne 1-11

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Jensen, J. S., Lynderup, H., Andreassen, A., Brigsted Pedersen, A-K., Brandt, R., Bjorholm-Petersen, A. & Brandbyge Olsen, S., 2009

Studiemiljø2007: Rapporterne 1-9

Jensen, T. K., Hjøllund, L., Herrmann, K. J. & Jakobsen, M., 2008, Aarhus Universitet.

Activities

16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction

Kim Jesper Herrmann (Participant)
25 Aug 201529 Aug 2015

Aarhus University (Organisational unit)

Kim Jesper Herrmann (Member)
1 Feb 20181 Jun 2018

Active Learning in Higher Education: Concepts and Research: Seminar at the Department of Economics and Business, Aarhus University

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
12 Jan 2014

Dansk Universitetpædagogisk Tidsskrift 2012, vol. 7, 13: Studiemiljø (Journal)

Kim Jesper Herrmann (Editor)
2012 → …

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Journal)

Kim Jesper Herrmann (Reviewer)
1 May 2013

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Journal)

Kim Jesper Herrmann (Reviewer)
1 Mar 2013

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Journal)

Kim Jesper Herrmann (Reviewer)
15 Feb 2013

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Journal)

Kim Jesper Herrmann (Editor)
15 Aug 2014 → …

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Journal)

Kim Jesper Herrmann (Reviewer)
15 Aug 201422 Aug 2014

ECPR Winter School in Methods and Techniques

Kim Jesper Herrmann (Participant)
11 Feb 2012

Earli 2009

Kim Jesper Herrmann (Participant)
2009 → …

Erhvervsakademi Aarhus

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
2 Aug 2018

Factors underlying student satisfaction

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
6 May 2013

Forskningsophold ved Institute for Academic Development, Edinburgh University

Kim Jesper Herrmann (Participant)
9 Mar 20129 Jun 2013

Fostering in(ter)dependence in doctoral education through supervision

Stine Birk Kristensen (Invited speaker), Lise Wogensen Bach (Invited speaker), Kim Jesper Herrmann (Other)
18 Jan 2018

Harvard Case Method Seminar

Kim Jesper Herrmann (Participant)
9 Apr 201810 Apr 2018

Hvorfor undervisning?: Oplæg ifm. Studiekompetencedag på Institut for Statskundskab

Kim Jesper Herrmann (Lecturer)
14 Nov 2014

Hvorfor undervisning?: Oplæg på Studiekompetence-dagen (Institut for Statskundskab, AU)

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
15 Nov 2013

International Consortium for Educational Development 2012

Kim Jesper Herrmann (Participant)
2012 → …

Kursus for studenterundervisere på Aarhus BSS

Kim Jesper Herrmann (Lecturer)
20 Aug 20184 Sep 2018

Kursus om holdundervisning (Universitetspædagogikum)

Kim Jesper Herrmann (Lecturer)
8 Mar 2018

Kvalitet i undervisningsevalueringer

Kim Jesper Herrmann (Lecturer)
17 Apr 2018

Meetings at the Centre for Research and Development of Higher Education, University of Helsinki

Kim Jesper Herrmann (Participant)
5 Sep 20136 Sep 2013

Møde med Centre for Research and Development of Higher Education, Helsinki University

Kim Jesper Herrmann (Participant)
8 Sep 2014

Oplæg om NSSE og LEARN

Kim Jesper Herrmann (Lecturer)
26 Sep 2017

Oplæg om stress blandt studerende på Aarhus BSS

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
14 Jun 2018

Small Class Teaching Seminar

Kim Jesper Herrmann (Lecturer)
3 Oct 201823 Nov 2018

Society for Research in Higher Education

Kim Jesper Herrmann (Participant)
10 Dec 201312 Dec 2013

Studiemiljø og stress

Kim Jesper Herrmann (Lecturer)
3 Dec 2014

The 2011 AU Study Environment Survey: From the perspective of International Students

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
14 Dec 2011

The ECPR Winter School in Methods and Techniques

Kim Jesper Herrmann (Participant)
16 Feb 201421 Feb 2014

The ECPR Winter School in Methods and Techniques

Kim Jesper Herrmann (Participant)
16 Feb 201421 Feb 2014

The International Consortium for Educational Development

Kim Jesper Herrmann (Speaker)
23 Aug 201225 Aug 2012

Uddannelses- og Forskningsministeriet (External organisation)

Kim Jesper Herrmann (Member)
1 Feb 20181 Sep 2018

VIA University College, Socialrådgiveruddannelsen

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
21 Sep 2018

VIA University College, Socialrådgiveruddannelsen

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
30 May 2018

VIA University College, Socialrådgiveruddannelsen

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
21 Sep 2018

VIA University College, Socialrådgiveruddannelsen

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
28 Feb 2018

Velda McCune

Kim Jesper Herrmann (Host)
8 Aug 201810 Aug 2018

Workshop om effektiv feedback

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
5 Apr 2018

Workshop om meningsfulde læringmål

Kim Jesper Herrmann (Invited speaker)
28 Feb 2018

Ansættelser

2013-Videnskabelig assistent, Center for Undervisning og Læring
2009-13Lorem ipsum dolor sit amet
2010Lorem ipsum dolor sit amet
2009Lorem ipsum dolor sit amet
2008Lorem ipsum dolor sit amet
2009Lorem ipsum dolor sit amet

Uddannelse

2013Lorem ipsum dolor sit amet
2012Lorem ipsum dolor sit amet
2011Lorem ipsum dolor sit amet
2010Lorem ipsum dolor sit amet
2009Lorem ipsum dolor sit amet