Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Kaj Grønbæk

It og læring i bevægelse

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  • Department of Computer Science

Nye læringsredskaber udfordrer børnenes forskellige sanser og støtter flere forskellige læringsstile, f.eks. ved at inddrage bevægelse og fysisk udfoldelse i interaktionen.

Traditionelle computer-spil og lærings-systemer, der kører på bærbare eller stationære computere, udfordrer kun en meget begrænset del af menneskets fysik. Man bruger primært øjnene og pegefingeren på musen.

Nye interaktionsformer i it-læringssystemer baseret på bevægelse og kropslig udfoldelse har mange potentialer for at understøtte et mere righoldigt spektrum af læringsstile, og dermed støtte læring baseret på Howard Gardners pædagogiske teorier om de mange intelligenser.

 

Original languageDanish
Title of host publicationEMU - Danmarks Undervisningsportal
Number of pages4
Volumewww.emu.dk
Place of publicationWeb
PublisherEMU Danmarks undervisningsportal
Publication year2006
Edition05/09
Publication statusPublished - 2006

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 4422391