Finn Frandsen

International markedskommunikation i en postmoderne verden

Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookResearch

  • Department of Language and Business Communication
  • French teaching group
En indføring i markedskommunikation med hovedvægt på 'budskabsudformningen', dvs. de sproglige og visuelle aspekter af virksomhedernes kommunikation med deres markeder. Med udgangspunkt i den såkaldte IMK-model og parametre som kultur, kontekst og medier gennemgår bogen fire centrale genrer inden for markedskommunikation: reklameannoncer, mailings, virksomhedsbrochurer og pressemeddelelser. Der er fokus på genrernes kommunikative formål, opbygning og retoriske strategier samt på de interkulturelle forskelle. Bogen indeholder autentiske analyseeksempler på både dansk, engelsk, tysk, fransk og spansk.
Original languageDanish
Place of publicationÅrhus
PublisherSystime
Number of pages277
Publication statusPublished - 1997

    Research areas

  • Markedskommunikation, Marketing, Reklame, HHÅ forskning

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 32339042