Aarhus University Seal

Frans Ørsted Andersen

Associate Professor

Profile photo

Frans Ørsted Andersen

Associate Professor

  • Danish School of Education - Educational Psychology, Aarhus
Type of address: Postal address.
Jens Chr. Skous Vej 4
1483, 549 /Kbh:D139
8000
Aarhus C
Denmark

Email: frans@edu.au.dk

Mobile: +4521653749

Phone: +4521653749

Publications

Klima- og krigsangst for 50 år siden

Andersen, F. Ø., 18 Nov 2023, In: Fyens Stiftstidende. p. 16 1 p.

Co-teaching og teamflow

Andersen, F. Ø. & Sunesen, M. S. K., Sept 2023, In: Kognition & Paedagogik. 33, 129, p. 66-76 10 p., 5.

Poster: Results of the Danish WATSup research. Sundsvall Conference

Michel-Schertges, D. & Andersen, F. Ø., 17 Aug 2023.

What About Teacher Shortage? WATSup publications 2021-2023

Andersen, F. Ø., Michel-Schertges, D., Dahl, K. K. B., Kreienbaum, M. A., Boström, L., Wüllner, S., Håkansson Lindqvist, M., Seeliger, S., Rahn, S. & Bostedt, G., 10 Aug 2023, What About Teacher Shortage? WATSup Publications 2021-2023. . Mittuniversitetet, Sverige, p. 1-360 360 p.

Vi mangler fængselsbetjente, sygeplejersker og lærere. Men vi kan stadig nå at undgå katastrofen.

Andersen, F. Ø., 22 Jun 2023, In: Kristeligt Dagblad.

Lærerne er nøglen til succes: Forsker om Tesfayes 'guldvask'

Andersen, F. Ø. & Schrøder, C., 7 Jun 2023, Folkeskolen.dk.

Flow og engagement på arbejdspladsen

Andersen, F. Ø. & Østergaard, S., 6 Jun 2023

Lektorer: gør som Finland og hent lærere fra universitetet

Andersen, F. Ø. & Bjerre, J., 16 May 2023, In: Altinget.

Lærermangel i Danmark: Lærere, der ikke vil være lærere.

Andersen, F. Ø. & Dahl, K. K. B., 1 Apr 2023, (Submitted) In: Studier i Læreruddannelse og Profession. 14 p.

Den danske mission på Cypern er værd at huske

Andersen, F. Ø., 6 Feb 2023, In: Aarhus Stiftstidende. Sektion 1, p. 9-9 1 p., 10.

Tonede linjer og særlige forløb

Andersen, F. Ø., Feb 2023, Efter inklusionen: institutionen og den pædagogiske strategi. Holm, C. & Bøttcher, L. (eds.). København: U Press, p. 101-116

Tre myter om lærermangel: Hvorfor lærere ikke vil/kan være lærere?

Dahl, K. K. B. & Andersen, F. Ø., 2023, (Submitted) In: Studier i Læreruddannelse og Profession.

Cypern projektet

Andersen, F. Ø., Dec 2022, In: Danmarks Veteraner. 53, 6, p. 22 1 p.

Danske FN-soldater i skudlinjen på Cypern. Del 2

Andersen, F. Ø., Dec 2022, In: Chakoten. 77 , 4, p. 4-8 5 p., 2.

Lærermanglen vokser. Hvad kan der gøres? Måske har lærerne brug for assistenter?

Andersen, F. Ø., Dec 2022, In: Specialpaedagogik. 42, 4, p. 33-46 14 p., 4.

Sammenbrud i anbringelsen er et brud på barnets nære relationer

Skytte Jakobsen, I., Linder, A., Andersen, F. Ø. & Søndergaard, H., Dec 2022, In: Socialt Indblik.

WATS up? What About Teacher Shortage? International Perspectives from Denmark, Germany and Sweden

Andersen, F. Ø., Boström, L. & Kreienbaum, M. A., 1 Nov 2022, (Accepted/In press) In: CENTER FOR TEACHER TRAINING, SCHOOL AND VOCATIONAL EDUCATION RESEARCH (ZLSB).

En leder i flow

Andersen, F. Ø., Nov 2022, Naturlig ledelse: på vej mod et menneskeligt arbejdsliv. Bøgelund, R., Stenbro, H., Borrisholt Steen, C. & Lilleøre Jensen, M. (eds.). S.l.: Videnscenter for God Arbejdslyst, Krifa, p. 100-105

Jeg er i flow - i the zone

Andersen, F. Ø., Ortmann, C. & Egefjord, L., 31 Oct 2022

Kan erfaringerne anvendes?

Andersen, F. Ø., 9 Oct 2022, In: Nordjyske Stiftstidende. p. 26 1 p.

Danske FN-soldater i skudlinjen på Cypern. Del 1

Andersen, F. Ø., Sept 2022, In: Chakoten. 77, 3, p. 14-18 5 p., 5.

Kan børn træne rigtig meget? Ja, hvis legen og glæden er i fokus

Andersen, F. Ø., 26 Jul 2022, In: Politiken. Sektion 2 (Kultur), p. 7 1 p.

Cypern er medlem af EU, selv om Tyrkiet har besat en tredjedel af øen. Måske skal samme løsning findes i Ukraine?

Andersen, F. Ø., 14 Jul 2022, In: Berlingske. 1. sektion , 14.07.2022, p. 20-21 2 p.

A Scoping Review of Flow Research

Peifer, C., Wolters, G., Harmat, L., Heutte, J., Tan, J., Freire, T., Tavares, D., Fonte, C., Andersen, F. Ø., van den Hout, J., Simlesa, M., Pola, L., Ceja, L. & Triberti, S., Apr 2022, In: Frontiers in Psychology. 13, 815665.

WATSup - et dansk, svensk, tysk forskningsprojekt om lærermangel: Lærermangel er et voldsomt og dybt problem i vores nabolande, Sverige og Tyskland. Det er på vej i Danmark, men kan vi nå at lære af naboerne og forhindre at vi ender i det samme sorte hul?

Andersen, F. Ø., 25 Feb 2022, Folkeskolen.dk.

Lærermangel i Danmark

Andersen, F. Ø., Lunde Frederiksen, L., Sunesen, M. & Thorborg, M. M. R., 26 Nov 2021, In: Paideia. 22, p. 21-32 11 p., 3.

En efterårsdag med guldgravning på heden

Andersen, F. Ø., 11 Nov 2021, 1 p. www.folkeskolen.dk

Trivsel, motivation og præstation i finsk folkeskole - i et dansk perspektiv

Helseth Dahl, T. & Andersen, F. Ø., Oct 2021, In: Specialpædagogik. 41, 3, p. 17-27 10 p.

Sådan får vi flere faglærte: Lær af Obamas tekniske skoler

Andersen, F. Ø., 12 Sept 2021, In: Politiken, debatsektionen. p. 7-7 1 p., 14.

Efterord

Andersen, F. Ø., 1 Aug 2021, Hur gör vi med pojkarna?: om didaktikens betydelse för en likvärdig skola. Boström, L. & Åhslund, I. (eds.). Lund: Studentlitteratur, p. 185-199

Fulton-projektet: Forskningsrapport

Petersen, K. B. (ed.) & Andersen, F. Ø. (ed.), Aug 2021, DPU, Aarhus Universitet. 92 p.

Fordybelse - kom i flow i din hverdag

Andersen, F. Ø., 28 Apr 2021

Motiverende undervisning

Andersen, F. Ø., Mar 2021, Oslo: Cappelen Damm Akademisk. 64 p. (Skoleserien).

Mysterierne om dansk-amerikaneren Chris Madsen (1851-1944)

Andersen, F. Ø., Mar 2021, In: Slægtsforskeren. 36, 1, p. 40-44 5 p., 7.

Introduktion til Kognition og Pædagogik nr 116

Andersen, F. Ø., 1 Oct 2020, In: Kognition & Paedagogik. 30, 116, p. 2-5 1.

Pædagogiske koncepter i erhvervsuddannelser: kan de eksporteres?

Larsen, N. & Andersen, F. Ø., 1 Oct 2020, In: Kognition & Paedagogik. 30, 116, p. 116-121 14.

Drama på Cypern

Andersen, F. Ø., Oct 2020, In: Danmarks Veteraner. 51, 4-5, p. 22-23 2 p.

Chris Madsen, 1851-1944

Andersen, F. Ø., 24 Sept 2020, Aarhus : Aarhus Universitet.

Fulton, et nyt projekt for udsatte unge og måske en kommende del af FGU?

Klange, E. & Andersen, F. Ø., Sept 2020, In: Kognition & Paedagogik. 30, 116, p. 72-75

Amerikansk uddannelsesinitiativ har stor succes med at bryde racisme og løfte marginale samfundsgrupper

Andersen, F. Ø. & Petersen, K. B., 15 Aug 2020, In: Fyens Stiftstidende. p. 18-18 1 p., 1.

Chris Madsens ungdom på Fyn: En omtumlet tid med store konsekvenser

Andersen, F. Ø., Aug 2020, Fynbogen 2020. Lorenzen, J. E. (ed.). Odense: Mellemgaard, p. 8-21

Gode følelser skaber mening i en coronatid

Andersen, F. Ø. & Lavendt, E., 12 Jun 2020, In: Fyens Stiftstidende. p. 13 1 p.

The Transformation of Chris Madsen in 1875-76: : From Troubled Young Man in Denmark to mature Wild West Hero in America

Andersen, F. Ø., 1 Jun 2020, In: The Bridge: Journal of the Danish American Heritage Society. 43, 2, p. 27-58 31 p., 3.

Ute-krigen 1879-80, som oplevet af den dansk-amerikanske kavalerist Chris Madsen

Andersen, F. Ø., 3 Mar 2020, In: Krigshistorisk tidsskrift. 56, 1, p. 14-28 15 p., 3.

Hvad kan vi gøre ved danskernes manglende tid og lyst til læsning?

Andersen, F. Ø., Drejer Jørgensen, M. & Spure Nielsen, J., Mar 2020, In: Laesepaedagogen. 68, 2, p. 16-21 5 p.

Forord: til Pædagogik på kanten - en rapport

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 23 Jan 2020, Pædagogik på kanten: en rapport. Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø. (eds.). Kbh.: DPU, Aarhus Universitet, p. 5-6 2 p.

Pædagogik på Kanten: En rapport

Petersen, K. B. (ed.) & Andersen, F. Ø. (ed.), 23 Jan 2020, København: DPU, Aarhus Universitet. 87 p.

P-tech: en succesrig amerikansk ungdomsuddannelse for unge på kanten

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 23 Jan 2020, Pædagogik på Kanten: en rapport. Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø. (eds.). Emdrup: DPU, Aarhus Universitet, p. 20-35 15 p.

Kan ny amerikansk skoleform løse to samfundsproblemer i ét hug? Noget tyder på det!

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 2020, In: Kognition & Paedagogik. 30. årgang, 116, nr. 2, p. 16-27 12 p.

Intensiv læring: Intensiv læring handler i sin essens om mestring og gode relationer

Andersen, F. Ø., 30 Oct 2019, 1 p. Folkeskolen.dk.

Chris Madsen: 1876 - A Transformative Year

Andersen, F. Ø., 6 Jun 2019, In: Wild West History Association Journal. 12, 2, p. 38-49 11 p., 3.

Overraskende indhold i den digitale dannelse på p-tech skolerne: Digital dannelse er som forventet i centrum på de amerikanske p-tech-skoler. Men nogle af elementerne heri er meget overraskende

Andersen, F. Ø., 4 Jun 2019, 1 p. Folkeskolen.dk.

Folkeskolen blev hans redning: Kendt dansk-amerikaner fra samfundets bund blev gang på gang reddet af de basale gode kundskaber og færdigheder, han havde fået med sig fra den danske folkeskole

Andersen, F. Ø., 1 Jun 2019, 1 p. Folkeskolen.dk.

Chris Madsen: fynsk helt i USA - men uden spor på Fyn

Andersen, F. Ø., Jun 2019, Fynbogen 2019. Eichler Lorenzen, J. (ed.). Odense: Mellemgaard, p. 47-61 (Fynbogen; No. 2019).

De amerikanske p-tech skoler har en succesrig dansk forløber: De nye amerikanske p-tech skoler, der primært er oprettet i belastede områder, har opnået (foreløbige) imponerende resultater, men de har en næsten glemt dansk forløber, nemlig de såkaldte t-klasser (7.-10. kl.) som vi havde i perioden 1959-75.

Andersen, F. Ø., 29 May 2019, 1 p. Folkeskolen.dk.

Hvad gør ghettoskolen, der kan sikre sine elever god uddannelse og vellønnede job? Vi kender alle ingredienserne, og selv om opskriften på p-tech gryderetten virker ny, har vi faktisk tilbudt den herhjemme i form af de såkaldte t-klasser tilbage i 1959-75.

Andersen, F. Ø., 21 May 2019, 1 p. Folkeskolen.dk.

Kan skolen løse to store samfundsproblemer i ét hug? Vi har såkaldte ghetto- og integrationsproblemer og mangler samtidig håndværkere, teknikere og IT-folk. Måske kan p-tech skolemodellen løse begge problemer?

Andersen, F. Ø., 17 May 2019, 1 p. Folkeskolen.dk.

Slaget ved Slim Buttes 9. september 1876: som det blev oplevet af den dansk-amerikanske kavalerist, Chris Madsen

Andersen, F. Ø., Mar 2019, In: Krigshistorisk tidsskrift. 55, 1 - 2019, p. 29-43 14 p., 3.

A New Education Pathway for Marginalized Youth in the US: A Model for Europe? A Study of the Approach of the P-tech Schools.

Andersen, F. Ø. & Petersen, K. B., 2019. 1 p.

Intensiv læring: Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab

Andersen, F. Ø., Mølgaard, L., Wåst, T. & Nørgaard, L., 2019, Frederikshavn: Dafolo. 158 p. (Undervisning og læring).

"Mål og mening, eksamen og evaluering" i uddannelsessystemet

Andersen, F. Ø., 3 Dec 2018, In: Kognition & Paedagogik. 28, 107, p. 2-6 4 p., 1.

Elevers motivation må ikke kun være drevet af ros og 12-taller

Andersen, F. Ø., 9 Nov 2018, 7 p.

Ridning som specialpædagogisk metode

Andersen, F. Ø. & Hoeg Agerbæk, M., 1 Nov 2018, In: Specialpaedagogik. 38, 3, p. 20-28 8 p., 3.

Arabia: det geografiske centrum

Andersen, F. Ø. & Piironen, T., 30 Oct 2018, Helsinki: vide verden. Lind Hansen, S. & Mogensen Larsen, S. (eds.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, p. 199-219 20 p. 11. (vide verden, Vol. Helsinki).

Dansk helt i USA: uden spor i Danmark

Andersen, F. Ø., 29 Oct 2018, In: Nordjyske Stiftstidende. p. 8 1 p.

Et liv på kanten: en biografisk fortælling om Chris Madsens utrolige liv

Andersen, F. Ø., 15 Oct 2018, Odense: Mellemgaard. 301 p.

Vestfynsk landarbejder stoppede Dalton-banden: Marshall Madsen - fynsk westernhelt i USA

Andersen, F. Ø., 17 Sept 2018, In: Fyens Stiftstidende. Sektion 1, p. 11 1 p., 16.

Feasibility of using flow interventions to increase motivation in an IT company

Andersen, F. Ø., 16 Aug 2018, p. 1. 1 p.

A new education pathway for marginalized youth in the US: a model for Denmark and Scandinavia? Reflections based on the approach of the P-tech schools

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 16 Jun 2018, In: Journal of the International Society for Teacher Education. 22, 1, p. 43-55 12 p., 4.

En ny vej at gå for udsatte unge i USA: en model for Danmark?

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø., 6 Jun 2018, In: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis . 15, p. 45-58 13 p., 5.

Feasibility of using flow interventions in an IT company

Andersen, F. Ø., 2 May 2018, p. 1. 1 p.

Esbjergakademiet 2017: videnskabelig rapport på baggrund af følgeforskning

Andersen, F. Ø., Klange, E., Wilson, D. & Kristensen, R. M., 1 May 2018, København: DPU, Aarhus Universitet. 128 p.

Training of trainers in Togo: Forskningsrapport om implement og Børnefondens camp i Togo for lærere ved erhvervs- og tekniske skoler i Kara september 2017

Andersen, F. Ø., Klange, E. & Larsen, N., 1 Apr 2018, København: DPU, Aarhus Universitet. 67 p.

An overview of flow-research: a current project of the European Flow Research Network

Andersen, F. Ø., Peifer, C., Freire, T., van den Hout, J., Wolters, G., Harmat, L., Heutte, J., Tan, J., Tavares, D., Simlesa, M., Pola, L., Ceja, L., Triberti, S. & Fonte, C., 1 Mar 2018, p. 1-2. 2 p.

Motiverende undervisning

Andersen, F. Ø., 7 Dec 2017, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 67 p. (Pædagogisk Rækkevidde; No. 6, Vol. Motiverende undervisning).

Stresskulturen: og hvordan vi beskytter os mod den

Andersen, F. Ø., 16 Nov 2017, In: Tid & Tendenser. 22, 4, p. 86-91 5 p., 9.

Danske lærere skal uddannes mere og bedre

Andersen, F. Ø. & Bondo Christensen, A., 6 Oct 2017, In: Politiken, debatsektionen. p. 5 2 p.

Robusthed i praksis: individuelt og kollektivt

Mygind, M. (ed.) & Andersen, F. Ø. (ed.), 1 Oct 2017, København: Forlaget Mindspace. 250 p.

Robusthed via flowtilstande

Andersen, F. Ø., 1 Oct 2017, Robusthed i praksis: Individuelt og kollektivt. Mygind, M. & Ørsted Andersen, F. (eds.). 1 ed. København: Forlaget Mindspace, Vol. 1. p. 159-181 22 p.

Karakterdannelse er nøglen til uddannelse

Andersen, F. Ø. & Jørgensen, P. S., 19 Jul 2017, In: Politiken, debatsektionen. p. 5 1 p.

Finsk læreruddannelse i et dansk perspektiv: rapport over forskningsprojekter 2015 - 2017

Andersen, F. Ø., Wiskerchen, M. & Lund Honore, C., 5 Jul 2017, København: DPU, Aarhus Universitet. 64 p.

Erhvervspraktik på Esbjergakademiet

Andersen, F. Ø., 23 Mar 2017

Turboforløb kræver opfølgning

Andersen, F. Ø., 21 Mar 2017

Nyt lærerjob: byg bro mellem overbygning og erhvervsuddannelse

Andersen, F. Ø. & Medom, M., 3 Mar 2017

Esbjergakademiet: nyt turboforløb for unge på kanten

Andersen, F. Ø., 28 Feb 2017

May new school models minimize status of drop-out rates? reflexions and discussions based on the American P-tech model

Andersen, F. Ø. & Petersen, K. B., 28 Feb 2017. 1 p.

P-tech: en succesrig ny ungdomsuddannelse med job- og løngaranti

Andersen, F. Ø., 28 Feb 2017, In: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 19, 1, p. 96-104 8 p., 10.

Rapport om DrengeAkademiet: de længerevarende betydninger af deltagelsen i DrengeAkademiet - rapport 2017

Andersen, F. Ø. & Bjerre-Madsen, C., 27 Feb 2017, København: DPU, Aarhus Universitet. 41 p.

Spørg O-raklet: Jeg har hørt om at man kan komme i "flow" mens man løber o-løb, men hvad er flow?

Andersen, F. Ø., 10 Dec 2016, In: Orientering. Magasin for dansk orienteringsforbund.. 65, 4, p. 14 1 p.

Pædagogik på kanten - USA

Andersen, F. Ø., 14 Nov 2016

En ny skoleform?

Andersen, F. Ø., 3 Nov 2016

Kognition, pædagogik og læring: turboforløb og intensiv læring for børn og unge

Andersen, F. Ø., Mølgaard, L. & Waast, T., 1 Sept 2016, In: Kognition & Paedagogik. 26, 101, p. 70-76 6 p., 10.

Mønsterbrydning for drenge på kanten

Andersen, F. Ø., 1 Sept 2016, Studier i pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rosendal Jensen, N. (eds.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, p. 394-422 28 p. 15. (Asterisk; No. 10).

Introduktion

Andersen, F. Ø. & Linder, A., 1 Aug 2016, Professionel relationskompetence: stjernestunder i det relationelle univers. Frederikshavn: Dafolo, p. 9-15 6 p. (Relationsprofessionsserien).

Inclusion of marginalized boys: a survey of a summer school using positive psychology interventions

Andersen, F. Ø., Nissen, P. & Poulsen, L., 20 May 2016, In: Journal of Educational Issues. 2, 1, p. 231-247 17 p., 13.

Flow experience: empirical research and applications

Harmat, L. (ed.), Andersen, F. Ø. (ed.), Ullén, F. (ed.), Wright, J. (ed.) & Sadlo, G. (ed.), 26 Apr 2016, Cham, Switzerland: Springer. 360 p.

Using ESM to study flow in a STEM project

Andersen, F. Ø., 26 Apr 2016, Flow experience: empirical research and applications. Harmat, L., Andersen, F. Ø., Ullén, F., Wright, J. & Sadlo, G. (eds.). New York: Springer, p. 145-161 16 p.

Introduktion til Kognition og pædagogik nr. 99

Andersen, F. Ø., Aaltonen, K. & Traun, T., 15 Mar 2016, In: Kognition & Paedagogik. 26, 99, p. 2-8 1.

Inklusion af marginaliserede drenge: følgeforskning til drengeakademiet

Andersen, F. Ø., 15 Dec 2015, Perspektiver på inklusion. Bjerg Petersen, K. (ed.). København: DPU, Aarhus Universitet, p. 219-240 21 p. (Cursiv; No. 17).

Hvor er nørderne, der skal sikre klimaomstillingen?

Andersen, F. Ø., 1 Dec 2015, In: Information. p. 16-17 2 p.

Den finske model: Hvordan sikres sammenhæng mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag?

Andersen, F. Ø., 28 Nov 2015, In: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 10, p. 7-16 10 p.

Pædagogik på kanten: især for drenge men også for piger

Andersen, F. Ø., 4 Nov 2015, 1. ed. København: Forlaget Mindspace. 155 p.

Drengeakademiet: Drengeakademiets langtidseffekt: trivsel, læring og personlig udvikling i tiden der fulgte. 2013-2015

Andersen, F. Ø., 1 Nov 2015, Frederikshavn: Dafolo. 68 p.

Forny optagelserne

Andersen, F. Ø., 18 Feb 2015, In: Fyens Stiftstidende. p. 20 1 p.

Flow i ledelse - det er god forretning

Andersen, F. Ø. & Csikszentmihalyi, M., 1 Jan 2015, God forretning: ledelse, flow og skabelse af mening. Madsen, C. (ed.). 1. ed. Århus: Klim, p. vii-xvii 10 p.

Fra dreng på kanten til ung i fællesskabet: Drengeakademiet - et nyt tiltag for marginaliserede drenge i 14-16 års alderen

Andersen, F. Ø., Aug 2014, In: Ungdomsskolen. 6, p. 14-15 2 p.

Dygtige lærere er en forudsætning for folkeskolens resultater: og det står ikke godt til med nogen af delene

Andersen, F. Ø. & Egelund, N., May 2014, In: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis . 7, p. 47-48 2 p.

Fra dreng på kanten til ung i fællesskabet

Andersen, F. Ø., 7 Mar 2014, In: Berlingske Tidende. p. 25-25 1 p.

Drengeakademiet: trivsel, læring og personlig udvikling for drenge på kanten 2013-2014

Andersen, F. Ø. & Nissen, P., 2014, 1. ed. Frederikshavn: Dafolo. 58 p.

Giving students a voice: a preliminary study of the validity of an ultra brief outcome measure for students: the Learning Rating Scale LRS

Nissen, P., Lemire, S. & Andersen, F. Ø., 2014, In: Scottish Journal of Arts, Social Sciences and Scientific Studies. 17, 2, p. 23-33 11 p., 2.

Hvordan børn lærer sig nye handlemuligheder og kompetencer: en undersøgelse af indsatser i folkeskolen baseret på positiv psykologi

Andersen, F. Ø. & Tidmand, L., 2014, In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 51, 2, p. 52-65 14 p.

Klasseledelse på finsk

Andersen, F. Ø. & Krejsler, J. B. (ed.), 2014, Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. Krejsler, J. & Moos, L. (eds.). 1. ed. Frederikshavn: Dafolo, p. 373-392 20 p. (Undervisning og læring; No. 2014-8).

Fagligt dygtige lærere = bedre elever

Egelund, N. & Andersen, F. Ø., 22 Dec 2013, In: Berlingske Tidende. p. 29 1 p.

Positiv psykologi - en ny stor fortælling

Andersen, F. Ø. & Lavendt, E., 1 Sept 2013, In: Aarhus Stiftstidende. p. 21 1 p.

Lær af Trondheim

Andersen, F. Ø., 1 Jun 2013, In: Fyens Stiftstidende. p. 21 1 p.

Skole i verdensklasse

Andersen, F. Ø., 4 Feb 2013, In: Fyens Stiftstidende. p. 15 1 p.

Flow i hverdagen: Navigation mellem stress, kaos og kedsomhed

Andersen, F. Ø. & Hanssen, N., 1 Feb 2013, København: Dansk Psykologisk Forlag. 207 p.

Vend skoleblikket mod nord

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 1 Feb 2013, In: Information. p. 18-19 2 p.

Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon

Andersen, F. Ø. (ed.), Christensen, G. (ed.) & Sjøbu, A. (Translator), 2013, 1. ed. Oslo: Gyldendal Akademisk. 259 p.

Den positive psykologiens metoder: en hilsen fra Michael Eid

Andersen, F. Ø. & Vogel, J., 2013, Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (eds.). 1. ed. Oslo: Gyldendal Akademisk, p. 22-28 7 p.

Flytmåling: flytteori, flytobservasjon og flytspørreskema

Andersen, F. Ø., 2013, Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (eds.). 1. ed. Oslo: Gyldendal Akademisk, p. 29-40 12 p.

Introduksjon til den positive psykologiens metoder

Christensen, G. & Andersen, F. Ø., 2013, Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (eds.). 1. ed. Oslo: Gyldendal Akademisk, p. 13-20 8 p.

Supplerende personale i grundskolen: Har lærerne brug for assistenter?

Andersen, F. Ø., Rasch-Christiansen, A., Højfeldt, G. & Piironen, T., 10 Oct 2012, In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 49. årgang, 4, p. 291-305 14 p.

Den positive psykologis metoder: Forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention

Andersen, F. Ø., Mørck, L. L., Nissen, P. E. & Christensen, G., 20 Sept 2012, København: Dansk Psykologisk Forlag. 280 p.

Et nordisk komparativt perspektiv på resultater fra den danske forsøgsordning med undervisningsassistenter i grundskolen

Andersen, F. Ø., Højfeldt, G., Rasch-Christiansen, A. & Piironen, T., 20 Sept 2012, In: Kognition & Paedagogik. 22, 85, p. 46-64 18 p.

Introduktion til ny nordisk skole

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 20 Sept 2012, In: Kognition & Paedagogik. 22, 85, p. 6-12 6 p.

Redaktionelt forord

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 20 Jun 2012, In: Oekonomi og Politik. 85, 2, p. 1-2 2 p.

Flow i hverdagen: Navigasjon mellom stress, kaos og kjedsomhet

Andersen, F. Ø. & Hanssen, N., 25 May 2012, Bergen: Fagbokforlaget. 205 p.

Perspektiver på Cooperative Learning: At samarbejde om læring

Andersen, F. Ø., Wahlgren, B., Qvortrup, L., Højfeldt, G. & Hildebrand Jensen, A., 18 Apr 2012, Frederikshavn: Dafolo. 128 p.

Goda lärmiljöer för barn

Andersen, F. Ø., Kragh-Müller, G. & Hvitved, L., 1 Mar 2012, Lund: Studentlitteratur. 233 p.

Videreutdanning i Norden: en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere

Andresen, B. B., Rasmussen, J., Andersen, F. Ø., Neset, T. & Horrigmo, A. M. J., 2012, Kristiansand: Oxford Research Norge. 24 p.

Anmeldelse: Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis

Andersen, F. Ø., Sept 2011, In: Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere. 15, 1, p. 12 1 p.

Positiv psykologi i skolen

Andersen, F. Ø., 1 Jun 2011, Frederikshavn: Dafolo. 155 p.

Forsker: Undervisningsassistenter er en nødvendighed

Andersen, F. Ø., 10 May 2011, In: Månedsmagasine Skolen. Maj 2011, p. 12 1 p.

Sprogproblemer og negativ social arv kan brydes med tidlig indsats: en finsk ghettobørnehave viser hvordan

Andersen, F. Ø., Højfeldt, G. & Nordvik, S., 1 May 2011, In: Specialpaedagogik. 31, 3, p. 37-49 12 p.

Flow i skolen

Andersen, F. Ø., 28 Mar 2011, In: Fleksibel læring. 2011, 5, p. 8-9 2 p.

Introduktion til pædagogiske trends

Andersen, F. Ø., 18 Mar 2011, In: Kognition & Paedagogik. 21, 79, p. 2-5 4 p.

Pædagogisk realtionsarbejde baseret på ICDP-programmet: et eksempel fra Charlotteskolen i Vejle

Andersen, F. Ø., 18 Mar 2011, In: Kognition & Paedagogik. 21, 79, p. 30-35 6 p.

Undervisning med brug af struktureret gruppearbejde: inspireret af Cooperative Learning på Petersmindeskolen i Vejle

Andersen, F. Ø., 18 Mar 2011, In: Kognition & Paedagogik. 21, 79, p. 70-81 12 p.

Sådan gør de i Finland

Andersen, F. Ø., 4 Jan 2011, In: Skolebestyrelsen. 1, p. 2-2 1 p.

Dansk specialpædagogik i et komparativt perspektiv

Andersen, F. Ø., 2011, Specialpædagogik : en grundbog. Christiansen, J., Mårtensson, B. D. & Torben, P. (eds.). 1. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 94-112 18 p.

Den finske folkeskole er med PISA 2009 fortsat blandt verdens bedste: hvad er det, der virker?

Andersen, F. Ø., 2011, In: Politik. 14, 2, p. 19-28 10 p.

Den finske uddannelsessucces starter på grøn stue

Andersen, F. Ø. & Højfeldt, G., 2011, In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 48, 4, p. 349-358 10 p.

Kooperativ læring i didaktisk praksis: positive resultater og videre anbefalinger fra Petersmindeskolen i Vejle

Andersen, F. Ø. & Højfeldt, G., 2011, In: Fleksibel læring. 11, 1, p. 10-13 4 p.

Mange måder at lære på

Knoop, H. H. (ed.), Linstad, A. K., Andersen, F. Ø. & Chemi, T., 2011, 1 ed. Vejle: Vejle Kommune. 195 p.

Skoleplaner på vildspor

Andersen, F. Ø., 2011, In: Koebenhavns Kommuneskole. 104, 5, p. 4-6

Undervisningsassistent: hvorfor? hvornår? hvem? hvordan?

Andersen, F. Ø. & Højfeldt, G., 2011, København: Hans Reitzels Forlag. 144 p.

Undervisningsassistenter er vejen frem for folkeskolen

Andersen, F. Ø. & Rasch-Christensen, A., 2011, In: Asterisk. 60, p. 40-41 2 p.

Utbytte av videreutdanning: deltakerundersøkelsen 2011: utbytte av deltakelse i Kompetanse for kvalitet

Klewe, L., Andersen, F. Ø., Andresen, B. B., Topland, B. & Neset, T., 2011, 1 ed. Kristiansand: Oxford Research Norge. 73 p.

Radiatorlærerne løfter niveauet

Andersen, F. Ø. & Rasch-Christensen, A., 13 Dec 2010, In: Politiken. 1 p.

Skoleplaner på vildspor: modellen med børneskoler og ungeskoler er forældet

Andersen, F. Ø., 28 Oct 2010, In: Fyens Stiftstidende. p. 19 1 p.

Folkeskolen kan lære af Finland

Andersen, F. Ø., 4 Sept 2010, In: Kristeligt Dagblad. p. 7-7 1 p.

Mange måder at lære på: at udvikle og udforske nye former for skolepraksis

Andersen, F. Ø., Aug 2010, In: Specialpaedagogik. 30, 4, p. 41-48 8 p.

Kunsten at være

Andersen, F. Ø., 27 Mar 2010, In: Fyens Stiftstidende. p. 8-8 1 p.

Gør drenge og naturfag til skolens vindere

Andersen, F. Ø., 11 Mar 2010, In: Berlingske Tidende. p. 13

Mange måder at lære på: at udvikle og udforske nye former for skolepraksis

Andersen, F. Ø., 10 Feb 2010, In: Månedmagasinet Skolen. 2, p. 33-35 2 p.

Danish and Finnish PISA results in a comparative, qualitative perspective: how can the stable and distinct differences between the Danish and Finnish PISA results be explained?

Andersen, F. Ø., 2010, In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability (Print). 25, 4, p. 159-175 16 p.

Den positive psykologis videnskabsteori og metode

Andersen, F. Ø. & Vogel, J., 2010, In: Kognition & Paedagogik. 20, 78, p. 64-79 15 p.

Evaluering i et dialogisk perspektiv: nordiske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv

Andersen, F. Ø., 2010, København: Dansk Psykologisk Forlag. 227 p.

Flow og fordybelse

Andersen, F. Ø., 2010, In: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 1, 1, p. 32-48 16 p.

Gode læringsmiljøer for børn

Kragh-Müller, G. (ed.), Andersen, F. Ø. (ed.) & Hvitved, L. (ed.), 2010, Kbh: Hans Reitzels Forlag. 300 p.

Gode læringsmiljøer for børn og skolepraksis der fremmer læring: En diskussion af relevante undersøgelser

Kragh-Müller, G. & Andersen, F. Ø., 2010, Gode læringsmiljøer for børn: Good Learning Environments for Children. Kbh: Hans Reitzels Forlag, p. 167-192 25 p.

Undervisningsdifferentiering: med brug af lærerassistenter

Andersen, F. Ø., 2010, Undervisningsdifferentiering: status og fremblik. Frederikshavn: Dafolo, p. 129-142 12 p.

Verdens bedste folkeskole: finsk og dansk læringsmiljø

Andersen, F. Ø., 2010, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 158 p.

En assistent til læreren

Andersen, F. Ø., 23 Oct 2009, In: Fyens Stiftstidende. p. 9 1 p.

Danske og finske læringsmiljøer. Tydelighed, opmærksomhed og engagement i folkeskolens hverdag? De danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv

Andersen, F. Ø., 2009, 1 ed. København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag. 325 p.

Danske og finske PISA-resultater i et komparativt, kvalitativt perspektiv - men en spcialpædagogisk vinkel: Kan den finske PISA-succes til dels forklares ud fra en række skolehverdagsdetaljer, der især gavner de svageste elever?

Andersen, F. Ø., 2009, In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 46, 4, p. 203-222 19 p.

Den finske folkeskole: hvad kan vi lære

Andersen, F. Ø., 2009

Evaluering - i et dialogisk perspektiv

Andersen, F. Ø. & Frost, J. (ed.), 2009, 1.udgave ed. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. 221 p.

Finsk folkeskole: og dansk til en sammenligning

Andersen, F. Ø., 2009, Kbh: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. 250 p.

Finske lærere er gladere end deres danske kolleger

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 20 Oct 2008, In: Asterisk. 43, p. 16-17 2 p.

Kreativitet og læring: En introduktion

Andersen, F. Ø., 28 Sept 2008, In: Kognition og Paedagogik. 18, 69, p. 4-17 14 p.

Succes i PISA: den finske model gavner især de svage elever. Hvad er det, de gør?

Andersen, F. Ø., 8 Aug 2008, In: Social Politik. 4, p. 19-24 6 p.

Dansk folkeskole og social arv

Andersen, F. Ø., 2008, Prøveoplæg: til kulturfagene. Poulsen, J. A., Bonnesen Wex, A. & Skovmand, K. (eds.). København: Gyldendal, 2 p.

Explaining Danish and Finnish Students' PISA-score differences

Andersen, F. Ø., 2008, 4th European Conference on Positive Psychology: Book of Abstracts. Brdar, I. (ed.). University of Rijeka, Croatia, p. 60-60 1 p.

Selvets udvikling: Evolution, flow og det gode samfund

Andersen, F. Ø. (Translator), 2008, 1 ed. København: Dansk Psykologisk Forlag. 450 p.

Dansk folkeskole og social arv

Andersen, F. Ø. & Aaltonen, K., 7 Nov 2007, In: Dagbladet Information. p. 18 1 p.

Elevens forudsætninger og lærerens differentiering af undervisningen

Andersen, F. Ø., Laursen, P. F., Brodersen, P., Agergaard, K. & Grønbæk Nielsen, N., 2007, Effektiv undervising: Didaktiske nærbilleder fra klasserummet. Holm, J. (ed.). 1 ed. København: Gyldendals Lærerbibliotek, p. 149-168 19 p.

Expanding knowledge for child research

Andersen, F. Ø., 2007

Felst velgengni Finna i Pisa-rannsóknum i smáu atrithunum? Almenn kennsla og sérkennsla i Finnlandi

Andersen, F. Ø., 2007, In: Glæthur. 17, 1, p. 12-17

Finsk pædagogik:  finsk folkeskole

Andersen, F. Ø. & Altonen, K., 2007, 1 ed. Frederikshavn: Dafolo. 63 p.

Hej, skal vi lege? Leg udvikler dit barn

Andersen, F. Ø., 2007, In: Mama. 10, p. 44-45 2 p.

International Trends in Primary School Education: An overview based on case studies in Finland, Denmark and Japan

Andersen, F. Ø., 2007, In: www.legolearning.net.

Findes den finske PISA-succes i detaljen?

Andersen, F. Ø., 2006, In: Specialpaedagogik. 2006, Marts 2006

Flow og fordybelse: Virkelysten og det gode livs psykologi

Andersen, F. Ø., 2006, 1.udgave, 27. marts 2006 ed. København: Hans Reitzels Forlag. 200 p. (Socialpædagogisk Bibliotek).

Normal- og specialpædagogik i Finland: Findes den finske PISA-succes i detaljen?

Andersen, F. Ø., 2006, In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 43. / 2006, nr.2

Et nyt læringslandskab: Flow, intelligens og det gode læringsmiljø

Andersen, F. Ø. & Knoop, H. H. (ed.), 2005, 1. udgave maj 2005 ed. Virum, Danmark: Dansk Psykologisk Forlag. 248 p.

Findes Finlands PISA-succes i detaljen?

Andersen, F. Ø., 2005, In: Pædagogisk Orientering. 2005, Nr.3

Flow og de praktisk-musiske fag

Andersen, F. Ø., 2005, In: Håndarbejde i skolen. 40, 2

Flow og engagement i hverdagen

Andersen, F. Ø., 2005, 1.udgave november 2005 ed. Virum, København: Dansk Psykologisk Forlag. 178 p.

Flow-teorien, baggrund og anvendelse

Andersen, F. Ø., 2005, Et nyt læringslandskab: Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. 1.udgave august 2005 ed. Virum: Dansk Psykologisk Forlag, 248 p.

Folkeskolen skal sætte dagsordenen

Andersen, F. Ø., 2005, In: Nyheder fra uvm.dk. 2005, 27

Kids on Campus - an Optimal Japanese Learning Environment

Andersen, F. Ø., 2005, In: Artiklen er tilgængelig som internetartikel på www.legolearning.net og www.childresearch.net.

Litteraturen - lokomotivet i læreprocessen

Andersen, F. Ø. & Elbro, C., 2005, 1. udgave maj 2005 ed. København K.: Biblioteksstyrelsen. 50 p.

Exploring the Roots of Optimal Learning: A Story of Succesful Primary and Special Needs Education in Finland

Andersen, F. Ø., 2004

Flow, opmærksomhed og relationer: En håndsrækning til normal- og specialpædagogikken

Andersen, F. Ø. & Kristensen, R., 2004, 1. udgave marts 2004 ed. Frederikshavn: Dafolo. 120 p.

Flow-teorien - baggrund og anvendelse

Andersen, F. Ø., 2004, In: Kognition og Paedagogik. 52 / 14, 52

Mihaly Csikszentmihalyi - creator of the flow theory: A researcher - and a theory - with a profound impact on educational and developmental thinking and practice

Andersen, F. Ø., 2004

Mihaly Csikszentmihalyi - flow-teoriens skaber: En forsker - og en teori - med gennemslagskraft

Andersen, F. Ø., 2004, In: Nyhedsbrev - læringsstile. 1

Optimale læringsmiljøer - på danske folkeskoler

Andersen, F. Ø., 2004, In: Nyhedsbrev - læringsstile. 2004, 1

Optimal Learning Environments - at Danish Primary Schools

Andersen, F. Ø., 2004, In: www.legolearning.net.

Findes succesen i detaljen ?

Andersen, F. Ø., 2003, In: Skolen i morgen. 7., 1

Flow - læring med optimal motivation

Andersen, F. Ø., 2002, In: Skolen i morgen. nov. 2002

Flow og pædagogik. Læring med optimal motivation - flowteorien i pædagogisk praksis.

Andersen, F. Ø., 2002, 1. ed. Frederikshavn: Dafolo. 82 p.

Neurale netværk og dysleksi

Andersen, F. Ø., 1999, In: Psykologisk Pædagogisk Rådgivning. 1999, 1

Fremmedsprog og projektopgaven

Andersen, F. Ø., 1998, In: Sproglaereren. 1998, 4

Undervisingsdifferentiering i indskolingen: Former, farver og figurer

Andersen, F. Ø. & Andersen, M. W., 1996, Undervisningsdifferentiering i indskolingen.. 1996 ed. København: Malling Beck, 122 p.

Lege til idrætstimen

Andersen, F. Ø., 1990, 1990 ed. Odense: Amtscentralernes Forlag. 110 p.

EDB-ABC: Datalære og informatik

Andersen, F. Ø., 1986, 1986 ed. Fredensborg: Forlaget Studie og Erhverv. 54 p.

Paraplymappen

Andersen, F. Ø., 1984, 1984 ed. Fredensborg: Forlaget Studie og Erhverv. 76 p.

Projects

Bruk av assistenter og lærere uten godkjent utdanning i grunnskolen

Andersen, F. Ø. & Horn, S.

<ingen navn>

01/04/201031/12/2010

Chris Madsen - review, biografi, fortællinger, myter og undervisningsmateriale

Andersen, F. Ø., Sørensen, A. I. F. & Jensen, L. J. L.

01/01/202201/11/2023

Cooperative learning i folkeskolen

Andersen, F. Ø. & Brinck, M.

02/08/201001/01/2013

Drenge Akademiet

Andersen, F. Ø., Nissen, P. & Egelund, N.

01/03/201301/06/2018

Effekten af ICDP-programmet.

Andersen, F. Ø., Knoop, H. H., Chemi, T. & Lüthi, C.

<ingen navn>

01/09/200901/09/2011

En Öresundsmodell för interkulturell undervisning i gränsregioner

Andersen, F. Ø., Thorsted, S., Månsson, S. & Kupferberg, F.

01/06/201131/12/2011

European Flow Research Network

Andersen, F. Ø., Vivoll Straume, L., Vittersø, J., Engeser, S., Peifer, C., Løvoll, H., Schiepe-Tiska, A., Grüter, B., Wright, J., Harmat, L. & Martin-Krumm, C.

30/11/201230/06/2025

Evaluering av nasjonal strategi for videreutdanning av lærere

Andersen, F. Ø., Rasmussen, J., Klewe, L. & Andresen, B. B.

03/01/201131/10/2012

Finsk læreruddannelse i et dansk perspektiv

Andersen, F. Ø., Lund Honore, C. & Krzywacki, H.

01/11/201501/07/2017

Finsk læreruddannelse - i nordisk perspektiv

Andersen, F. Ø., Aaltonen, K., Dahl, K. K. B., Klange, E. & Bjerre, J.

01/01/201601/12/2020

Flow i hverdagen. Navigation mellem stress, kaos og kedsomhed

Andersen, F. Ø., Vivoll Straume, L. & Hanssen, N.

03/01/201130/06/2013

FoPP: Forskningsenhed for Positiv Psykologi

Knoop, H. H., Andersen, F. Ø., Ravn, I., Tange, N., Linstad, A. K. & Bjerre Poulsen, G.

23/06/2010 → …

Fulton-projektet

Andersen, F. Ø., Petersen, K. B., Klange, E. & Kristensen, R. M.

01/03/201831/12/2021

GoodWork Project

Knoop, H. H., Andersen, F. Ø., Ravn, I. & Znaider, R.

01/07/200031/12/2015

Guldminen - følgeforskningsprojekt

Andersen, F. Ø.

01/08/202131/12/2023

Klasseledelse på finsk

Andersen, F. Ø., Piironen, T. & Tuominen, T.

01/03/201425/11/2015

Lærerliv og -uddannelse

Plauborg, H., Wieser, C., Laursen, P. F., Petersen, K. B., Kristensen, R. M., Andresen, B. B., Andersen, F. Ø. & rasmussen, J.

13/04/2020 → …

Læreruddannelse i Danmark

Dahl, K. K. B., Bjerre, J. & Andersen, F. Ø.

01/07/2017 → …

LB-projektet

Andersen, F. Ø.

01/01/201731/12/2019

Learning-to-learn, dansk forsknings- og udviklingsprojekt

Andersen, F. Ø., Klewe, L., Thousig, E. & Mejding, J.

03/04/201325/11/2015

Livsduelighed på skoleskemaet

Andersen, F. Ø.

01/08/201601/08/2019

Missionen på den delte Ø. Den danske FN-indsats på Cypern 1964-1992 set gennem veteranernes erindringer

Andersen, F. Ø.

01/11/202201/11/2025

Nordic flowresearch network

Andersen, F. Ø., Svinth, L., Ringsmose, C., Knoop, H. H., Vivoll Straume, L., Vittersø, J., Hakanen, J. & Gudmundsdottir, D.

01/09/201001/05/2013

Ny naturfag

Andersen, F. Ø. & Ingerslev, J.

01/01/201525/11/2015

Ny nordisk skole - best practice vedrørende integration på nordisk skoler

Andersen, F. Ø., Mester, A. & Aaltonen, K.

01/03/201330/06/2015

Pædagogik på Kanten - 2

Petersen, K. B., Andersen, F. Ø. & Kristensen, R. M.

Aarhus University

01/01/201731/12/2019

Pædagogik på Kanten - Pilotprojekt

Petersen, K. B. & Andersen, F. Ø.

01/01/201631/12/2016

Positiv psykologi - styrker og trivsel i folkeskolen

Andersen, F. Ø., Bielefeldt, C. L., Fisker, H. & Tidmand, L.

01/04/201231/12/2014

Reseac project studying the use of teacher assistants in Danish comprehensive school

Andersen, F. Ø., Egelund, N., Nissen, P. & Johannessen, T. J.

<ingen navn>

01/04/201001/11/2011

Ro(man)tid

Andersen, F. Ø.

01/01/201731/12/2018

Schools on the edge: Schools on the Edge

Lund, L., Andersen, F. Ø. & Petersen, K. B.

01/06/201531/12/2015

Student engagement in and motivation for STEM subjects (Science, Technology, Engineering & Math)

Andersen, F. Ø., Grud, J. & Kupiainen, S.

01/01/201331/12/2013

Teaching assistants - a comparative Danish-Finnish school research project

Andersen, F. Ø.

<ingen navn>

01/01/201001/09/2012

Teaching materials and methods project

Andersen, F. Ø., Egelund, N., Hilling, S. & Nør-Hansen, B.

<ingen navn>

01/05/200701/06/2010

Teaching students with immigrant backgrounds in junior high school (12 to 16 year olds) - Comparative Danish and Finnish examples.

Andersen, F. Ø., Hvitved, L., Egelund, N., Kupiainen, S. & Aaltonen, K.

<ingen navn>

01/11/200831/12/2012

T-klasserne. En inklusionssucces?

Andersen, F. Ø.

<ingen navn>

01/01/200931/12/2010

Udvikling / styrkelse af svage og normale elever i Norden i skolens 6.-9.klasse

Egelund, N., Andersen, F. Ø., Hagtvet, B., Frost, J., Hautamäki, J., Kupiainnen, S., Dahler-Larsen, A. M. & Hilling, S.

<ingen navn>

01/12/200701/01/2009

Unges lyst til læring

Andersen, F. Ø., Pless, M., Katznelson, N., Hutters, C. & Sørensen, N. U.

01/01/201331/12/2015

WATS up - Hur är det med lärarbristen? Forskningsnätverk mellan Sverige, Danmark och Tyskland för komparativ forskning om lärarmangel.

Andersen, F. Ø., Broström, L., Kreienbaum, M. A., Gidlund, U., Håkansson Lindqvist, M., Lunde Frederiksen, L. & Seeliger, S.

01/12/202001/08/2024

WATS' Up - What About Teacher Shortage

Dahl, K. K. B., Michel-Schertges, D. & Andersen, F. Ø.

01/11/202001/08/2024

Activities

2015 SELF Conference

Frans Ørsted Andersen (Participant)

20 Aug 201524 Aug 2015

3. Konferenz der Deutsche für Positiv Psychologische Forschung

Frans Ørsted Andersen (Participant)

2 May 20185 May 2018

5th European Seminar on Flow Research

Frans Ørsted Andersen (Participant)

25 Nov 201627 Nov 2016

Aalborg University (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 May 201631 Aug 2016

Åbo Akademi University

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

14 Aug 200521 Aug 2005

A comparative study of Danish and Finnish primary schools

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

11 Dec 2006

Advisory Board for Science Center Flakkebjerg (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Nov 201512 Dec 2018

A Life on the Edge: The Colorful and Dramatic Life of Chris Madsen

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

23 May 2019

Alt hvad du bør vide om psykologi

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

20 Apr 20191 Jun 2019

Alt hvad du bør vide om psykologi: Læringspsykologi

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

14 Apr 201519 May 2015

Alt hvad du bør vide om psykologi: Læringspsykologi

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

13 Apr 2016

An Efficient culture of evaluation and assessment

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

26 Nov 2007

An international research project (Wats'Up)- processes and findings regarding teacher shortage. Presentation made at Lunch Talks, research seminars at School of Education, Aarhus University.

Kari Kragh Blume Dahl (Lecturer) & Frans Ørsted Andersen (Invited speaker)

17 Nov 2022

A psychological view of the meaningful life

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

29 Sept 2008

Arbejdsophold om positiv psykologisk forskning

Frans Ørsted Andersen (Participant)

10 Feb 20135 Mar 2013

Århus Kommune (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Aug 20191 Aug 2022

Aspekter af godt pædagogisk arbejde / Good Work

Frans Ørsted Andersen (Participant)

1 Feb 2002

Assessment and evaluation - in a communicative perspective

Frans Ørsted Andersen (Participant)

31 May 20071 Jun 2007

Associated to (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

28 Sept 200828 Sept 2009

Asterisk (Journal)

Frans Ørsted Andersen (Editor)

1 Feb 2009 → …

Asterisk live: skal vi dumpe karaktererne?: Hvordan evaluerer vi bedst?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

10 Feb 2016

At ville vide alt om eleven - to traditionelle pædagogisk-psykologiske bud

Frans Ørsted Andersen (Lecturer), Lars-Henrik Schmidt (Lecturer) & Steen Nepper Larsen (Lecturer)

11 Dec 2018

Bedømmelsesudvalg vedr ansættelse af nye adjunkter (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Chairman)

1 Sept 20151 Nov 2015

Bedre læremiljø i skolene

Frans Ørsted Andersen (Participant)

16 Aug 200617 Aug 2006

Beskikket som censor i censorkorpset for læring

Frans Ørsted Andersen (Participant)

1 Oct 201931 Mar 2022

Børn og unges (mangel på) lyst til skole og uddannelse

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

3 May 2016

Building Learning Capacity for Life

Frans Ørsted Andersen (Speaker)

18 Jun 201320 Jun 2013

Chris Madsen - en danskers udvandring til 'Det forjættede land'

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

30 Sept 2020

Claremont Graduate Univerisity

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

27 Feb 200611 Mar 2006

Claremont Graduate University

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

25 Feb 200812 Mar 2008

Claremont Graduate University

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

9 Oct 201519 Oct 2015

Claremont Graduate University, California

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

27 Feb 200512 Mar 2005

Claremont Graduate University, California

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

16 Feb 200411 Mar 2004

Cooperative Learning: Meeting the Challenge of the 21st. Century - referencegruppe (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

12 May 20141 Jan 2016

Danish-Finnish-Swedish Teacher Education Network (External organisation)

Kari Kragh Blume Dahl (Member), Frans Ørsted Andersen (Member), Jørn Bjerre (Member), Raisa Ahtiainen (Member), Laura Lampi (Member), Sirkku Kupiainen (Member), Risto Hotulainen (Chairman) & Eva Bejerot (Member)

15 Jan 2018 → …

Danish School of Education - Educational Psychology, Aarhus (Organisational unit)

Kari Kragh Blume Dahl (Member), Per Fibæk Laursen (Member), Frans Ørsted Andersen (Member), Jørn Bjerre (Member), Karen Bjerg Petersen (Member) & Bent B. Andresen (Member)

1 May 20161 May 2020

Danish School of Education (Organisational unit)

Kari Kragh Blume Dahl (Chairman), Frans Ørsted Andersen (Member), Dirk Michel-Schertges (Member), Karen Bjerg Petersen (Member), Per Fibæk Laursen (Member), Jørn Bjerre (Member) & Bent B. Andresen (Member)

1 Feb 2022 → …

Dansk læreruddannelse i et finsk perspektiv

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

17 Dec 2018

Den danske FN-mission på Cypern 1964-1992

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

22 Nov 2022

Den positive psykologis metoder

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

1 Sept 20131 Dec 2013

Department of Clinical Medicine - Danish Center for Mindfulness (Organisational unit)

Frans Ørsted Andersen (Member), Lone Overby Fjorback (Chairman) & Tatiana Chemi (Member)

15 Oct 2018

Det danske skolesystem i en globaliseret verden

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

21 May 2008

Doctoral supervision for doctoral supervisors

Frans Ørsted Andersen (Participant)

24 Feb 201728 Apr 2017

Drengelæring

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

8 Dec 2015

Dynamic Assessment of Young Children

Frans Ørsted Andersen (Participant)

15 May 200520 May 2005

EARLI 2019 Biennial Conference

Frans Ørsted Andersen (Participant)

12 Aug 201916 Aug 2019

EDUCA 2006

Frans Ørsted Andersen (Participant)

27 Jan 200628 Jan 2006

Education in Finland: Examples from an optimal learning environment

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

13 Sept 2007

Elsin 2013, 18th. International Conference, Billund Denmark

Frans Ørsted Andersen (Speaker)

20 Jun 2013

Europe's Journal of Psychology (Journal)

Frans Ørsted Andersen (Reviewer)

1 Oct 20141 Oct 2018

Evalueringskultur - hvorfor går det så godt i Finland?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

3 Oct 2006

Femte europæiske konference om positiv psykologi

Frans Ørsted Andersen (Organizer)

10 Mar 20091 Jul 2010

Finland in the PISA-studies - factors contributing to the results

Frans Ørsted Andersen (Participant)

9 Oct 200511 Oct 2005

Finnish public school

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

3 Sept 2007

Finsk pædagogik - succesen er i detaljen

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

20 Mar 2006

Finsk rugekassekultur i dansk folkeskole?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

5 Feb 2009

Fjerde europæiske konference om positiv psykologi

Frans Ørsted Andersen (Participant)

1 Jul 20085 Jul 2008

Flow and absorption

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

29 Oct 2007

Flow and education

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

28 Nov 2004

Flow - fordybelse, virkelyst og læring

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

21 Nov 2003

Flow i hverdagen

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

28 Sept 2020

Flow i hverdagen

Frans Ørsted Andersen (Examiner)

14 Feb 2024

Flow - mellem stress, kaos og kedsomhed

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

3 Dec 2013

Flow - mellem stress, kaos og kedsomhed

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

2 Dec 2014

Flow og fordybelse

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

4 Nov 2006

Flow og hvorfor den finske skole er verdens bedste

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

9 Oct 2007

Flow og meditation

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

21 May 2015

Flow og meditation

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

20 May 2015

Flow og pædagogik.

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

16 Mar 2006

Folketingshøring om forskning og efteruddannelse inden for grundskolens fag, 4.2.14

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

4 Feb 2014

Forskningsenheden for Læreruddannelse (RUTE: Research unit for teacher education) (Event)

Kari Kragh Blume Dahl (Chairman), Jørn Bjerre (Member) & Frans Ørsted Andersen (Member)

13 Mar 2018 → …

Forskningsenheden Pædagogik på Kanten

Karen Bjerg Petersen (Participant) & Frans Ørsted Andersen (Participant)

1 Jun 201831 Dec 2021

Første verdenskonference om positiv psykologi

Frans Ørsted Andersen (Participant)

17 Jun 200922 Jun 2009

Fourth World Congress on Postive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Speaker)

25 Jun 201528 Jun 2015

God undervisning og børnene på kanten af det sociale og faglige fællesskab.

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

22 May 201723 May 2017

GoodWork Project (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Jan 200331 Dec 2003

Helsingforsk Unviersitet

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

13 Mar 200816 Mar 2008

Helsingfors Unviersitet

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

5 Jan 200812 Jan 2008

Helsinki Universitet

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

4 Dec 200615 Dec 2006

Hvad er opskriften på "Ny nordisk skole"?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

15 Jun 2012

Hvordan pågår den intensiverede internationale import og eksport af pædagogiske idealer og fjendebilleder?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer), Steen Nepper Larsen (Lecturer) & Lars Qvortrup (Lecturer)

12 Dec 2016

Hvordan skabes bedre betingelser for børns læring?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

7 Feb 2008

ICM 2018 - International Conference on Motivation

Frans Ørsted Andersen (Participant)

15 Aug 201817 Aug 2018

Improving pupils' and students' learning environment by using teacher assistants

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

27 May 201328 May 2013

Inclusion and flow at Scandinavian schools

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

27 Jul 2004

Introduktion til de danske undersøgelser i det internationale projekt 'WATSup' (What about teacher shortage)

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

29 Oct 2021

Introduktion til flow: forskning, teori og anvendelse

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

4 Dec 2017

IPPA World Congress on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Participant)

20 Jul 202323 Jul 2023

ISPA International School Psychology Colloquium

Frans Ørsted Andersen (Participant)

27 Jul 200431 Jul 2004

Kids on Campus - an Optimal Japanese Learning Environment

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

6 Mar 2005

Kognition & Paedagogik (Journal)

Frans Ørsted Andersen (Editor)

9 Aug 2007 → …

Kognition & Paedagogik (Journal)

Frans Ørsted Andersen (Editor)

1 Jan 2007 → …

Kognition & Paedagogik (Journal)

Frans Ørsted Andersen (Editor)

1 Jan 20081 Jan 2022

Komiteen for etableringen af KRAFT (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Mar 201331 Dec 2016

Kommissionen er nedsat af den socialdemokratiske folketingsgruppe men er i øvrigt upartisk. De 15 medlemmer deltager på baggrund af deres faglige ekspertise uafhængigt af deres politiske synspunkter (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

28 Sept 200828 Sept 2009

Kooperationskonferenz der Universitäten Aarhus-Kiel-Hamburg

Frans Ørsted Andersen (Participant)

27 May 201328 May 2013

Lærerprofession.dk (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 May 201230 Jun 2015

Learning and creativity in theory and practice

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

8 Jan 2009

Learning, Play, Time

Frans Ørsted Andersen (Participant)

30 Jan 2003

Leg for at lære, leg for at være kreativ, leg for at være innovativ : Lego idekonference

Frans Ørsted Andersen (Participant)

8 Apr 2008

Leg og læring i dagtilbud og skole

Frans Ørsted Andersen (Participant)

12 May 200413 May 2004

Lektorbedømmelse på professionshøjskoler (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Aug 20081 Aug 2018

Literacy as Worldmaking : NERA's 37th. Congress

Frans Ørsted Andersen (Participant)

4 Mar 20097 Mar 2009

Lysebu

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

23 Nov 200616 Dec 2006

Lyst, engagement og motivation for læring i folkeskolen

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

1 Sept 201330 Nov 2013

Mandag Morgen (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Nov 20221 Nov 2024

Mestring og relationers betydning for god skolegang

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

14 Mar 2016

Mid Sweden University

Frans Ørsted Andersen (Visiting lecturer)

29 Nov 20154 Dec 2015

Mid Sweden University (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

23 Feb 2018

Mid Sweden University (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

12 Apr 2019

Mini-konference: Nye Perspektiver på Inklusion

Karen Bjerg Petersen (Speaker), Frans Ørsted Andersen (Speaker), Ulf Dalvad Berthelsen (Speaker) & Jørn Bjerre (Speaker)

17 Nov 2017

Ministeriet for Børn og Undervisning (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Feb 20161 Jun 2016

Nære relationer, mestringsoplevelser og personlig udvikling for børn og unge på kanten

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

29 Mar 2019

Naturfagene ud af boksen 2014: Drengeakademiet - læring og udvikling på kanten

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

3 Sept 2014

Ninth European Conference on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Participant)

25 Jun 201830 Jun 2018

Ninth European Conference on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Participant)

25 Jun 201830 Jun 2018

Nordiske læringsmiljøer - de danske og finske PISA resultater i kvalitativ belysning

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

31 May 2007

Nordisk folkeskolekonference

Frans Ørsted Andersen (Participant)

31 May 20063 Jun 2006

Ny nordisk skole

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

28 Aug 2013

Odensekonferencen: God og effektiv undervisning

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

13 Sept 2007

Oplæg på Bogforum om "Robusthed i praksis"

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

11 Nov 2017

Optimale læringsmiljøer

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

1 Feb 201430 Jun 2014

Optimal Learning Environments and flow

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

7 Mar 2006

Optimal Learning Environments at primary schools across Scandinavia

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

27 Feb 2004

Organet er oprettet i tilknytning til professionshøjskolerne i Danmark (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Feb 2010 → …

Pædagogik på kanten

Frans Ørsted Andersen (Organizer)

25 Jan 2016

Pædagogik på kanten

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

1 Dec 2017

Perspektiver på pædagogisk psykologisk rådgivning

Frans Ørsted Andersen (Participant)

15 May 2018

PhD bedømmelsesudvalg på University of Eindhoven, Holland (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

6 Dec 20169 Dec 2016

PhD forsvar, Martin Kjær Hornsgaards afhandling: "Nytteværdi som motivator i naturfag" (Event)

Frans Ørsted Andersen (Chairman), Eva Lykkesgaard (Member) & Katrine Nesje (Member)

1 Mar 202126 Oct 2021

PISA Nordic Cities

Frans Ørsted Andersen (Organizer)

1 May 20083 May 2008

PISA-undersøgelsen og det danske uddannelsessystem

Frans Ørsted Andersen (Participant)

12 Sept 2005

Play to Learn. Play to Create. Play to Innovate : LEGO Idea Conference

Frans Ørsted Andersen (Participant)

31 Mar 2009

Positive Occupational Health Psychology : Third International Seminar on Positive Occupational Health Psychology

Frans Ørsted Andersen (Participant)

3 Jun 20096 Jun 2009

Positiv psykologi i hverdagen: Flow i hverdagen

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

9 Apr 201521 May 2015

Psychology of learning

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

4 Nov 2009

Quality of life? - a psychological perspective

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

10 Nov 2008

Reception LB Fonden - Uddeling af Fondsmidler

Karen Bjerg Petersen (Participant) & Frans Ørsted Andersen (Participant)

11 Dec 2016

ReCreate. Research Center for Creative and Immersive Learning Environments (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Sept 20141 Sept 2018

Referencegruppe til projekt om "mental robusthed for unge" (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

8 Mar 20161 Aug 2017

Robusthed i praksis

Frans Ørsted Andersen (Lecturer), Mette Marie Ledertoug (Lecturer), Nina Tange (Lecturer), Claus Holm (Lecturer), Eva Hertz (Lecturer) & Mads Bab (Lecturer)

26 Oct 2017

Romantid

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

24 Apr 2019

Saitama University, Saitama

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

26 Nov 200410 Dec 2004

Scandinavian Journal of Educational Research (Journal)

Frans Ørsted Andersen (Reviewer)

1 Oct 20141 Oct 2018

Seminar om læreruddannelsen

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

12 Aug 2008

Skal læreruddannelsen være finsk?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer), Anders Bondo Christensen (Lecturer) & Martin Bayer (Lecturer)

14 Jun 2018

Skolerigsdag 2009 : Folkeskolen som rugekasse og katapult

Frans Ørsted Andersen (Participant)

5 Feb 20096 Feb 2009

Styrkor och svagheter i grundskolan: Et dansk-finländskt seminarium om aktuella teman i grundskolan

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

5 Nov 2007

Teacher Shortage in an International Perspective

Frans Ørsted Andersen (Participant)

17 Aug 2023

The Committee is connected to IPPA, International Positive Psychology Association (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

3 Mar 20091 Sept 2010

Third World Conference on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Speaker)

27 Jun 201330 Jun 2013

Third World Congress on Positive Psychology

Frans Ørsted Andersen (Speaker)

26 Jun 201330 Jun 2013

Tilhører Professionshøjskolen, UCC, København (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

15 Sept 2010 → …

Tillid til egne muligheder og alsidig udvikling? Hvordan trives danske elever?

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

18 Aug 2015

Turbolæring og intensive læringsforløb

Frans Ørsted Andersen (Lecturer) & Søren Langager (Lecturer)

6 Sept 20174 Oct 2017

UCL University College Lillebaelt (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

15 Sept 2010 → …

UCL University College Lillebaelt (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Aug 20121 Aug 2015

Udsyn til den finske folkeskole

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

21 Sept 2009

UFU-Uddannelses fagudvalg for masteruddannelser på AU VIDEN, ARTS (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Oct 20121 Oct 2015

Ungdomspædagogisk netværk (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Jan 20141 Jan 2020

"Unges lyst til læring" - referencegruppen for CEFU forskningsprojektet. (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

Jan 20132016

University of Iceland

Frans Ørsted Andersen (Visiting lecturer)

21 Jan 201622 Jan 2016

University of Iceland

Frans Ørsted Andersen (Visiting lecturer)

20 Jan 2017

University of Northern Iowa

Frans Ørsted Andersen (Visiting researcher)

6 Oct 202324 Oct 2023

University of Northern Iowa (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Nov 20221 Mar 2023

Unleash human ressources

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

29 Oct 2009

Vejen til flow

Frans Ørsted Andersen (Lecturer)

23 Sept 2016

Vetenskapsrådet, Sverige (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Mar 20211 Mar 2023

VIA University College (External organisation)

Frans Ørsted Andersen (Member)

1 Jan 201830 Jun 2022

Wats'Up What About Teacher Shortage. Conference, 7.-9. December 2022, Denmark

Kari Kragh Blume Dahl (Organizer), Frans Ørsted Andersen (Organizer) & Dirk Michel-Schertges (Organizer)

7 Dec 20229 Dec 2022

Wat's up - What about teacher's shortage

Dirk Michel-Schertges (Participant) & Frans Ørsted Andersen (Participant)

15 Aug 202318 Aug 2023