Department of Psychology and Behavioural Sciences

Else Bengaard Skibsted

PhD Student

Else Bengaard Skibsted
PhD Student
Department of Psychology and Behavioural Sciences
Postal address:
Bartholins Allé 9
1350, 514
8000
Aarhus C
Denmark
Email: eskib@psy.au.dk
Phone: +4587165838
Nationality: Danish

Education

Cand. Psyk. 1998

Research Area

Life Psychology

Teaching areas

Fordybelsesseminar bachelordelen: Social inklusion: Teoretiske og empiriske perspektiver på social inklusion

Publications

Elevens alsidige udvikling i skolen – en tilværelsespsykologisk intervention

Skibsted, E. B., Dec 2018, (Accepted/In press) In : Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift.

Inkluderende specialpædagogik og specialpædagogiske kompetencer

Lau, D., Forsberg, H., Skibsted, E. B. & Søndberg, A., 2017, In : Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift. 54, 5/6, p. 62-72 11 p.

Inklusion og differentiering - et eksempel fra skolepraksis

Skibsted, E. B., 2017, In : Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift. 54, 5/6, p. 141-151 11 p.

Fra relationskompetencer til tilværelseskompetencer - et pilotprojekt

Skibsted, E. & Bertelsen, P., 2016, Relationskompetencer i læreruddannelse og skole. Skibsted, E. & Matthiesen, N. (eds.). Aarhus: Dafolo, p. 159-178 22 p. (Undervisning og læring).

Indledning

Skibsted, E. & Matthiesen, N., 2016, Relationskompetencer i læreruddannelse og skole. Skibsted, E. & Matthiesen, N. (eds.). Aarhus: Dafolo, p. 11-19 9 p. (Undervisning og læring).

Relationskompetence - hvad taler vi om?

Skibsted, E. & Christensen, M. V., 2016, Relationskompetencer i læreruddannelse og skole. Skibsted, E. & Matthiesen, N. (eds.). Aarhus: Dafolo, p. 21-39 19 p. (Undervisning og læring).

Educating teachers focusing on the development of reflective and relational competences

Jensen, E., Skibsted, E. B. & Christensen, M. V., Oct 2015, In : Educational Research for Policy and Practice. 14, 3, p. 201-212 12 p.

Lærer-lærer-relationer: Kollegialt samarbejde og vejledning

Skibsted, E. B., Jan 2015, Relationsarbejde: Praktikbog 3 til læreruddannelsen. Skibsted, E. (ed.). København: Akademisk Forlag, p. 49-58 10 p.

En model for undervisningsdifferentiering: Fra forståelse til handling

Skibsted, E. B., 2015, Undervisningsdifferentiering: Et princip møder praksis. Skibsted, E., Svendsen, H. B., Østergaard, K. & Langager, S. (eds.). København: Akademisk Forlag, p. 31-47 17 p.

Samarbejde med og om børn i skolen

Skibsted, E. B., 2014, Elevers læring og udvikling: Også i komplicerede læringssituationer. Skibsted, E. & Løw, O. (eds.). 1. ed. København: Akademisk Forlag, p. 262-280 19 p.

Psykologi i læreruddannelse og skole: Psykologiens hvorfor, hvad og hvordan

Skibsted, E. B., 2012, Psykologi for lærerstuderende og lærere. Skibsted, E. & Løw, O. (eds.). 1. udgave ed. København: Akademisk Forlag, p. 14-29 16 p.

Pædagogisk vejledning og udvikling af procesorienterede arbejdsformer i undervisningen

Skibsted, E. B., 2011, Professionsdidaktik: Grundlag for undervisning i professionsrettet uddannelse. Hedegaard, K. M. & K. K-J. (eds.). 1. udgave ed. Aarhus: Forlaget Klim, p. 165-188 24 p.

Else Skibsted Offentlig CV


2015-2018Lorem ipsum dolor sit amet
1998-Lorem ipsum dolor sit amet
2015Lorem ipsum dolor sit amet
2014Lorem ipsum dolor sit amet
2013Lorem ipsum dolor sit amet
2012Lorem ipsum dolor sit amet