Skoleret: Et lærestykke til forskere, myndigheder og medier
Qvortrup, L. & Rasmussen, J., 7 Dec 2021, København: U Press. 201 p.Knowledge or competencies? A controversial question in contemporary curriculum debates
Rasmussen, J., Rasch-Christensen, A. & Qvortrup, L., 17 Jun 2021, (E-pub ahead of print) In: European Educational Research Journal - EERJ. p. 1-14 14 p.Klasse og/eller funktionsdifferentiering: Social ulighed og samfundsforståelse diskuteret med Erik Jørgen Hansen som eksempel
Rasmussen, J., Apr 2020, (Submitted) Social ulighed og social mobilitet. Jensen, N. R. (ed.). Aarhus, 15 p.Knowledge or competences? A controversial question in contemporary curriculum debates
Rasmussen, J. & Rasch-Christensen, A., Feb 2020, (Accepted/In press) In: European Educational Research Journal. 16 p.Reforms of Education in Nordic Countries
Rasmussen, J., 2020, Oxford Research Encyclopedias: Education. Oxford University Press, 14 p.Folkeskolen efter reformen: hvad siger følgeforskningen?
Thorborg, M. M. R., Qvortrup, L. & Rasmussen, J., 2019, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 95 p. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; No. 4).Reform of teacher education and teacher educator competences: a survey study of Danish teacher educators' competences and needs for capacity building
Rasmussen, J., 2018, Teacher education policy and practice : international perspectives and inspirations. Warsaw: Foundation for the Development of the Education System , p. 102-118 Forord til den danske udgave
Rasmussen, J., 2017, Fire-dimensional uddannelse: kompetencer til at lykkes i det 21. århundrede. Fadel, C., Bialik, M. & Trilling, B. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 19-24 5 p. (Undervisning og læring).Fremtidesn skole i Norge og Ludvigsen-udvalgets arbejde
Rasmussen, J., 2017.Konstruktivistisk didaktik
Rasmussen, J., 2017, Didaktikhåndbogen. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 69-84 15 p.Professionsekspertise og dømmekraft: en kritik af Gert Biestas syn på professional dømmekraft
Rasmussen, J., 2017, Evidens og dømmekraft: når evidens møder den pædagogiske praksis. Holm, C. & Thingholm, H. B. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 115-130 15 p. (Undervisning og læring).Reform of teacher education and teacher educator competences: a survey study
Rasmussen, J., 2017. 11 p.Skolen i et globalt perspektiv
Rasmussen, J., 2017, In: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 1, p. 6-13 7 p.Undervisning med Fælles Mål i dansk og matematik: et overvejende kvalitativt mixed methods studie
Rasmussen, J., Rasch-Christensen, A., Molbæk, M., Kristensen, R. M., Reimer, D., Lorenzen, R. & Torre, A., 2017, København: Danish School of Education, Aarhus Universitet og UC VIA. 158 p.When constructions of the future meet curriculum development and teaching practice
Rasmussen, J., 2017. 13 p.Dannelse
Kirkegaard, P. O. & Rasmussen, J., 19 Dec 2016.Creativity and innovation in school and teacher education
Rasmussen, J., 2015, Teacher effectiveness: capacity building in a complex learning era. Tan, O-S. & Liu, W-C. (eds.). 1. ed. Singapore: Cengage Learning, p. 105-118 14 p.Folkeskolen - efter reformen
Rasmussen, J. (ed.), Holm, C. (ed.) & Rash-Christensen, A. (ed.), 2015, 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag. 279 p.Folkeskolereform 2014
Rasmussen, J., 2015, Folkeskolen - efter reformen. Rasmussen, J., Holm, C. & Rash-Christensen, A. (eds.). 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 9-44 35 p.How to improve the relationship between theory and practice in teacher education
Rasmussen, J. & Rash-Christensen, A., 2015, In: Educational Research for Policy and Practice. 14, 3, p. 213-230 18 p.Læreruddannerkompetencer: en undersøgelse af danske læreruddanneres kompetencer og behov for kompetenceudvikling
Rasmussen, J., Pedersen, E. F. & Stafseth, V. T., 2015, København: DPU, Aarhus Universitet. 36 p.Målstyring: Nye Fælles Mål
Rasmussen, J. & Rash-Christensen, A., 2015, Folkeskolen - efter reformen. Rasmussen, J., Holm, C. & Rash-Christensen, A. (eds.). 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 113-132 20 p.Skolereformen kræver mindst ti års fokuseret indsats
Holm, C. & Rasmussen, J., 2015, In: Folkeskolen. 132, 10, p. 20-21 2 p.Kompetencemålstyret undervisning i folkeskolen
Rasmussen, J., 5 Dec 2014, In: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger. 62, 5, p. 14-18 5 p.Kompetencemål i den nye læreruddannelse
Rasch-Christensen, A. & Rasmussen, J., May 2014, In: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 7, p. 15-25 11 p.Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore
Rasmussen, J. & Bayer, M., 2014, In: Journal of Curriculum Studies. 46, 6, p. 798-818 20 p.Indledning
Dorf, H. & Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rasmussen, J. (eds.). 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 11-28 18 p. (Sociologi, Vol. 4).Professioner
Laursen, P. F. & Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rasmussen, J. (eds.). 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 63-79 17 p. (Sociologi, Vol. 4).Pædagogisk sociologi
Dorf, H. (ed.) & Rasmussen, J. (ed.), 2014, 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag. 314 p. (Sociologi, Vol. 4).Socialisering
Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. H. D. & Rasmussen, J. (eds.). 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 47-61 15 p. (Sociologi, Vol. 4).Teacher expertise: how to improve the relationship between theory and practice in teacher education
Rasmussen, J., 2014.Undervisningens sociologi
Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rasmussen, J. (eds.). 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 31-46 16 p. (Sociologi, Vol. 4).Læreruddannelsers indhold: Om kritikken af en undersøgelse og den danske læreruddannelsesdebat
Rasmussen, J., Aug 2013, In: Gjallerhorn. 17, p. 96-107 12 p.Competence goal-driven education in school and teacher education
Rasmussen, J., 28 Jun 2013. 14 p.Pædagogens ændrede professionelle praksis
Rasmussen, J., Kierkegaard, P., Schademan, H. K. & Sommersel, H. B., Jun 2013, In: Vera : tidsskrift for pædagoger. 63, p. 38-43 6 p.Forord til den danske udgave
Rasmussen, J., 2013, Undervisningskvalitet og lærerprofessionalitet: diagnosticering, evaluering og udvikling af undervisning. 1. ed. København: Dafolo, p. 9-11 3 p.International trends in curriculum research
Rasmussen, J., 2013, (Accepted/In press).Student active teaching
Rasmussen, J., 2013, (Accepted/In press).Teacher training, capacity building and professional capital
Rasmussen, J., 2013, (Accepted/In press).Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore
Rasmussen, J. & Bayer, M., 2012, Developing Quality cultures in teacher education: Expanding horizons in relation to quality assurance. Eisenschmidt, E. & Löfström, E. (eds.). Tallinn: OÜ Vali Press, p. 133-155 22 p.How can research inform educational and political practice?
Rasmussen, J., 2012.Implementering af forsøg med tolærerordning (13. april 2012)
Lindenskov, L., Rasmussen, J. & Hetmar, V., 2012In pursuit of good teacher education: How can research inform policy?
Rasmussen, J. & Holm, C., 2012, In: Reflecting Education. 8, 2, p. 62-71 10 p.Innovation og kreativitet i en kompetencemålstyret skole
Rasmussen, J., 2012, In: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 92, p. 73-84 11 p.Knowledge Production an Political Decision Making: The Controversy over Mode-1 and Mode-2 Research
Rasmussen, J., 2012, ETF Yearbook 2012: Evaluation and Monitoring of Vocational Education and Training Systems and the Role of Evidence-based Policy in their Reforms. Luxembourg: Publications Office of the European Union, p. 135-141 7 p.Pædagogens ændrede professionelle praksis: med børn i socialt komplekse kontaktflader
Rasmussen, J., Kierkegaard, P., Schademan, H. K. & Sommersel, H. B., 2012, København: Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) Aarhus Universitet. 89 p.Teacher education policy in Scandinavia as challenged by the knowledge society and global competition: How tradition blocks development
Rasmussen, J., 2012, Teacher Education Frontiers : International Perspectives on Policy and Practice for Building New Teacher Competencies . Tan, O-S. (ed.). Singapore: Gale, p. 193-210 18 p.Undervisningsdifferentiering
Rasmussen, J., 2012, Pædagogiske Teorier. Rasmussen, J. (ed.). 5 ed. København: Billesøe og Baltzer, p. 277-288 12 p.Videreutdanning i Norden: en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere
Andresen, B. B., Rasmussen, J., Andersen, F. Ø., Neset, T. & Horrigmo, A. M. J., 2012, Kristiansand: Oxford Research Norge. 24 p.Who becomes a teacher - and Why? Teacher recruitment in Denmark in a Nordic comparative perspective
Dorf, H., Reimer, D. & Rasmussen, J., 2012, Research, Policy, and Practice in Teacher Education in Europe . Madalinska-Michanak, J., Niemi, H. & Chong, S. (eds.). Lodz: University of Lodz, p. 119-140 22 p.Teacher education in a national and trans-national perspective: competence and citizenship development as European Union educational aims and the special case of Denmark
Dorf, H. & Rasmussen, J., 31 May 2011, In: Journal of Comparative Education (Taiwan). 70, p. 109-143 35 p.National and transnational teacher education : competence development and citizenship in a modern European context - and the special case of Denmark
Dorf, H. & Rasmussen, J., Apr 2011, In: Formazione & Insegnamento. April, p. 15-34 20 p.Nghiên cúu so sánh chuong trình Dan Mach và Nauy: Vói cái môn tiéng Dan Mach và tiéng Nauy
Rasmussen, J., 14 Jan 2011. 10 p.Evaluering af didaktiske og pædagogiske elementer i læreruddannelsen
Rasmussen, J., Laursen, P. F., Bruun, T. H. & Ulvseth, H., 2011, København: Undervisningsministeriet. 47 p.Moderne pædagogik: forskning, profession, praksis
Rasmussen, J., 2011, Gyldendals pædagogikhåndbog: otte tilgange til pædagogik. 1 ed. København: Gyldendal, 18 p. (Gyldendals lærerbibliotek).Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i de gymnasiale uddannelser
Rasmussen, J., Dorf, H. & Mathiasen, H., 2011, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 41 p.Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore
Rasmussen, J. & Bayer, M., 1 Oct 2010. 11 p.Enhedsskolen til tælling: en fortælling
Rasmussen, J., 1 Sep 2010, In: Unge Paedagoger. 71, 4, p. 11-15 4 p.Comparative analyses of compulsory school curricula in Denmark and Norway
Rasmussen, J., 26 Aug 2010. 1 p.Challenges to nordic teacher education programmes
Rasmussen, J. & Dorf, H., 2010, Advancing quality cultures for teacher education i Europe: tensions and opportunities. Hudson, B., Zgaga, P. & Åstrand, B. (eds.). Umeå: University of Umeå, p. 51-67 17 p.Ekspert i undervisning: rapport over andet år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen
Laursen, P. F., Rasmussen, J., Brodersen, M. & Hedegaard Bruun, T., 2010, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 88 p.Increasing complexity by reducing complexity: a Luhmannian approach
Rasmussen, J., 2010, Complexity theory and the politics of education. Osberg, D. & Biesta, G. (eds.). Rotterdam: Brill | Sense, p. 15-24 10 p.Komparativt studium af indholdet i læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore: rapport til Regeringens Rejsehold
Rasmussen, J., Bayer, M. & Brodersen, M., 2010, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 128 p.Rekrutteringsproblematikken på de nordiske læreruddannelser
Rasmussen, J., Dorf, H., Reimer, D., Petersen, D. S., Vinter-Jørgensen, T., Silleborg, E. & Hansen, K. F., 2010, København: Nordic Council of Ministers. 124 p. (TemaNord, Vol. 2010:533).Teori og praksis i læreruddannelsen: en udredning
Rasmussen, J. & Thingholm, H. B., 2010, Ekspert i Undervisning: en antologi om et forskningsbaseret udviklingsarbejde af forholdet mellem uddannelse og profession. Jensen, P., Rasch-Christensen, A. & Stougaard, H. J. (eds.). København: Unge Pædagoger, p. 30-52 13 p.Undervisningsdifferentiering i enhedsskolen
Rasmussen, J., 2010, Undervisningsdifferentiering: status og fremblik. Egelund, N. (ed.). Frederikshavn: Dafolo, p. 18-30 13 p.Læreruddannelsen må gå på to ben
Rasmussen, J. & Holm, C., 16 Feb 2009, In: Politiken. p. 8 1 p.Læreruddannelsen i 2025 og vejen dertil
Rasmussen, J., 1 Feb 2009, In: Unge Paedagoger. 70, 1, p. 9-14 5 p.Concepts of knowledge and the relationship between education policy research and its environment
Rasmussen, J., 2009, Reserach of vs Research for Education Policy: In an Era of Transnational Policy-making. Desjardins, R. & Rubenson, K. (eds.). Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, p. 74-88 15 p.Ekspert i undervisning: Rapport over første år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen (kort version)
Rasmussen, J., 2009, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 21 p.Ekspert i undervisning: Rapport over første år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen
Laursen, P. F., Rasmussen, J., Kruse, S., Bruun, T. H. & Thingholm, H. B., 2009, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 118 p.Reduction of complexity is always also increase of complexity
Rasmussen, J., 2009, (Accepted/In press). 10 p.Trepartsamtalen: et forsøgs- og udviklingsarbejde
Rasmussen, J., 2009, 1 ed. Forlaget PUC. 24 p. (Skriftserien; No. 3).Accountabilitypolitik
Rasmussen, J., 2008, Global uddannelse: lokalt demokrati?. Jensen, K. & Jensen, N. R. (eds.). 1 ed. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, p. 79-105 26 p. (Pædagogisk Sociologi, Vol. 3).Hvad ved vi om den gode lærers praksis?
Rasmussen, J., 2008, In: Unge Paedagoger. 6, p. 3-14 12 p.Nordic Teacher Education Programmes in a Period of Transition: The End of a Well-established and Long Tradition of 'Seminarium'-based Education?
Rasmussen, J., 2008, Teacher Education Policy in Europe: A voice of Higher Education Institutions. Hudson, B. & Zgaga, P. (eds.). Umeå: University of Umeå, p. 325-343 19 p. (Monographs on Journal of Research in Teacher Education).Hvis du var undervisningsminister - hvordan ville du så reagere på PISA-undersøgelsen? Ikke grundlag for nye tiltag i skolen
Rasmussen, J., 5 Dec 2007, In: Berlingske Tidende. p. 122006-reformen af læreruddannelsen
Rasmussen, J., 2007, In: Nyt fra de pædagogiske fag. 1, p. 7-10Accountabilitypolitik
Rasmussen, J., 2007, In: Unge Paedagoger. 6, p. 3-21Begejstringsbølger
Rasmussen, J., Holm, C. & Kruse, S., 2007, In: Undervisere.dk. Juni, p. 36-37 2 p.Sociologisk subjektteori og konstruktivisme
Rasmussen, J., 2007, Klassisk og moderne psykologi teori. Karpatschof, B. & Katzenelson, B. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 346-364 19 p.Svanesang: Seminariernes nye virkelighed. Nyt samarbejde mellem universiteter og læreruddannelser på vej - men vil det fungere?
Rasmussen, J., Holm, C. & Kruse, S., 2007, In: Politiken. p. 8 1 p.Trepartsamtalen: - et forsøgs- og udviklingsarbejde
Rasmussen, J., 2007, 1 ed. Viborg: Forlaget PUC. 22 p.Viden om uddannelse: Uddannelsesforskning, pædagogik og pædagogisk praksis
Holm, C., Rasmussen, J. & Kruse, S., 2007, 1 ed. København: Hans Reitzels Forlag. 198 p.Vidensmagtens tredeling
Rasmussen, J., Kruse, S. & Holm, C., 2007, In: Asterisk. 34, p. 24-25 2 p.Det pædagogiske paradoks og det selvreferentielle subjekt
Rasmussen, J., 2006, Framtidens lärare: Om lärarutbildningens samhälliga, didaktiska och kompetensmässiga villkor i Norden. Vasa: Åbo Akademi, 10 p. (Rapport från Pedagogiska fakulteten vid Åbo Akademi; No. Nr. 17).Kvalitet i undervisning
Rasmussen, J., 2006, København: Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling. 73 p.Læreruddannelse i Danmark: Aktuelle reformer
Rasmussen, J., 2006, In: Uniped.Læreruddannelsen i Danmark: Aktuelle reformer
Rasmussen, J., 2006, Læreruddannelsen i Norden. København, Kristiansand, Stockholm: Unge Pædagogers Forlag, 20 p.What consttutes educational research? An introduction to the American debate on scientifically-based research
Rasmussen, J., 2006, Milestones: Towards lifelong learning systems. Copenhagen: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 15 p.Learning, Teaching, and Complexity
Rasmussen, J., 2005, Chaos, Complexity, Curriculum and Culture: A Conversation. 1 ed. New York: Peter Lang, 25 p.Læreruddannelsen: Hvordan rustes læreren til de øgede krav
Rasmussen, J., 2005, In: Praktik. 4.1Polykontekstuel ungdom: Unge i det moderne samfund
Rasmussen, J., 2005, Skibet er ladet med?: En antologi om unge, modernitet og særlige behov som vilkår. 1 ed. Århus og Odense: Landsforeningen for Ligeværd og Ungdomspædagogisk Forsknings- og Udviklingscenter, CVU Fyn, 133 p.Progression i professions- og universitetsuddannelser
Rasmussen, J., 2005, In: Asterisk. 22Radikal og operativ konstruktivisme
Rasmussen, J., 2005, Pædagogiske teorier. 4 ed. København: Billesø, 296 p.Contribution to Country Background Report: on educational research in Denmark
Rasmussen, J. & Elbro, C., 2004, København: Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling. 21 p.Kommentar til Palle Rasmussens anmeldelse af "Undervisning i det refleksivt moderne": Åbent brev fra Jens Rasmussen til Palle Rasmussen
Rasmussen, J., 2004, In: Agora. 6Konstruktivistiske bidrag: Udvalgte artikler af Jens Rasmussen
Rasmussen, J., 2004, København: Unge Pædagoger. 111 p. (Konstruktivistiske byggesten; No. 2).Læring ? kultur og subjektivitet: (2004). . København: Statens Humanistiske Forskningsråd.
Rasmussen, J. & Kampmann, Rasmussen, Thomsen, Weber, J. P. J. P. K., 2004, København: Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation. 72 p.Niklas Luhmann - samfundets pædagogik
Rasmussen, J., 2004, Pedagogikkens mange ansikter. Oslo: Universitetsforlaget, 698 p.Textual interpretation and complexity - radical hermeneutics: Rasmussen, J. (2004). . ,
Rasmussen, J., 2004, In: Nordisk Pedagogik. 24, 3The Problem of Complexity in Education. Concerning teachers self-understanding and teachers use of laptop computers in education
Rasmussen, J. & Mathiasen, H., 2004, (Submitted)Undervisning i det refleksivt moderne: Politik, profession, pædagogik
Rasmussen, J., 2004, København: Hans Reitzels Forlag. 390 p.Chaos and Complexity from a European Perspective
Rasmussen, J., 2003, (Submitted) Chicago, USADen pædagogiske sociologis historie, genstandsfelt og nutidige udfordringer
Rasmussen, J., 2003, Pædagogisk Sociologi: En antologi. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 456 p.Inklusion og eksklusion ? om skolens rummelighed
Rasmussen, J., 2003, In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 40, 6Om samspillet mellem forskning, undervisning og studier ved DPU's kandidat- og masteruddannelser
Rasmussen, J. & Jensen, B. B., 2003, Universitetspædagogiske tekster. København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 51 p.Opdragelse i familien og i skolen - et kompleksitetsproblem
Rasmussen, J., 2003, In: Dansk Sociologi. 14, 2Reformpædagogikkens endeligt?
Rasmussen, J., 2003, In: Asterisk. 9Reformpædagogikkens manglende informationsværdi
Rasmussen, J., 2003, In: Frie Grundskoler. 6Skolen forlanger det umulige af forældrene
Rasmussen, J., 2003, In: Skolebørn. 2Undervisningens rehabilitering
Rasmussen, J., 2003, Undervisningens rehabilitering. Skårup: J. L. Madsen, K. Matthisson, N. S. Andersen, M. SlotDet moderne samfund genbeskrevet som videnssamfund: Livslang læring i et systemteoretisk forskningsperspektiv
Rasmussen, J., 2002, Læring på livstid?: Livslang læring mellem oplysning og vidensøkonomi. Roskilde: Roskilde Universitetsforlag, 15 p.Forord
Rasmussen, J., 2002, Luhmann anvendt. 1 ed. København: Unge PædagogerLuhmann anvendt
Rasmussen, J. (ed.), 2002, 1 ed. København: Unge Pædagoger. 162 p.Restructuring Nordic Teachers: Analyses of Interviews with Danish, Finnish, Swedish and Norweagian Teachers
Rasmussen, J., Klette, K., Carlgren, I., Simola, H. & Rasmussen, J., 2002, Restructuring Nordic Teachers ed. Oslo: University of Oslo. (Report no. 3).Textual Interpretation and Complexity: Radical Hermenutics
Rasmussen, J., 2002Evaluering
Rasmussen, J., 2001, Pædagogisk opslagsbog. 5 ed. København: Christian Ejlers, 9 p.Kompleksitetens påtrængenhed
Rasmussen, J., 2001, Mod til at undervise: Festskrift for Holger Henriksen i anledning af hans 70 års fødselsdag. Århus: Kvan, 9 p.Restrukturering
Rasmussen, J., 2001, Pædagogisk opslagsbog. 5 ed. København: Christian Ejlers, 13 p.Skolereformer i USA
Rasmussen, J., 2001, In: Unge Paedagoger. 4, p. 14-21 8 p.The importance of communication in teaching: A systems-theoretical approach to the scaffolding metaphor
Rasmussen, J., 2001, In: Journal of Curriculum Studies. 33, 5Construction of the Danish teacher on the basis of policy documents
Rasmussen, J., 2000, An analyses of policy texts from Finland, Denmark, Sweden and Norway. Oslo: Institute for Educational Research, University of Oslo, 70 p.En introduktion
Rasmussen, J., 2000, Sociale systemer: Grundrids til en almen teori. København: Hans Reitzels Forlag, 15 p.Luhmann misforstået: Korrektioner til Jan Tønnes Hansens artikel Psykologisk "iagttagelse" af Luhmann
Rasmussen, J., 2000, In: Nordic Psychology. 52, 3Pædagogikkens krise
Rasmussen, J., 2000, Pedagogikkens problem: Kulturella utvecklingslinjer och teoretiska spörsmål. Vasa: Åbo Akademi, 9 p.