Finn Frandsen

Medierne og sproget.

Research output: Book/anthology/dissertation/reportBook

  • Department of Language and Business Communication
  • French teaching group
Antologi omfattende i alt otte artikler, der forsøger at skabe opmærksomhed om mediesprog som forskningsområde. Sprogbrugen i aviser, radio, TV, valgplakater og virksomhedsbrochurer analyseres under anvendelse af metoder fra discipliner som pragmatik, tekstlingvistik, diskursanalyse, oversættelsesteori og semiotik. Der er bidrag af Anne E. Nielsen, Finn Frandsen, Henrik Gottlieb, Winni Johansen, Amelie Oestreicher, Karsten Pedersen, Torben Vestergaard og Orla Vigsø.
Original languageDanish
Place of publicationAalborg
PublisherAalborg Universitetsforlag
Number of pages181
Publication statusPublished - 1996

    Research areas

  • Sprogbrug, Journalistik, Diskursanalyse, Tekstlingvistik, HHÅ forskning

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 32338840