Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Karen Wistoft

Vær autentisk og slip kontrollen

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  • Department of Philosophy of Education
Børn og unges sundhed fremmes når de udvikler egne kompetencer. Forskning i sundhedspædagogik viser, at kontrol og ren informationsoverføring blokerer for børnenes kompetenceudvikling og dermed for deres evne til at handle sig til det liv, de ønsker. Det kan sundhedsplejerskerne være med til at ændre på - ved at være mere opmærksomme på den sundhedspædagogiske dialog med børnene. Karen Wistoft har nu afsluttet et ph.d.-projekt om værdiafklaring og sundhedsprofessionel kompetenceudvikling ved Danmarks Pædagogiske Universitet. Denne artikel er den fjerde og sidste i rækken af artikler om sundhedsplejerskers blik for børn og unges kompetencer.
Udgivelsesdato: Februar
Original languageDanish
JournalSundhedsplejersken
Volume30
Issue1
Pages (from-to)38-42
ISSN0906-9577
Publication statusPublished - 2008

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 23368