Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Jørn Bjerre

The strategic use of evidence on teacher education: investigating the research report genre

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Denne artikel analyserer tre forskellige rapporter. Alle rapporter omhandler læreruddannelse, er produceret af forskellige analyseinstitutter i Danmark og er brugt som evidens indenfor uddannelsessektoren. Analysen identificerer kritiske metodologiske og konceptuelle forhold, der er relateret til produktionen af forskningsrapporter, og relaterer disse til debatten om evidens i uddannelser. Artiklen afsluttes med refleksioner over forskelle mellem akademisk og strategisk evidens.
Original languageEnglish
Title of host publicationEvidence and evidence-based education in Denmark : the current debate
EditorsKaren Bjerg Petersen, David Reimer, Ane Qvortrup
Number of pages22
Place of publicationKøbenhavn
PublisherInstitut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet
Publication year2014
Pages83-104
ISBN (print)9788776847937
Publication statusPublished - 2014
SeriesCursiv
Number14
ISSN1901-8878

    Research areas

  • Videregående uddannelse, Læreruddannelse, Evidens

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 85033851