Finn Frandsen

Kategoriseringsmodeller, typer af kriterier og gyldighedsområder - de tre niveauer i tekstgenrerforskningen

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Standard

Kategoriseringsmodeller, typer af kriterier og gyldighedsområder - de tre niveauer i tekstgenrerforskningen. / Frandsen, Finn.

In: Nyhedsbrev : netværk LSP SSP, No. nr. 10, 1995, p. 31-42.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{3e95839024fe11da834f000ea68e967b,
title = "Kategoriseringsmodeller, typer af kriterier og gyldighedsomr{\aa}der - de tre niveauer i tekstgenrerforskningen",
abstract = "Artiklen fors{\o}ger at vise, hvordan de metodologiske problemstillinger i studiet af tekstgenrer kan fordeles p{\aa} tre forskellige forskningsniveauer, som b{\o}r holdes ude fra hinanden, uanset hvilke tekstgenrer man studerer: a) valg af kategoriseringsmodel, b) valg af typer af kriterier og c) kriteriernes gyldighedsomr{\aa}de.",
keywords = "HH{\AA} forskning, HH{\AA} forskning",
author = "Finn Frandsen",
year = "1995",
language = "Dansk",
pages = "31--42",
journal = "Nyhedsbrev : netv{\ae}rk LSP SSP",
publisher = "Handelsh{\o}jskolen i {\AA}rhus",
number = "nr. 10",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Kategoriseringsmodeller, typer af kriterier og gyldighedsområder - de tre niveauer i tekstgenrerforskningen

AU - Frandsen, Finn

PY - 1995

Y1 - 1995

N2 - Artiklen forsøger at vise, hvordan de metodologiske problemstillinger i studiet af tekstgenrer kan fordeles på tre forskellige forskningsniveauer, som bør holdes ude fra hinanden, uanset hvilke tekstgenrer man studerer: a) valg af kategoriseringsmodel, b) valg af typer af kriterier og c) kriteriernes gyldighedsområde.

AB - Artiklen forsøger at vise, hvordan de metodologiske problemstillinger i studiet af tekstgenrer kan fordeles på tre forskellige forskningsniveauer, som bør holdes ude fra hinanden, uanset hvilke tekstgenrer man studerer: a) valg af kategoriseringsmodel, b) valg af typer af kriterier og c) kriteriernes gyldighedsområde.

KW - HHÅ forskning

KW - HHÅ forskning

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 31

EP - 42

JO - Nyhedsbrev : netværk LSP SSP

JF - Nyhedsbrev : netværk LSP SSP

IS - nr. 10

ER -