Karen M. Lauridsen

Adjunktpædagogikum med en international dimension

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Standard

Adjunktpædagogikum med en international dimension. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie; Lauridsen, Ole; Lindberg, Annika Büchert.

In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Vol. 11, No. 21, 2016, p. 135-146.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Harvard

APA

CBE

Lauridsen KM, Cozart SM, Lauridsen O, Lindberg AB. 2016. Adjunktpædagogikum med en international dimension. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 11(21):135-146.

MLA

Lauridsen, Karen M. et al. "Adjunktpædagogikum med en international dimension". Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2016, 11(21). 135-146.

Vancouver

Lauridsen KM, Cozart SM, Lauridsen O, Lindberg AB. Adjunktpædagogikum med en international dimension. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2016;11(21):135-146.

Author

Bibtex

@article{e4e6efce243b4ab5b2a984043b743b82,
title = "Adjunktp{\ae}dagogikum med en international dimension",
abstract = "Denne artikel diskuterer udviklingen af adjunktp{\ae}dagogikum inden for rammerne af AU{\textquoteright}s internationaliseringsstrategi 2014 hvori det forudses at uddannelsernes indhold skal have en international dimension, og at der skal tages h{\o}jde for de studerendes sproglige og kulturelle forskellighed i undervisningen. Det nuv{\ae}rende adjunktp{\ae}dagogikum i to spor – et dansk og et engelsk – beskrives og diskuteres. P{\aa} baggrund heraf freml{\ae}gges og diskuteres et forslag til et alternativ der i h{\o}jere grad kunne tage h{\o}jde for internationaliseringsstrategiens intentioner og fremme samarbejde mellem adjunkterne p{\aa} tv{\ae}rs af deres sproglige og kulturelle forskelligheder. P{\aa} denne m{\aa}de ville adjunktp{\ae}dagogikum i h{\o}jere grad afspejle de vilk{\aa}r som g{\ae}lder for universitetets uddannelser i det hele taget, og styrke inklusionen af alle adjunkter p{\aa} universitetet.",
author = "Lauridsen, {Karen M.} and Cozart, {Stacey Marie} and Ole Lauridsen and Lindberg, {Annika B{\"u}chert}",
year = "2016",
language = "Dansk",
volume = "11",
pages = "135--146",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU",
number = "21",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Adjunktpædagogikum med en international dimension

AU - Lauridsen, Karen M.

AU - Cozart, Stacey Marie

AU - Lauridsen, Ole

AU - Lindberg, Annika Büchert

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - Denne artikel diskuterer udviklingen af adjunktpædagogikum inden for rammerne af AU’s internationaliseringsstrategi 2014 hvori det forudses at uddannelsernes indhold skal have en international dimension, og at der skal tages højde for de studerendes sproglige og kulturelle forskellighed i undervisningen. Det nuværende adjunktpædagogikum i to spor – et dansk og et engelsk – beskrives og diskuteres. På baggrund heraf fremlægges og diskuteres et forslag til et alternativ der i højere grad kunne tage højde for internationaliseringsstrategiens intentioner og fremme samarbejde mellem adjunkterne på tværs af deres sproglige og kulturelle forskelligheder. På denne måde ville adjunktpædagogikum i højere grad afspejle de vilkår som gælder for universitetets uddannelser i det hele taget, og styrke inklusionen af alle adjunkter på universitetet.

AB - Denne artikel diskuterer udviklingen af adjunktpædagogikum inden for rammerne af AU’s internationaliseringsstrategi 2014 hvori det forudses at uddannelsernes indhold skal have en international dimension, og at der skal tages højde for de studerendes sproglige og kulturelle forskellighed i undervisningen. Det nuværende adjunktpædagogikum i to spor – et dansk og et engelsk – beskrives og diskuteres. På baggrund heraf fremlægges og diskuteres et forslag til et alternativ der i højere grad kunne tage højde for internationaliseringsstrategiens intentioner og fremme samarbejde mellem adjunkterne på tværs af deres sproglige og kulturelle forskelligheder. På denne måde ville adjunktpædagogikum i højere grad afspejle de vilkår som gælder for universitetets uddannelser i det hele taget, og styrke inklusionen af alle adjunkter på universitetet.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 11

SP - 135

EP - 146

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 21

ER -

20154 / i28