Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Karen Bjerg Petersen

Inklusion af utilpassede unge: Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

Inklusion af utilpassede unge : Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer. / Petersen, Karen Bjerg.

Perspektiver på inklusion. ed. / Karen Bjerg Petersen. København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. p. 241-268 (Cursiv; No. 17). (Cursiv; No. 17).

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Petersen, KB 2015, Inklusion af utilpassede unge: Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer. in KB Petersen (ed.), Perspektiver på inklusion. DPU, Aarhus Universitet, København, Cursiv, no. 17, Cursiv, no. 17, pp. 241-268. <http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Cursiv/Cursiv_17.pdf>

APA

Petersen, K. B. (2015). Inklusion af utilpassede unge: Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer. In K. B. Petersen (Ed.), Perspektiver på inklusion (pp. 241-268). DPU, Aarhus Universitet. Cursiv No. 17Cursiv No. 17 http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Cursiv/Cursiv_17.pdf

CBE

Petersen KB. 2015. Inklusion af utilpassede unge: Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer. Petersen KB, editor. In Perspektiver på inklusion. København: DPU, Aarhus Universitet. pp. 241-268. (Cursiv; No. 17). (Cursiv; No. 17).

MLA

Petersen, Karen Bjerg "Inklusion af utilpassede unge: Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer". Petersen, Karen Bjerg (ed.). Perspektiver på inklusion. København: DPU, Aarhus Universitet. (Cursiv; Journal number 17). (Cursiv; Journal number 17). 2015, 241-268.

Vancouver

Petersen KB. Inklusion af utilpassede unge: Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer. In Petersen KB, editor, Perspektiver på inklusion. København: DPU, Aarhus Universitet. 2015. p. 241-268. (Cursiv; No. 17). (Cursiv; No. 17).

Author

Petersen, Karen Bjerg. / Inklusion af utilpassede unge : Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer. Perspektiver på inklusion. editor / Karen Bjerg Petersen. København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. pp. 241-268 (Cursiv; No. 17). (Cursiv; No. 17).

Bibtex

@inbook{89360fb566264d3286894f6b1cecfdd4,
title = "Inklusion af utilpassede unge: Anholt-projektet og alternative p{\ae}dagogiske interventionsformer",
abstract = "Anholt-projektet repr{\ae}senterer en alternativ p{\ae}dagogisk interventionsform for utilpassede og s{\aa}rbare unge. Projektet, der i en {\aa}rr{\ae}kke har v{\ae}ret afpr{\o}vet af ungdomsskoler og ungdomsorganisationer i Danmark, Tyskland, {\O}strig, Spanien, Portugal og Italien, bygger p{\aa} tanker om erfaringsbaseret, uformel og ikke-formel l{\ae}ring. M{\aa}let med projektet er at reintegrere og inkludere utilpassede og s{\aa}rbare unge i det formelle uddannelsessystem. I sommeren 2013 gennemf{\o}rtes projektet over to uger p{\aa} {\o}en Anholt for 24 unge fra ovenn{\ae}vnte seks europ{\ae}iske lande. Denne artikel pr{\ae}senterer og diskuterer resultater fra f{\o}lgeforskning til Anholt-projektet. Artiklen afsluttes med overvejelser over, hvorvidt alternative p{\ae}dagogiske interventionsformer kan bidrage til at reintegrere og inkludere udsatte og s{\aa}rbare unge i det formelle uddannelsessystem. ",
keywords = "Inklusion, uformel l{\ae}ring, ikke-formel l{\ae}ring, udsatte og s{\aa}rbare unge, re-integrering, alternative p{\ae}dagogiske interventionsformer, L{\ae}ring, Social udsathed/arv, L{\ae}ring, Social udsathed/arv",
author = "Petersen, {Karen Bjerg}",
year = "2015",
month = dec,
day = "14",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7684-730-2",
series = "Cursiv",
publisher = "DPU, Aarhus Universitet",
number = "17",
pages = "241--268",
editor = "Petersen, {Karen Bjerg}",
booktitle = "Perspektiver p{\aa} inklusion",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Inklusion af utilpassede unge

T2 - Anholt-projektet og alternative pædagogiske interventionsformer

AU - Petersen, Karen Bjerg

PY - 2015/12/14

Y1 - 2015/12/14

N2 - Anholt-projektet repræsenterer en alternativ pædagogisk interventionsform for utilpassede og sårbare unge. Projektet, der i en årrække har været afprøvet af ungdomsskoler og ungdomsorganisationer i Danmark, Tyskland, Østrig, Spanien, Portugal og Italien, bygger på tanker om erfaringsbaseret, uformel og ikke-formel læring. Målet med projektet er at reintegrere og inkludere utilpassede og sårbare unge i det formelle uddannelsessystem. I sommeren 2013 gennemførtes projektet over to uger på øen Anholt for 24 unge fra ovennævnte seks europæiske lande. Denne artikel præsenterer og diskuterer resultater fra følgeforskning til Anholt-projektet. Artiklen afsluttes med overvejelser over, hvorvidt alternative pædagogiske interventionsformer kan bidrage til at reintegrere og inkludere udsatte og sårbare unge i det formelle uddannelsessystem.

AB - Anholt-projektet repræsenterer en alternativ pædagogisk interventionsform for utilpassede og sårbare unge. Projektet, der i en årrække har været afprøvet af ungdomsskoler og ungdomsorganisationer i Danmark, Tyskland, Østrig, Spanien, Portugal og Italien, bygger på tanker om erfaringsbaseret, uformel og ikke-formel læring. Målet med projektet er at reintegrere og inkludere utilpassede og sårbare unge i det formelle uddannelsessystem. I sommeren 2013 gennemførtes projektet over to uger på øen Anholt for 24 unge fra ovennævnte seks europæiske lande. Denne artikel præsenterer og diskuterer resultater fra følgeforskning til Anholt-projektet. Artiklen afsluttes med overvejelser over, hvorvidt alternative pædagogiske interventionsformer kan bidrage til at reintegrere og inkludere udsatte og sårbare unge i det formelle uddannelsessystem.

KW - Inklusion

KW - uformel læring

KW - ikke-formel læring

KW - udsatte og sårbare unge

KW - re-integrering

KW - alternative pædagogiske interventionsformer

KW - Læring

KW - Social udsathed/arv

KW - Læring

KW - Social udsathed/arv

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7684-730-2

T3 - Cursiv

SP - 241

EP - 268

BT - Perspektiver på inklusion

A2 - Petersen, Karen Bjerg

PB - DPU, Aarhus Universitet

CY - København

ER -