- Pædagogisk psykologi.
- Opgaveteknik og akademisk skrivning.
- Psykologiformidling.
- Vejledning af bacheloropgaver og specialer.
Stop chasing unicorns of inaction: Climate crisis, value-action gaps and personhood
Meistrup, L. I. & Klitmøller, J., 2022.Measured Lives in Educational Psychology
Nielsen, K. & Klitmøller, J., May 2021, In: IRTP International Review of Theoretical Psychologies. 1, 1, p. 78-92 15 p.Blind spots in visible learning: A critique of John Hattie as an educational theorist
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2021, In: Nordic Psychology. 73, 3, p. 268-283 15 p.Legimazy, Education and Cultural Historical Theory
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2021.Person(lig)hed og klimaambivalens: Klimahandling som perezhivanie
Klitmøller, J. & Meistrup, L. I., 2021.Klimakrisen som et wicked problem – en kritik af klimainterventioner
Meistrup, L. I. & Klitmøller, J., 2020, In: Psyke & logos. 41, 2, p. 93-110 18 p.Lærerekspertise: Kontrol, autonomi eller ’autonomi forudsat evner’? En forening af divergerende forståelser af lærerekspertise
Svendsen, L. I. & Klitmøller, J., Dec 2019, In: Studier i læreruddannelse og -profession. 4, 1, p. 163-181Encountering the stranger: Hannah Arendt and the shortcomings of empathy as a moral compass
Matthiesen, N. & Klitmøller, J., Apr 2019, In: Theory & Psychology. 29, 2, p. 182-199Bildung, Motivation, and Deliberative Democracy in Primary Education
Klitmøller, J. & Kirkegaard Jensen, S., 2019, Culture in Education and Education in Culture: Tensioned Dialogues and Creative Constructions. Hviid, P. & Martsin, M. (eds.). Springer, p. 29-45 17 p. (Cultural Psychology of Education, Vol. 10).Expansive and restricted learning: Pervasive binaries?
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2019, In: Annual Review of Critical Psychology (Online). 16, p. 453-467 15 p.Kritikken af kvaliteten af Hatties kvantitative forskning
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 2019, In: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 18, november, p. 65 73 p., 9.Measured Lives in Educational Psychology
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2019.Fremtidsparat? Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse
Sommer, D. (ed.) & Klitmøller, J. (ed.), 1 Oct 2018, København: Hans Reitzels Forlag. 398 p.Hinsides PISA - alternative stier mod fremtiden
Sommer, D. & Klitmøller, J., 1 Oct 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 361-387 27 p.Indledning - bliv fremtidsparat
Sommer, D. & Klitmøller, J., 1 Oct 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 11-48 38 p.Pædagogiske koncepter, undervisning og skolens legitimitet
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 1 Oct 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 135-155 21 p.Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole: - en vision
Klitmøller, J. & Sommer, D., 1 Oct 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 215-240 26 p.Between ‘pedagogy’ and ‘Pädagogik’: a critique of lived pedagogy
Klitmøller, J., 2018, In: Education 3-13. 46, 7, p. 838-850 13 p.Metoder og begrepsforvirring: Om John Hatties synlige læring
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 2018, In: Bedre Skole. 30, 4, p. 16-21 6 p.Behaviorisme
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (eds.). 3. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 818-824 7 p. (Pædagogik og Samfund; No. 2).Blinde pletter i den synlige læring: Kritiske kommentarer til «Hattierevolutionen»
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2017, In: Nordic Studies in Education. 37, 1, p. 3-18 16 p.Hvad er børns oplevelse af skolegang?
Klitmøller, J. & Matthiesen, N. L., 2017, Didaktikhåndbogen: Teorier og temaer. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 263-281 19 p.John Hattie som uddannelsesteoretiker - en kritik af teorien om synlig læring
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 2017, In: Dansk pædagogisk tidsskrift. 2, p. 3-15 13 p.Lev Semjenovitsj Vygotskij og den kulturhistoriske psykologi
Klitmøller, J. & Hviid, P., 2017, Opvekst og psykologisk utvikling: Innføring i psykologiske perspektiver. Guldbrandsen, L. M. (ed.). 2. ed. Oslo: Universitetsforlaget, p. 235-258 24 p.Når forskellighed handler om mere end etnicitet - En kritik af en forskningstendens i etnisk blandede uddannelseskontekster
Kirkegaard Jensen, S. & Klitmøller, J., 2017, In: Nordiske Udkast. 45, 2, p. 3-23 20 p.Educational practice, student experience, and the purpose of education - a critique of ‘Pedagogy in Practice’
Klitmøller, J., 2016, In: Oxford Review of Education. 42, 6, p. 646-660 15 p.Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole - en vision
Klitmøller, J. & Sommer, D., 2016, In: Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. 2, 3, p. 3-32 30 p.Understøttende undervisning i PISA-undersøgelsernes tidsalder
Klitmøller, J. & Wellnitz, K. B., 2016, Understøttende undervisning og læringsmiljøer: Kritiske perspektiver og reflekteret praksis. Kristensen, R. & Szulevicz, T. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 45-59 15 p. (Undervisning og læring).Studying the fabric of everyday life
Chimirri, N. A., Klitmøller, J. & Hviid, P., 31 Dec 2015, In: Outlines. 16, 2, p. 1-14 15 p.PISA, tavs viden og pædagogiske standarder
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2015, In: Psyke & Logos. 36, 2, p. 12-27 16 p.Børn i institution og skole: Læring, dannelse og udvikling i globaliseringen
Klitmøller, J. & Sommer, D., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 9-38 30 p.Børns læring, dannelse og udvikling: Sammenfatning og pejlinger mod fremtiden
Sommer, D. & Klitmøller, J., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 313-327 15 p.Børns perspektiver på skolegang, undervisning og læring
Klitmøller, J., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 251-270 21 p.Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole
Klitmøller, J. (ed.) & Sommer, D. (ed.), 2015, København: Hans Reitzels Forlag. 338 p.Review of the methods and findings in the Dunn and Dunn learning styles model research on perceptual preferences
Klitmøller, J., 2015, In: Nordic Psychology. 67, 1, p. 2-26 25 p.Review of Kontopodis, Michalis (2012): Neoliberalism, Pedagogy and Human Development – Exploring Time, Mediation and Collectivity in Contemporary Schools
Klitmøller, J., 2014, In: Outlines. 15, 3, p. 97-101 5 p.Teacher Uses of Learning Styles: The transformation of Dunn and Dunn learning styles in classroom practice
Klitmøller, J., 2014, In: Nordic Studies in Education. 2, p. 94-110 17 p.Fænomenologisk læringsteori
Klitmøller, J., 2013, Læringsteori og Didaktik. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 190-208 19 p.Afslutning
Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K., 17 Apr 2012, Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 231-235 5 p.En rehabilitering af deltagerobservation i psykologien
Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K., 17 Apr 2012, Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 11-25 15 p.Pragmatisk analyse og fortolkning af materiale fra deltagerobservation
Klitmøller, J., 17 Apr 2012, Deltagerobservation: En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 177-188 12 p.Concerning Styles: The Dunn & Dunn Learning Style Model - Methods, Theory, and Practice
Klitmøller, J., 2012, Aarhus: University of Aarhus, Dept. of Psychology. 184 p.Deltagerobservation: En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener
Pedersen, M. (ed.), Klitmøller, J. (ed.) & Nielsen, K. (ed.), 2012, København K: Hans Reitzels Forlag. 256 p.Æbler, pærer og den danske læreruddannelse
Klitmøller, J. & Nielsen, K., Dec 2011, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 4, p. 37-47 11 p.Situerede perspektiver på ungdom, uddannelsespolitik og frafald i erhvervsuddannelserne
Jonasson, C., Klitmøller, J. & Grønborg, L., 2010, In: Psyke og Logos. 31, 1, p. 87-106 20 p.